Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-30@06:32:43 GMT

آنگلا مرکل صدراعظم باقی ماند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۳۹۰۵۵

آنگلا مرکل صدراعظم باقی ماند

به گزارش آسوشیتدپرس از برلین، نتایج رسمی شمارش آراء انتخابات پارلمانی آلمان، پیروزی حزب مرکل را تایید می کند.

در همین حال ،‌امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن تبریک به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به مناسبت پیروزی وی در انتخابات پارلمانی این کشور، تاکید کرد با جدیت به همکاری اساسی خود با مرکل ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش تاریخی راست افراطی

حزب راست افراطی ملی گرای آلمان موسوم به آلترناتیو برای آلمان که یک حزب ضداسلامی و ضدمهاجرت است روز یکشنبه پس از کسب نتایج بی سابقه در انتخابات پارلمانی قول داد شرایط موجود در این کشور را تغییر دهد.

الکساندر گولاند از سران حزب آلترناتیو برای آلمان اعلام کرد:" ما کشور را تغییر خواهیم داد. ما آنگلا مرکل را از عرصه بیرون خواهیم کرد و کشورمان را پس خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، طبق نتایج نظرسنجی هایی که در زمان رای گیری در انتخابات پارلمانی آلمان به دست آمد، جنبش اسلام ستیز و مهاجرستیز آلترناتیو برای آلمان که برخی از اعضا و رهبران آن خواستار پایان ابراز ندامت آلمان در خصوص جنایات رژیم نازی شده اند، در این انتخابات بیش از سیزده درصد آرا را به دست آورده و احتمالا هشتاد و شش تا هشتاد و نه نامزد خود را به بوندستاگ خواهد فرستاد. آلترناتیو برای آلمان در سال 2013 به منظور مقابله با پول واحد اروپا و طرحهای نجات مالی منطقه یورو تشکیل شد اما به تدریج به یک حزب مهاجرستیز و بیگانه ستیز تبدیل شد به طوری که در حال حاضر برخی از اعضا و رهبران آن از قبیل الکساندر گولاند هشدار داده اند که اگر وضع به همین منوال ادامه داشته باشد آلمانها به زودی در کشور خودشان هم احساس غربت خواهند کرد.

در انتخابات پارلمانی سال 2013 حزب آلترناتیو برای آلمان 4/7 درصد آرا را به دست آورد و نتوانست حد نصاب پنج درصد آرا در سطح ملی را که برای ورود به پارلمان تعیین شده است، کسب کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران که پنج شنبه (ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست حدنصاب این ماده را بهبود بخشد.   عبدلی (جمعه ۷ اردیبهشت) در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود، موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.   پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.   ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند: رکورد پیشین:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد جدید:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد