Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، اثری از محمدحسین عماد تحت عنوان «ولع» که در بخش هنرمندان مدعو هفتمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران حاضر شده بود، بر اثر اتفاقی که رخ داده، دو جای آن شکسته است.

عماد در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: متأسفانه مجسمه‌ی ولع، در مرحله‌ی نصب در دوسالانه شکسته و برگزارکنندگان ماکت 20 سانتی‌متری این مجسمه را به جای مجسمه 2 متری آن، به نمایش گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار شده خرابی‌هایی که به اثر رسیده را ترمیم کنند. دو نقطه از کار شکسته است. از پایه‌ی اثر حدود 20 سانت، و از قسمت رویی آن، 40 سانت از بین رفته، که باتوجه به اینکه اثر از جنس چوب بوده، این‌ها قابل ترمیم است.

این مجسمه‌ساز درباره‌ی این اثر توضیح داد و گفت: این کار با عنوان «ولع» در نمایشگاه قبلی‌ام در گالری اثر، دو سال پیش به نمایش درآمده بود.

مجید ملانوروزی (مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: موقع نصب کار آقای عماد، یکی از پیچ‌ها شل بوده و به همین خاطر مجسمه افتاده است. البته صدمه جدی نبوده.

ملانوروزی از خرید این اثر خبر داد و گفت: ما متأسفانه تاکنون کاری از آقای عماد را در موزه نداشته‌ایم، این درحالی است که ایشان از مهم‌ترین مجسمه‌سازان معاصر ما هستند. طی صحبت‌هایی که داشتیم، قرار بر این شد که موزه، کار را بعد از ترمیم خریداری کند. این کار از بهترین کارهای ایشان است. ما قرار بود این کار را قبلاً در گالری اثر بخریم، ولی چنین اتفاقی نیفتاد. این کار دو سال پیش، به قیمت 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. اما چون بعداً نمونه‌ای از آن در حراج هم عرضه شد، مسلماً قیمت اثر هم الان افزایش پیدا کرده است.

در پایان ملانوروزی درباره‌ی بیمه‌ی آثار دوسالانه گفت: کارهایی که برای موزه خریداری می‌شوند، بیمه می‌شوند. ولی کارهای بی‌ینال را بیمه نکردیم، چون تا لحظه‌ی آخر اصلاً معلوم نیست که کدام کار قرار است وارد دوسالانه بشود یا نشود.

مجسمه‌ «ولع»

اثر محمدحسین عماد

ابعاد: 2 متر در 2 متر در 90 سانتی‌متر

چوب

در این دوسالانه که با تم «وضعیت» برگزار می شود، ۱۷ اثر در بخش هنرمندان مدعو از محمدحسین عماد، حسین والامنش، عباس اکبری، ملک دادیار گروسیان، زنده‌یاد بیژن نعمتی شریف، پویا آریان‌پور، محمودبخشی، بهروز حشمت، شهریار حاتمی، همایون عسکری، فرهاد فزونی، کامبیز صبری، نادر قشقایی، بهداد لاهوتی، امیر معبد، محمود محرومی و احمد نادعلیان به نمایش درآمده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

دیگر خبرها

  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • عکسی عجیب از چهره شکسته آلن دلون
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه