Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام علی کشوری شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران هیئت انصارالحسین (ع) اصفهان با اشاره به عوامل مؤثر بر تحکیم نهاد خانواده اظهار کرد: عوامل درونی که در اختیار اعضای خانواده است و عوامل بیرونی که در اختیار اعضای خانواده نیست و به دست حکومت است از جمله عوامل مؤثر بر تحکیم نهاد خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان برخی از عوامل درونی مؤثر بر نهاد خانواده، افزود: برای مثال زن و مردی که هنگام به هم رسیدن و یا جدا شدن به هم لبخند می‌زنند، در روایات اجر زیادی ذکر شده است و به همین جهت اعضای خانواده در تقویت این نهاد نقش بسیار مهمی دارند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه به تشریح عوامل بیرونی مؤثر بر نهاد خانواده پرداخت و گفت: برای مثال در جوامع غربی می‌گویند برای توسعه جامعه، باید محیط کسب‌وکار توسعه پیدا کند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دیدگاه اسلامی با دیدگاه غربی این است که اسلام می‌گوید مهم‌ترین عامل پیشرفت جامعه، بهبود محیط خانواده است.

وی افزود: اکنون دو مکتب اقتصادی نهادگراها و نئوکینزی‌ها در دولت و کشور ما هستند که راهبردهای آن‌ها در حال اجرا است؛ اما راهبردهای آن‌ها تاکنون جواب نداده است مثلاً اکنون مرد خانه مجبور است دو یا سه نوبت کار کند تا بتواند خانواده را اداره کند، چرا؟ چون راهبردهای دو مکتب ذکر شده نمی‌تواندفاصله فقیر و غنی را کم کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: ما باید برای اقتصاد معیشت‌محور برنامه داشته باشیم؛ اقتصاد خوب را اقتصادی می‌دانیم که همه فعالان اقتصادی، در آن با ضریب 2 تا 5 برابر نیاز معیشت یک خانواده تأمین شوند، نه اینکه عده‌ای فقط در حد بخور و نمیر! درآمد داشته باشند.

کشوری تأکید کرد: در مدل‌های تولید سرمایه‌داری، اول باید سود سرمایه‌دار تأمین شود، لذا سود کارگر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، در بعضی بنگاه‌ها در همین شرایط بد اقتصادی سود سرمایه‌دار 100 برابر تکنسین فنی همان کارگاه است.

وی با اشاره به اینکه باید صد هزار از این بنگاه تولید خانوادگی داشته باشیم، اظهار کرد: ما الگویی داریم که خانواده را محور بنگاه قرار می‌دهد، این فقط تئوری هم نیست، ما بنگاه‌هایی شناسایی کردیم که فامیلی کار می‌کنند، در این‌ها فقط سود اصلی را یک نفر نمی‌برد، چون روابط دوستی و فامیلی برقرار است، لذا تنش‌ها بین کارگر و کارفرما کم می‌شود و مشکلات هردو حل می‌شود اما کنون چون رقابت بین سرمایه‌دارها است، همدیگر را نابود و تضعیف می‌کنند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اضافه کرد: با این اوصاف تقویت اقتصاد خانواده یک راه تقویت این نهاد است و یکی از محورها عادلانه کردن اقتصاد جامعه است.

کشوری با اشاره به روش‌های ایجاد عدالت در حوزه اقتصاد، گفت: عده‌ای گفته‌اند اول ثروت تولید شود، بعداً در مورد توزیع عادلانه‌اش در جامعه اقدام می‌کنیم اما توجه کنیم اگر عدالت در فرآیند تولید نرود، ثروتمندان آن را بازتولید نمی‌کنند حال سؤال این است چرا این‌قدر به‌خصوص در سه دهک بالای جامعه فرار مالیاتی داریم؟

وی افزود: تا هنگامی‌که الگوی تولید به محوریت سرمایه‌داران است، کشور تقویت نمی‌شود و باید مدل‌های اقتصادی کشور تغییر کند.

وی با انتقاد از کنار کشیدن دولت در بخش تأمین مسکن، عنوان کرد: حداقل یک‌سوم درآمد هر خانوار طبق محاسبات بانک مرکزی، در بخش مسکن هزینه می‌شود که البته ما در کلان‌شهرها آن را بیش از نیمی از هزینه محاسبه کرده‌ایم؛ اما در این بخش، اکنون دولت فعلی خودش را کنار کشیده است اما دولت قبل از منابع دولتی و بانک‌ها هزینه مرد و طرحی در مسکن انجام داد.

کشوری ادامه داد: ما اصل دخالت دولت را قبول داریم، اما پیشنهاد ما آن است که از بخش وقف هزینه آن تأمین شود. طبق برخی آمارها حدود نصف کشور ما وقف است و پیشنهاد ما آن است که از محل موقوفات، دولت طبق طرح خاصی، خانه‌سازی کرده و با شرایطی به زوج‌های جوان واگذار کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: در نقشه راه ما تاکنون 81 عامل مهم مضر در نهاد خانواده شناسایی‌شده است، در شهری 80 درصد خانواده‌ها دچار چالش هستند که علت آن بهینه نکردن فضای حاکم بر خانواده است.

کشوری اضافه کرد: من تعمد دارم که از دانشگاه‌های فنی نام می‌برم و می‌گویم راه‌حل کشور در کمبریج یا استنفورد یا MITA نیست چراکه ایدئولوژیک ترین دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های فنی هستند.

انتهای پیام/م

دولت خودش را از تأمین مسکن خانوار کنار کشیده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ مباشری گفت: در هفته جهادسازندگی بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی در این شهرستان اجرا شده است.

او افزود: از دیگر برنامه های  این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت، اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، کلاس‌های تقویتی ویژه دانش آموزان، کلاس خاتم کاری و بازدید از خانواده‌ی شهدا جهادگر است.

فرمانده ناحیه سروستان ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم