Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۹۳۱ واحد خونی در استان اهدا شد.

محمدرضا عاملی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۸۲۶ نفر برای امر اهدای خون به مراکز خونگیری خراسان جنوبی مراجعه داشته اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۱ نفر موفق به امر خداپسندانه اهدای خون شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۱۷۳ نفر آقا و ۷۵۸ نفر نیز بانوان بوده اند.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۶۶ نفر برای نخستین بار موفق به امر به اهدای خون شده اند، افزود: همچنین طی این مدت، شش هزار و ۵۴۱ نفر اهدا کننده مستمر خون بوده اند.

بنا به گفته مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی، رنج اهدای مستمر خون طی شش ماهه نخست سال جاری ۵۹.۸ درصد است.

اهدای ۵۹ پلاکت خون در استان

عاملی درصد اهدای خون در بانوان طی شش ماهه نخست سال جاری را ۶.۹ دانست و گفت: از بانوان خواستاریم همانند آقایان، در امر اهدای خون همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در کنار اهدای خون، اهدای پلاکت خون را داریم، افزود: شرایط اهدای پلاکت خون نیز مانند اهدای خون است.

عاملی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ نفر برای اهدای پلاکت خون مراجعه کرده که از این تعداد ۵۹ نفر موفق به اهدا شده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: از مردم شریف استان خواستاریم طی این ماه نیز ما را در امر اهدای خون یاری کنند.

اهدای خون به تاسوعا و عاشورا موکول نشود

عاملی با بیان اینکه نیاز به خون، نیازی همیشگی است، افزود: مردم اهدای خون را فقط به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: کار خیر مختص زمان خاصی نبوده بنابراین از اهداکنندگان خواستاریم در روزهای اول محرم نیز ما را یاری کنند.

وی اظهار کرد: روز تاسوعا پایگاه انتقال خون در خیابان پاسداران و روز عاشورا نیز هنرستان آیت الله طهامی آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی