Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- مدیرکل اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها و موسسات مالی در این استان موظف هستند براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سود سپرده‌های سرمایه گذاری را کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم کشاورز روزدوشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان امور اقتصادی و دارایی، دستگاه‌های تابعه با مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود که این نشست با هدف تاکید بر ضرورت بازرسی جدی و مستمر در اجرای تصمیم اخذ شده شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش سود سپرده‌ها و کاهش سود سپرده‌های سرمایه گذاری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در راستای تعامل و همکاری در راستای اجرایی نمودن تصمیمات و بخشنامه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش سود سپرده‌ها باید نهایت دقت صورت گیرد و همفکری و همراهی مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری اجرای این بخشنامه را تسهیل می‌کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از هیچ تلاشی برای حل مشکلات حوزه بانکی از طریق جمع‌بندی موانع و نقاط ضعف سیستم بانکی و انعکاس آن به مرکز دریغ نکرده تا با رایزنی با مسئولان مربوطه بتوانیم مشکلات و موانع را کاهش دهیم و از ظرفیت و پتانسیل سیستم بانکی در راستای رشد و توسعه استان استفاده بهینه کنیم.
کشاورز ابراز کرد: بعد از برجام شرایط نظام بانکی بهتر شده و اراده دولت در راستای ایجاد تحول در ساختار نظام بانکی نیز عاملی بوده تا از ظرفیت بانک‌ها و موسسات اعتباری برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد شتاب در رونق اقتصادی کشور استفاده موثر شود.
وی بیان کرد: بانک‌ها نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارند و باید با احساس مسئولیت و تعهد در راستای اجرایی نمودن سیاست‌های دولت و وزارت اقتصاد، در راستای بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و رشد و توسعه همه جانبه گام بردارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود که با برنامه ریزی، تعامل و همکاری، هم مطالبات بانک‌ها پیگیری شود و هم بستر لازم برای کاهش سود بویژه در بخش اعطای تسهیلات فراهم گردد تا ضمن حمایت از فعالیت بانک‌ها، با تامین نقدینگی در بخش‌های مختلف، جریان‌های اقتصادی در راستای رشد و توسعه اقتصادی تسهیل شود.
کشاورز عنوان کرد: نظام بانکی کشور با در اختیار داشتن حجم بالای نقدینگی می‌تواند با ایفای صحیح وظایف ذاتی خود و با توجه و التزام به اجرای سیاست‌های دولت و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ، با هدایت صحیح منابع به سمت تولید در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، گام‌های موثری در توسعه اقتصادی کشور بردارد.
وی تصریح کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری در استان با اجرای دقیق تدابیر اعلامی در بخشنامه‌های شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد کشور، با هماهنگی با دستگاه‌های ستادی و مرکزی خود نسبت به کاهش سود سپرده‌ها و تسهیلات اقدام کنند و پیامدهای عدم رعایت بخشنامه‌های مذکور مطابق با قانون متوجه هیئت مدیره و مدیر عاملان بانک‌ها و موسسات اعتباری است.
بانک مرکزی اول شهریورماه گذشته در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، تدابیر هشت گانه‌ای را با تاکید بر اجتناب از رقابت‌های ناموجه بین بانک‌ها و موسسات اعتباری در جذب سپرده‌ها به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
بر اساس این بخشنامه که از 11 شهریور لازم الاجرشد ، بانک ها و موسسات اعتباری موظفند نرخ سودعلی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار یک ساله حداکثر 15 درصد و سپرده های کوتاه مدت را حداکثر 10 درصد محاسبه و رعایت کنند.
خبرنگارو انتشار: مسعود علیزاده
1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی