Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز توسعه نوغانداری گفت: ایران رتبه هشتم جهان را به لحاظ تولید پیله و نخ ابریشم به خود اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی اصغر داداش پور رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، با بیان اینکه نوغانداری به عنوان یکی از مشاغل جانبی بخش کشاورزی از قدمت بسیار طولانی برخوردار است، اظهار کرد: علی رغم افول تولید در دهه هشتاد دوباره احیا و توسعه این صنعت در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تاسیس مرکز توسعه نوغانداری در وزارت جهاد برخی اقدامات حمایتی صورت گرفته است، افزود: افزایش 65 درصدی قیمت تضمینی پیله تر ابریشم در مقایسه با سال قبل ، هماهنگی با بخش غیردولتی در زمینه خرید پیله تر ابریشم نوغانداران به صورت توافقی و بالاتر از قیمت تضمینی، تامین تخم نوغان هیبرید کیفی مورد استفاده نوغانداران با استفاده از یارانه ها و ثابت نگه داشتن قیمت تخم نوغان توزیعی جهت ایجاد انگیزه بیشتر در بین نوغانداران انجام شده است.

داداش پور از توزیع نهال توت اصلاح شده در بین نوغانداران خبر داد و گفت: در دو سال گذشته در راستای اصلاح و ایجاد توتستان ها با تاکید بر کشت در حاشیه مزارع و نهرها با استفاده از یارانه ها، توزیع نهال در بین نوغانداران صورت گرفت.

رییس مرکز توسعه نوغانداری با اشاره به دیگر اقدامات اساسی در جهت توسعه نوغانداری بیان کرد: اعطای تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض پس از تاسیس مرکز به نوغانداران، توانمند سازی کارشناسان با برگزاری دوره های متعدد آموزشی و ترویجی و برنامه ریزی برای ایجاد زنجیره ابریشم با اخذ موافقت تاسیس صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در نوغانداری و ابریشم از وزیر جهاد از جمله اقدامات اساسی در جهت افزایش بهره وری و توسعه نوغانداری به شمار می رود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه امسال 28162 جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران 20 استان کشور توزیع شد، بیان کرد: انتظار می رفت که 950 تن پیله تر ابریشم تولید گردد که به دلیل شیوع بیماری در برخی مناطق میزان تولید پیله تر ابریشم به 850 تن به ارزش بالغ بر دویست میلیارد ریال رسید و از این مقدار حدود 136 تن نخ ابریشم استحصال خواهد شد.

به گفته داداش پور سال گذشته 28024 جعبه تخم نوغان توزیع شد که از این میزان 923 تن پیله تر ابریشم تولید شد.

وی با بیان اینکه ایران رتبه هشتم جهان را به لحاظ تولید پیله و نخ ابریشم به خود اختصاص داده است، افزود: وزارت جهاد مسوولیت نوغانداری را در حوزه وظایف بخش کشاورزی یعنی تا تولید پیله تر ابریشم برعهده دارد و همواره وظایف مربوط به حوزه صنعت ابریشم اعم از صنعتی و خانگی بر عهده وزارت صنعت و معدن و میراث فرهنگی است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری با بیان اینکه پیله تر ابریشم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است، گفت: ماده اولیه صنایع ابریشم کشی و تولید محصولات ابریشمی به ویژه 90 درصد در فرش ابریشم و تولید شال و روسری، لباس ابریشم و صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با انتقاد از نبود آمار سالانه میزان پیله و نخ ابریشم مورد نیاز یادآور شد: تا کنون آمار دقیقی از میزان پیله و نخ ابریشم مورد نیاز سالانه در دسترس نیست که انتظار می رود دستگاه های متولی مصرف کننده پیله و نخ ابریشم به ویژه مرکز ملی فرش ایران میزان مصرف سالانه خود را اعلام کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اصغر بالسینی با اشاره به جلسات حراج شمش از سوی این مرکز گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا تا امروز رشد ۲۳ برابری عرضه و ۱۷ برابری در خرید شمش طلای استاندارد را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به جلسات حراج شمش و سکه طلا از سوی این مرکز در جهت ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا طلا در کشور به تشریح میزان مبادلات صورت گرفته پرداخت و گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلای استاندارد توسط مرکز مبادله ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، تا جلسه نوزدهم حراج که در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، استقبال بسیار بالایی از این جلسات صورت گرفت؛ به طوری که در اولین جلسه حراج تعداد ۱۷ شمش طلا عرضه و ۱۰ شمش معامله شد و در جلسه اخیر این حراج تعداد ۳۹۵ شمش عرضه و ۱۷۵ قطعه شمش معامله شد.

بالسینی ادامه داد: این موضوع نشان از استقبال از جلسات حراج شمش طلا دارد. در نوزدهمین جلسه حراج به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت. علاوه بر این میزان شمش معامله شده در جلسه نوزدهم ۱۷.۵ برابر از میزان اولین جلسه حراج شمش بیشتر است.

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد | فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج

وی تاکید کرد: مجموع شمش طلای عرضه شده در مرکز مبادله تا جلسه بیستم که در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد ۴۱۰۰ قطعه شمش استاندارد (یک کیلوگرمی با عیار ۹۵۵) است و در مجموع، کل شمش فروخته شده در جلسات حراج این مرکز ۲۷۱۶ قطعه است.

گفتنی است؛ در بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد که روز گذشته در تالار معاملات مرکز مبادله برگزار شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد مجموعا ۸۰ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان، معامله و خریداری شد.

کد خبر 846976 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران مرکز مبادله ارز و طلا

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان