Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@08:55:31 GMT

تولد نوزاد 6 کیلویی در روسیه (+عکس)

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۳۸۹۴۳

تولد نوزاد 6 کیلویی در روسیه (+عکس)

برای اولین بار نوزادی با وزن نزدیک به شش کیلوگرم در بیمارستانی در روسیه متولد شد.

به گزارش ایسنا از وستی، به گفته پزشکان ، این نوزاد فرزند چهارم یک مادر روس است که وزنش فراتر از پیش بینی پزشکان بوده است.

همچنین دکتر الکساندر شاکلین رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان گفت: نوزاد متولد شده در سلامت کامل به سر می برد ، در همان ابتدای تولد صدای گریه هایش به گوش رسید و به زودی به همراه مادرش از بیمارستان مرخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تولد نوزادان با وزن بالا را در صورت داشتن سلامتی کامل بسیار نادر دانست.

مادر این نوزاد سنگین وزن هم با ابراز خوشحالی از سلامتی کودکش گفت: فقط ناراحت لباس هایی هستم که برایش خریداری کرده ام ،زیرا با این اندازه و وزن آنها دیگر سایز قهرمان کوچک من نیست!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی نادر در شیراز / عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر

با انجام یک عمل جراحی نادر در بیمارستان نمازی شیراز جان جنین دارای نارسایی قلبی با انجام جراحی در داخل رحم مادر نجات داده شد.

به گزارش ایرنا، در بیمارستان نمازی شیراز جنین‌هایی با مشکلات مختلف توسط تیم پزشکی به سرپرستی دکتر حمیرا وفایی در شکم مادر جراحی می‌شوند.

جراحی های ضروری برای نجات جان جنین‌های در رحم مادر چند مدتی است در شیراز در حال انجام است که بر این اساس جان جنین و مادرهای بسیاری نجات پیدا کرده است.

در تازه ترین این نوع عمل‌ها جان جنین دارای نارسایی قلبی با تلاش تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز نجات داده شد.

دکتر حمیرا وفایی در این باره به ایرنا گفت: این عمل نادر به مدت سه دقیقه انجام و با روشی جدید موفق به قطع جریان خون توده‌ای ناقص و نجات جنین دارای نارسایی قلبی شدیم.

وی ادامه داد: این نوع جراحی‌های خاص برای رفع نواقص و کمبودهای جنین و مشکلات و نارسایی‌ها انجام می‌شود.

او اضافه کرد: در بعضی موارد جنین به دلیل عدم تطابق گروه خونی پدر و مادر دچار کم خونی می شود و نیاز است به جنین داخل رحم خون تزریق شود تا از کم خونی جلوگیری کرد.

دکتر حمیرا وفایی جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس بخش مادران نیازمند به مراقبت‌های ویژه بیمارستان نمازی است.

در این بخش جنین‌هایی که دارای مشکلات مختلف قلبی - ریوی، تشکیل نشدن یکی از اعضای درونی شکم مثل قلب یا مبتلا به کم خونی هستند توسط این پزشک خبره و تیم پزشکی، در شکم مادر جراحی می‌شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند
  • تولد ۶ نوزاد در هر شبانه روز در گیلان
  • جراحی نادر در شیراز؛ عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • جراحی نادر در شیراز / عمل جنین دارای نارسایی قلبی در رحم مادر
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید/مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم