Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، این گام موجب تنش با دولت سوریه و ساکنان عرب دیر الزور می‌شود. اعلام این شورا یک روز بعد از تسلط نیروهای هم‌پیمان آمریکا بر میدان نفتی استراتژیک "کونیکو" در شرق دیرالزور بود. تشکیل این شورا برای اداره استان موضوع بسیار حساسی برای عشایر عرب است که همیشه احساس می‌کنند در قبال نیروهای کرد سوریه در حاشیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای "سوریه دموکراتیک" ۱۰۰ تن از شخصیت‌های برجسته و بزرگان عشائر را برای نشست و انتخاب شورای مدنی دیرالزور برگزیدند.

طلال سلو، سخنگوی این نیروها گفت: ما هرگز در کار شورای جدید مداخله نخواهیم کرد چون مستقل خواهد بود.

این شورا در بیانیه پایانی این نشست گفت: شورای مدنی دیرالزور در راستای تحکیم وحدت بین مردم این استان عمل خواهد کرد. بازگشت ده‌ها هزار تن از آوارگان این استان که در اثر درگیری‌ها فرار کرده‌اند و فراهم آوردن ملزومات اولیه در اولویت کار این شوراست.

همچنین این شورا از ائتلاف آمریکا خواست کمک‌هایی به دیرالزور ارائه کند که در اثر جنگ متحمل رنج و سختی شده است.

نیروهای "سوریه دموکراتیک" با ارتش سوریه برای کنترل مناطق تحت تسلط داعش در مرزهای شرقی در رقابت هستند.

نیروهای "سوریه دموکراتیک" که شامل گروه‌های عربی نیز است و زیر نظر یگان‌های مدافع خلق کرد قرار دارد، در ماه میلادی جاری عملیاتی را تحت عنوان "توفان الجزیره" در شرق رود فرات در اطراف دیرالزور واقع در مرز با عراق آغاز کردند و توانستند به حومه شمالی این استان کنترل یافته و از رود فرات به سمت شرق دیرالزور پیشروی کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا