Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از بنیاد سینمایی فارابی، از این میان 15 فیلم آماده نمایش، 10 اثر در مرحله صداگذاری هستند، 19 فیلم مرحله تدوین و 15 اثر نیزدر مرحله فیلمبرداری قرار دارند. همچنین 88 پروژه نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند که 10 فیلم از این میان بیش از 8 درصد مراحل پیش تولید را طی کرده‌اند و باقی پروژه‌ها در مراحل ابتدایی پیش تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پروژه‌ها آثاری با مضامین مختلف از جمله دفاع مقدس، پایداری، دینی، کودک و نوجوان، تاریخی، کمدی، حادثه‌ای، اجتماعی و خانوادگی به چشم می‌خورد.
بر همین اساس، فیلم‌های «توچال» به کارگردانی محمد آهنگرانی و تهیه کنندگی سیدمحسن جاهد، «بادسوار» به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت‌الله سیفی، «فیلشاه» (پویانمایی) به کارگردانی هادی محمدی طبقی و تهیه کنندگی حامد جعفری، «راز پروانه‌ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی تنهایی، «اکسیدان» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی، «پل سفید» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی قوی‌تن، «نسترن‌های وحشی» به کارگردانی و تهیه کنندگی رهبر قنبری، «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته، «همه چی عادیه» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن دامادی، «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور و تهیه کنندگی محمد حمزه‌زاده، «پشت ابرها» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجید مجیدی، «جوراب‌شو» به کارگردانی علیرضا محمودزاده و تهیه کنندگی داریوش بابائیان، «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی منصور سهراب‌پور و امیر پروین حسینی، «خیابان دیوار» به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی، «اسکی باز» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی محمد احمدی آماده نمایش هستند.
فیلم‌های «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی سجادی، «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید سعدی، «ما خیلی باحالیم» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رویا شریف، «دل دیوانه» به کارگردانی و تهیه کنندگی بهمن فرمان‌آرا، «اولین امضا برای رعنا» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی ژکان، «کار کثیف» به کارگردانی و تهیه کنندگی خسرو معصومی، «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست و تهیه کنندگی محمدعلی نجفی، «آستیگمات» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدمجید رضا مصطفوی، «یواشکی» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان، «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی‌پور و تهیه کنندگی مجید مطلبی نیز در مرحله صداگذاری قرار دارند.
فیلم‌های «بمب» به کارگردانی پیمان معادی و تهیه کنندگی مانی حقیقی، «کامیون» به کارگردانی و تهیه کنندگی کامبوزیا پرتوی، «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی حامد حسینی، «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی، «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، «فصل شکار» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی علیرضا ابوالقاسمی، «آتش و قداره» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد عرب، «خاله قورباغه» به کارگردانی مسعود کرامتی و تهیه کنندگی فرشته طائرپور، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی، «ماهور» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی، «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و تهیه کنندگی محمدرضا رخشان، «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و تهیه کنندگی مهدی داوری، «جاده قدیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی منیژه حکمت، «گیتی همسر علیرضا» به کارگردانی حمیدرضا هنری و تهیه کنندگی عزت‌الله جامعی ندوشن- همایون رضا عطاردی، «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان و تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد، «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی، «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی ساسان سالور، «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی، «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه کنندگی محمد خزاعی نیز در مرحله تدوین قرار دارند.
از میان 147 پروژه سینمایی، 34 عنوان کارگردان اولی محسوب می‌شوند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رییس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی‌ها با قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلمسازان اول گفت: امید بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان به فیلمسازی و سینما به همین شورا است و طبق گزارش‌هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی، عملکردی شفاف و قابل دفاعی را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد، توانمند، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه‌ای فیلمسازان با توصیه اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلمسازان اول عنوان کرد: آن‌چه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان، تازه نفس و با انگیزه به عرصه سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنان چه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعاً نتیجه حاصله را تحسین خواهد کرد. شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی است که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه حرفه ای شده اند و در جشنواره های ۲ دوره گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم، سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.

خزاعی در ادامه گفت: امسال برای حمایت از ۱۰ فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود. من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم؛ نسلی که درک بالایی از زبان تصویر و شناخت خوب از مسایل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.

وی تصریح کرد: سینمای ایران به متفکران جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را در آثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی به دور از جریان سرمایه داری که قبلاً بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود و نوعی عدالت فرهنگی بر اساس کشف استعداد است.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی درخواست کرد یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار شود.

در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رییس سازمان سینمایی در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت. این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها شامل مجید زین العابدین، رسول صدرعاملی، حبیب ایل بیگی، محمدرضا عرب، مجید اسماعیلی، مهدی آذرپندار، امیر بوالی و روح الله سهرابی برگزار شد.

مسؤولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

کد خبر 6097539

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)