Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: حل مشکل تنش آبی و تامین آب آشامیدنی شهرهای شیروان و اسفراین، 117 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که هم اکنون به علت کاهش نزولات جوی با مشکل مواجه هستند.

غلامحسین ساقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش عمده ای از آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان اسفراین و شیروان از آب های سطحی و سدهای بیدواز و بارزو تامین می شود اما، به علت کاهش بیش از ٤٠ درصدی بارش ها در سال آبی ٩٥-٩٦، تامین آب از طریق این سدها امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیاز است تا منابع جایگزین از طریق حفر و انتقال آب از چاه ها و منابع زیر زمینی در دستور کارقرار گیرد که در این زمینه نیاز به 117 میلیارد ریال اعتبار وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای اجرای طرح های آبرسانی به شهر اسفراین 67 میلیارد ریال و برای آبرسانی به شهر شیروان 50 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
ساقی افزود: در سطح کشورحدود سه هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی به شهرهایی که با تنش آبی روبه رو شده اند، منظور شده است که امیدوار به تخصیص اعتبار مورد نیاز از این محل هستیم.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ایجاد منابع پایدار در شهرهای بزرگ این استان اظهار کرد: اکنون آب مورد نیاز شهروندان در بجنورد، اسفراین و شیروان از سد تامین می شود و به نوعی برای ایجاد منابع پایدار آب در این شهرها غفلت شده این در حالی است که بیش از٨٠ درصد از مشترکان این شرکت در این سه شهر هستند.
وی تصریح کرد: وابسته بودن منابع آب این شهرها به آب های سطحی سبب شده تا با کاهش میزان بارندگی، شاهد تنش آبی در شهر شیروان و اسفراین باشیم.
ساقی گفت: میزان بارندگی در سال آبی جاری درمقایسه با سال آبی گذشته، 40 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت 30 درصد کاهش یافته است و میزان کاهش بارندگی ها در این مدت در شهر شیروان 48 درصد و در اسفراین 41 درصد به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون آب تحویلی از سد بارزو در شیروان به صفر رسیده و ورودی به تصفیه خانه به طور کامل قطع شده است گفت: وضعیت تامین آب از سد بیدواز در اسفراین نیز نگران کننده است و باید در این زمینه برای تامین آب آشامیدنی این شهروندان از منابع زیر زمینی برنامه ریزی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعضای شورای برنامه ریزی استان با تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به شهر اسفراین و اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به شهر شیروان موافقت کرده اند که باقی اعتبارات مورد نیاز باید از وزارت تامین شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج اختصاص یافته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل کوزه کنانی گفت: سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت ۱۳۰ دستگاه تعیین شده که انتظار می رود این واگن ها به کرج واگذار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه خط ۲ قطار شهری کرج بیان کرد: با تلاش جهادی به تازگی ایستگاه شهید سلطانی این کلانشهر زودتر از زمان مقرر آماده بهره برداری شده است .

کوزه کنانی گفت : زمان ساخت هر ایستگاه قطار شهری بین ۳۰ تا ۳۲ ماه است که این ایستگاه در مدت زمان ۲۲ زمان تکمیل شد؛ ایستگاه شهید سلطانی کرج تا خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری افزود: اکنون یک رام قطار برای فعالیت در مسیر ۴.۵ کیلومتری چهار راه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی در کرج موجود است و درصدد هستیم تا یک رام دیگر برای فعالیت درآن خرید کنیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کلیومتر اسفند ماه سال۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج بهره برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج