Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - يک کارشناس مسکن گفت: افزايش 6 درصدي صدور پروانه هاي ساختماني در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته حاکي از رونق بيشتر مسکن در 6 ماه دوم سال جاري است.

عباس شوکتي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: از طرفي بازار املاک تجاري در سطح کشور به حد اشباع رسيده و اين نشان مي دهد که معاملات واحدهاي مسکوني نسبت به واحدهاي تجاري تا پايان سال جاري از رونق بيشتري برخوردار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين عضو اتحاديه مشاوران املاک تهران معتقد است که توسعه تجارت الکترونيکي و افزايش خريد و فروش در فضاي مجازي سبب شده خريداران کمتري به واحدهاي تجاري به بازار مراجعه کنند و هر روز شاهد کاهش خريدهاي مستقيم مردم از واحدهاي تجاري هستيم.
به گفته وي، با توجه به ساخت و ساز بيش از نياز املاک تجاري در تهران و ساير شهرستانها و توسعه تجارت الکترونيکي خريد و فروش املاک تجاري در آينده نزديک آنچنان رونق نخواهد گرفت.
اين کارشناس مسکن يادآورشد: افزايش ساخت و ساز در نيمه اول سال 96 حاکي از روند رو به رشد معاملات مسکن است و چشم انداز ما در اين بخش رونق واحدهاي مسکوني بيشتر از واحدهاي تجاري خواهد بود.
وي اظهارداشت: نظام بانکي به دليل اينکه بنگاه دار خوبي نبوده باعث قفل شدن سرمايه‌ها شده و نمونه بارز اين مساله در ساخت و سازهاي واحد‌هاي تجاري فاقد متقاضي بانک ها در شهرها به خوبي قابل مشاهده کرد.
وي با انتقاد از برخي سازندگان مسکن بدون انجام مطالعات مورد نياز بازار اظهارداشت: متاسفانه بسياري از سازندگان که عمدتا بساز بفروش هستند، بدون انجام کار کارشناسي ساخت و ساز مي کنند و اين باعث افزايش خانه هاي خالي و رکود در بازار مسکن مي شود.
شوکتي خاطرنشان کرد: در سال 94 تنها 11 درصد ساختمان‌هايي که در تهران به فروش رفتند بيش از 130 مترمربع مساحت داشتند و جالب اين که ميانگين ساخت و ساز در تهران در همين سال واحدهاي 130 متري و بيشتر بوده است.
وي در رابطه با اقدامات دولت يازدهم در بازار مسکن نيز گفت: در دولت هاي نهم و دهم شاهد حبابي شدن قيمت مسکن در بازار و تورم سرسام آور در اين بخش بوديم و دولت يازدهم براي اصلاح وضعيت و خانه دار شدن مردم چاره اي جز کنترل تورم نداشت و به نظر بنده در اين رابطه عملکرد قابل قبولي را از دولت يازدهم شاهد بوديم.
شوکتي خاطرنشان کرد: در دولت يازدهم مسکن از کالاي سرمايه اي به يک کالاي مصرفي تبديل شد و اين مساله هرچند که برخي از توليد کنندگان را در صنعت ساختمان با چالش مواجه کرد، اما تا حدود زيادي مانع سفته بازي و سوداگري در اين بخش شد.
عضو اتحاديه مشاوران املاک تهران در پايان تاکيد کرد: افزايش خريد مسکن کمک مي کند تعداد مستاجران کاهش يابد و اين به نوبه خود در متعادل شدن بازار اجاره بها بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
به گزارش ايرنا ، بانک مرکزي نيز اخيرا اعلام کرده است که تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسکوني شهر تهران در مرداد ماه 1396 به نزديک 18 هزار واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه قبل 23.7 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.1 درصد افزايش نشان مي دهد.
همچنين ميانگين قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران 46.7 ميليون ريال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.2 درصد افزايش داشته است.
در مرداد ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران به 17 هزار و 984 واحد رسيد که در مقايسه با ماه مشابه سال قبل 6.1 درصد افزايش نشان مي دهد. بررسي توزيع تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده به تفکيک عمر بنا در مرداد ماه سال 1396 حاکي از آن است که واحدهاي تا 5 سال ساخت با سهم 46.7 درصد بيشترين سهم از واحدهاي مسکوني معامله شده را به خود اختصاص داده اند.
اين سهم در مقايسه با مردادماه سال قبل 4.8 واحد درصد کاهش يافته و در مقابل به سهم واحدهاي با قدمت 6 تا 10 سال و بيش از 15 سال افزوده شده است.
توزيع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مرداد حاکي از آن است که از ميان مناطق 22 گانه شهر تهران منطقه 5 با سهم 15.8 درصدي از کل معاملات، بيشترين تعداد قراردادهاي مبايعه نامه را به خود اختصاص داده است؛ همچنين مناطق 4 و 2 به ترتيب با سهم هاي 11 و 9.9 درصدي در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند.
در مجموع 73 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به 10 منطقه شهر (به ترتيب فراواني شامل مناطق 5، 4، 2، 14، 8، 10، 7، 1، 15 و 11 ) بوده و 12 منطقه باقي مانده 27 درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده اند.
در مرداد ماه ميانگين قيمت يک مترمربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکي شهر تهران 46.7 ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 1 درصد و 6.2 درصد افزايش نشان مي دهد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** 6075**خبرنگار: ايرج منصوري** انتشار : زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • استمرار هوای گرم در مازندران
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول