Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@04:41:23 GMT

خانه داری عمر را طولانی می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۴۲۴۷۲

خانه داری عمر را طولانی می‌کند

انجام کارهای خانه، حکم نوعی ورزش دارد؛ چراکه فرد وادار به تحرک فیزیکی می‌شود. در واقع، ساده‌ترین کارهایی که به نظر ما چندان هم مفید هم نیستند می‌توانند نقش به سزایی در افزایش طول عمر ما ایفا کنند.

سرویس سبک زندگی فردا: گل کاری، شستن کف زمین یا تمیز کردن آشپرخانه؛ شما چه احساسی با شنیدن این کلمات پیدا می‌کنید؟ آیا این کار‌ها در نظر شما خسته کننده و بی فایده است؟ گمان می‌کنید انجام کارهای روزمره و معمولی خانه تن‌ها یک نوع وقت تلف کردن است؟ برای بسیاری از زنان خانه دار یا افرادی که به هر دلیلی مجبور به انجام کارهای خانه هستند، اموری که مورد اشاره قرار گرفتند کسل کننده با شند؛ ولی آخرین تحقیقات انجام شده خلاف این مسئله را ثابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
احتمالاً متعجب خواهید شد، اگر بدانید همین کارهای ساده و معمولی می‌تواند طول عمر انسان را افزایش دهد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.


بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، افرادی که در طول هفته حداقل ۵ بار به انجام کارهای خانه مشغول هستند ۲۸ درصد احتمال مرگ ناگهانی و زودرس را از خودشان دور کرده اند. علاوه بر این، چنین گروهی ۲۰ درصد کمتر از دیگران به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

این تأثیر از آنجا ناشی می‌شود که انجام کارهای خانه، حکم نوعی ورزش دارد؛ چراکه فرد وادار به تحرک فیزیکی می‌شود. در واقع، ساده‌ترین کارهایی که به نظر ما چندان هم مفید هم نیستند می‌توانند نقش به سزایی در افزایش طول عمر ما ایفا کنند.

یافته‌هایی از این دست ثابت می‌کند که نوع فعالیت فیزیکی اهمیت چندانی ندارد و نباید رفتن به باشگاه ورزشی را تنها شرط افزایش تحرک پنداشت. کافی است در طول خفته ۱۵۰ دقیقه را صرف انجام کارهای خانه بکنید تا از خطر مرگ زودرس دیگر شما را تهدید نکند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت