Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با چهارمین روز از ماه محرم همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر همراه با تجلیل از ۱۲ فعال خواهر و برادر طرح تذکر لسانی در شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان که با حضور مدیران عضو این ستاد و جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر به میزبانی کانون فرهنگی شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ما در اجرای این فریضه الهی مأمور به انجام وظیفه هستیم و نه مأمور به نتیجه، اظهار داشت: درس اساسی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، نباید تنها از آن سخن بگوییم بلکه باید با عمل خود آن را در جامعه نهادینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان با بیان اینکه این واجب الهی در همه لحظات کربلا مشهود و محسوس است، خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر روح و نور قیام امام حسین(ع) است، پیروی از مکتب عاشورا پایبندی قولی و قلبی و عملی به اجرا و نشر این واجب اصلاح کننده و انسان ساز است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید عالم به معارف و منکرات باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است خود به مروج منکری تبدیل شوند، افزود: شرط دیگر امر به معروف و نهی از منکر آنگاه است که احتمال تأثیر وجود داشته باشد، گاه منکرات به جرائمی تبدیل شده که تنها نیروهای اجرایی و انتظامی باید از نشر آن مفسده در جامعه جلوگیری کنند، از یاد نبریم که آمران به معروف وظیفه برخورد با مجرمین را برعهده ندارند.

وی با اشاره به اینکه دیگر شرط امر به معروف و نهی از منکر آن است که ضرر جانی و مالی گسترده برای شخص نداشته باشد، تصریح کرد: به عنوان احیاء کنندگان و مروجان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر لسانی را اصل فعالیت خود قرار دهیم، احترام به قانون، حاکمیت و دستگاه قضا را فراموش نکنیم و خود مجری قانون نشویم.

حسینیان اضافه کرد: امربه معروف و نهی از منکر ما باید در اکثر مواقع قلبی و زبانی باشد، قلبی بدین معنی که از گسترش معارف در جامعه راضی و خوشحال باشیم و از رواج مفاسد و منکرات متنفر شویم؛ در تذکر لسانی نیز خوشرو و خوش بیان و خوش اخلاق باشیم، بیان معارف را وظیفه خود بدانیم و نگوییم اثری ندارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید تنها وظیفه خود را مقابله با بدحجابی بدانند بلکه همه پدیده‌های پیرامونی این واجب الهی باید مدنظر قرار گیرد؛ مسئولان، روحانیان، مداحان، فعالان هیأت و حتی عزاداران اباعبدالله(ع) باید هریک طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر باشند تا مهمترین درس عاشورا در جامعه جاری و ساری شود.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود

مجتبی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می‌شود، بیان کرد: این آئین در ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، افزود: گل غلتان در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار شهر امیریه به همت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان بیان کرد: در این جشنواره نوزادان زیر یکسال که اولین بهار زندگی شأن را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند.

اکبر پور با بیان اینکه در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود

به‌گفته وی مراسم گل غلتان سال گذشته برای بیش‌از ۳۰۰ نوزاد برگزار شده بود همچنین این جشنواره در سال ۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش مهر، مردم دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شأن نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

کد خبر 6089729

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد