Web Analytics Made Easy - Statcounter

برداشت گیاه مرتعی باریجه از 2 هزار هکتار از مراتع استان تهران به پایان رسید که نسبت به سال گذشته 6 برابر رشد نشان می دهد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ قاسم حقانی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بهره برداری از گیاه باریجه را یکی از مصداق های اجرای طرح های مرتعداری چندمنظوره (تلفیقی) در مراتع استان دانست و افزود : امسال حدود 18 هزار کیلوگرم صمغ این محصول از سطح مراتع استان جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : گیاه باریجه یکی از گیاهان مهم دارویی و صنعتی است که صمغ حاصل از آن جزء فرآورده های فرعی مرتعی محسوب می شود که علاوه بر نقش مؤثر در سلامت جامعه و ایجاد اشتغال ، در رشد صادرات غیرنفتی نیز نقش بسزایی دارد که این اقدام گامی مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش منابع طبیعی به شمار می آید.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره را بهترین راهکار در بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع و استمرار و تداوم در تولید برشمرد و خاطرنشان کرد: از آنجای که اکوسیستم رویشگاهی این گیاه خاص و حساس است به منظور بهره برداری پایدار و همچنین حفظ ، حمایت و احیای پایه های آن لازم است بهره برداری و برداشت از صمغ این گیاه مرتعی تحت نظارت و در قالب طرح های مطالعاتی – اجرایی انجام شود تا ضمن جلوگیری از انقراض این گیاه ارزشمند بتوان از رویش سالانه آن بهره برداری مستمر کرد.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ؛
عمده رویشگاه های این گیاه در استان های خراسان ، فارس ، تهران ، سمنان و زنجان می باشد که در استان تهران با توجه به شرایط اقلیمی مناسب عمده برداشت این گیاه در شهرستان های فیروزکوه و شمیرانات بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید بیگی در تشریح روند احداث جایگاه های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران گفت: علاوه بر ۱۵ جایگاه کوچک مقیاسی که مقرر شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل احداث شود، مناطق شهرداری تهران نیز نسبت به احداث این جایگاه ها اقدام می کنند.

بیگی افزود: تاکنون ۴ جایگاه احداث و به بهره برداری رسیده است. در حقیقت شرکت ساماندهی مشاغل اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره برداری رسیده و ۱۱جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف های طولانی برای سوخت گیری، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی تأکید کرد: هر ۴ جایگاه بنزین کوچک مقیاس احداث شده به بهره برداری رسیده است؛ اما شرکت نفت از این تعداد باید برای برخی جایگاه ها سوخت رسانی را انجام دهد تا فعال شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!