Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغری معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان مرکزی در گفتگو با گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛ گفت: طرح کشوری شناسه دار شدن انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا از نیمه دوم سال ۹۵ دراین استان اجرا شده و تا کنون ۲۸ هزارو ۲۴۸ واحد مراکز نگهداری کالا در سطح استان مرکزی شناسه دار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری افزود: بر اساس این طرح کلیه فعالان که اقدام به حمل و نقل کالا می‌کنند از قبیل: واحد‌های صنعتی، تولیدی، و معادن و کلیه صاحبان و بهره برداران انبار‌ها و مراکز نگه داری کالا موظف اند در سامانه جامع انبار‌ها به نشانی ثبت اینترنتی www.nwms.ir ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: در صورت ثبت نکردن اطلاعات از حمل بار به صورت کامیون، کامیونت، و وانت بار از مبدا یا به مقصدی که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده باشد ممانعت به عمل خواهد آمد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان مرکزی جلوگیری از قاچاق کالا، جمع آوری اطلاعات دقیق انبار‌ها و شناسه دار کردن آنها، ایجاد امکان طراحی اهداف کلان و استراتژیک را از جمله اهداف این طرح برشمرد.


انتهای پیام / ج


اجرای طرح شناسه دار شدن انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در استان مرکزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه بوده و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد (شناسه) یکتا را دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی