Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:03:23 GMT

بهبود کیفیت آب آشامیدنی پنج روستای دزفول

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۴۴۷۳۳

بهبود کیفیت آب آشامیدنی پنج روستای دزفول

دزفول - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول گفت: با نصب سامانه کلر زن و گندزدایی مخزن ، کیفیت آب آشامیدنی پنج روستای این شهرستان بهبود یافت.

محمد گلچین پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با انجام عملیات شست و شو و گندزدایی مخزن آب آشامیدنی و نصب سامانه کلرزن، 320 خانوار روستایی ساکن پنج روستا از آب آشامیدنی با کیفیت بهتر بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این روستاها را حسن آقا و دارک با جمعیتی بالغ بر 120 خانوار و روستاهای آبید سره اول، آبید سره دوم و ماشکار با جمعیتی بالغ بر 200 خانوار عنوان کرد و بیان داشت:
بهبود کیفیت آب شرب روستاهای حسن آباد و دارک با انجام عملیات گندزدایی و شست و شوی مخازن آب شرب صورت گرفت.
روستاهای حسن آباد و دارک تحت پوشش مجتمع آبرسانی روستایی شهیون است و جمعیتی بالغ بر 600 نفر را تحت پوشش دارد.
گلچین پور با اشاره به نصب و راه اندازی سامانه جدید کلرزن برای بهبود کیفیت آب شرب سه روستا در شهرستان دزفول گفت: خط انتقال آب شرب روستاهای آبید سره 1، آبید سره 2 و ماشکار طولانی است و نیاز به نصب این سامانه کلرزن داشت تا آب شرب این روستاها بلحاظ کیفی از شاخص استاندارد بهره مند شود.
وی افزود: کلیه اقدامات انجام شده توسط اکیپ تعمیرات و نگهداری امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول انجام شد.
مدیر امور آبفا روستایی شهرستان دزفول با تشریح روند پیشرفت 70 درصدی پروژه احداث مخزن 150 متر مکعبی روستای توت علیا نیز گفت: این پروژه در راستای تامین آب ذخیره روستای توت علیا با جمعیتی بالغ بر 210 خانوار در حال اجراست که ظرف 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
6068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اقلام معیشتی برای ۱۳۴ خانوار حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت ارسال شده است.

وی افزود: این اقلام شامل ۵۸۰ تخته پتو، ۱۴۰ تخته موکت، ۱۶۰ کیلو نایلون، ۱۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰۰ قوطی کنسرو ماهی و ۱۲۰ شعله چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تأیید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حاضر شده و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت‌های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

کد خبر 6096876

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران