Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران و احزاب دست راستی اروپایی در پیام‌های جداگانه‌ای به نتایچ انتخابات پارلمانی آلمان واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اعلام نتایج رسمی انتخابات پارلمانی آلمان با واکنش های بین المللی بسیاری مواجه بود.

شماری از رهبران دنیا به آنگلا مرکل به دلیل پیروزی حزبش در نوزدهمین انتخابات پارلمانی تبریک گفته و راستگرایان افراطی نیز از ورود حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به پارلمان این کشور استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نخستین رهبر اروپایی بود که پیروزی مرکل در انتخابات را به وی تبریک گفته و در پیامی توئیتری اعلام کرد که ما همکاری های خود را که قطعا برای اروپا و کشور ما ضروری است قاطعانه در پیش می گیریم.

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا نیز تاکید کرد که انتخاب مجدد مرکل می‌تواند «پروژه همبستگی اروپا» را تقویت کند. راخوی با فرستادن تلگرامی، «نتیجه عالی» انتخابات را به مرکل تبریک گفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز در پیامی مشابه، مرکل را دوست واقعی اسرائیل توصیف کرد.

پی‌یر موسکوویسی، کمیسر امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا نیز از نخستین مقامات این اتحادیه بود که در مورد نتایج انتخابات آلمان ابراز نظر کرد. او در مورد پیروزی حزب راست افراطی و ورود آن به پارلمان گفت: «ورود آ اف دی به پارلمان یک شوک بزرگ است و بی‌پرده بازگوکننده تردیدها در جامعه است.» این مقام اتحادیه اروپا افزود :اما دموکراسی آلمان پس از جنگ قوی است.

سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش نیز در واکنش به نتایج نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان دلیل کاهش آرای احزاب اتحاد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و افزایش آرای حزب افراطی را سیاست دولت آلمان در برابر مهاجران عنوان کرده است.

وی در این باره گفت: «این نتایج برای من غیرمنتظره نبود. بسیاری‌ها در آلمان از موضع دولت در قبال مهاجران ناراضی اند. بحران مهاجرت از سوی بسیاری سیاست‌مداران و احزاب سنتی در اروپا به اندازه کافی جدی گرفته نشده است.»

لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر دانمارک نیز به عنوان اولین همسایه مستقیم آلمان پیروزی مرکل در انتخابات پارلمانی را تبریک گفته و تاکید کرد که ما به پایداری در اروپا نیاز داریم و از همکاری با آلمان خرسند می شویم. موفقیت مرکل همچنین برای دانمارک خوب است.

ارنا سولبرگ، نخست وزیر محافظه کار نروژ نیز درباره موفقیت مرکل و صدر اعظمی وی بر آلمان در چهار سال آینده و همکاری های آینده بین دو کشور ابراز خرسندی کرده و این پیروزی را به وی تبریک گفت.

استفان لوفن، نخست وزیر سوئد نیز پیروزی مرکل در انتخابات پارلمانی کشورش را به وی تبریک گفته و از همکاری های تنگاتنگ با آلمان استقبال کرده و در بیانیه ای اعلام کرد که ما باید برای یک اروپای قدرتمند دموکراتیک همکاری کنیم.

یوها سیپیله، نخست وزیر فنلاند نیز در پیامی توئیتری به همکار اروپایی خود آنگلا مرکل پیروزی در این انتخابات را تبریک گفته و تاکید کرد که همکاری های خوب ما ادامه خواهد داشت.

برخی گروه های افراط گرا در اروپا نیز ورود همتایان آلمانی خود به پارلمان را به آن ها تبریک گفتند.

مارین لوپن، رئیس حزب دست‌راستی «جبهه ملی» فرانسه در یک پیام تویتری گفت: «آفرین بر متحدین ما در آ اف دی به خاطر این نتیجه تاریخی! این سمبل جدید بیداری ملت های اروپا است.»

گیرت ویلدرز، سیاستمدار دست‌راستی و ضد اسلام هلند نیز ، در واکنش یه نتایج انتخابات پارلمانی در آلمان شهرت احزاب عمده ضد مهاجرت اروپا را درجه بندی کرد.

او با ابراز این که حزب «آ اف دی» آلمان سومین حزب قدرتمند سیاسی در پارلمان است و حزب خودش «حزب آزادی هلند» در انتخابات ماه آوریل در جایگاه دوم قرار گرفت، افزود: «پیام واضح است: ما ملت‌های اسلامی نیستیم.»

ماتیو سالوینی، رهبر حزب افراطی «لیگ شمالی» ایتالیا، از کسب آراء زیاد توسط حزب افراطی آلمان استقبال کرد و گفت: «آرزوی تغییر بیشتر می‌شود. این مربوط به ماست.»

همچنین حزب راست پوپولیستی در اتریش نیز نتیجه انتخابات پارلمانی در آلمان را دلیلی برای تایید رویکرد مهاجر ستیزانه خود دانست. رهبر حزب افراط گرای آزادی اتریش تاکید کرد که صدر اعظم آلمان از طریق سیاست های استقبال از پناهجویان خسارت های بزرگی را به بار آورده است. اروپاییان در حسرت تغیر سیاست های فعلی بوده اند.

بر اساس نتایج رسمی موقتی که صبح زود امروز و بعد از شمارش همه آراء 299 حوزه انتخاباتی آلمان اعلام شده است احزاب متحد مسیحی آلمان ( حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) 33 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات، 20.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء سومین حزب قدرتمند آلمان شد.

به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی بعد از شمارش آراء همه حوزه های اخذ رای با وجود ریزش آراء قابل توجهی که نسبت به دور قبلی انتخابات پارلمانی داشت قدرتمندین حزب در انتخابات پارلمانی سال 2017 شد.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء برای اولین بار به پارلمان آلمان راه یافت.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم بعد از شکست در دور قبلی انتخابات پارلمانی و عبور نکردن از مانع 5 درصدی برای ورود به پارلمان، این بار با کسب 10.7 درصد آراء دوباره به پارلمان راه یافت. حزب چپ هم 9.2 درصد آراء و سبزها نیز 8.9 درصد آراء شهروندان را در این دور انتخابات کسب کردند.

مشارکت شهروندان در این دور انتخابات 75 درصد و بالاتر از دور قبلی انتخابات پارلمانی در سال 2013 بود.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا

در پی شکست طرح بین‌المللی که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو برای توقف فعالیت آژانس آنروا با تحریک علیه نهادهای بین‌المللی و طرح ادعای دست داشتن کارمندان آن در حملات هفتم اکتبر کلید زده بود، ناکامی و ناامیدی بر محافل رسمی این رژیم حاکم شد.

به گزارش ایسنا، «امیر تیفون»  تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» درباره حاکم شدن ناامیدی بر محافل رسمی این رژیم در پی شکست طرح کابینه نتانیاهو برای مختل کردن فعالیت‌های آژانس آنروا گفت: در حالی که اسرائیل نگران است آمریکا و انگلیس چنین اقدامی را در پیش گرفته و تصمیم خود برای تعلیق کمک‌های مالی را لغو کنند، آلمان نیز به لیست کشورهایی افزوده شد که به تازگی ازسرگیری حمایت مالی از آژانس آنروا را اعلام کردند.

تیفون اظهار کرد: شخصیت‌های برجسته‌ای در اسرائیل به تازگی اعتراف کردند، طرحی که با هدف لغو حمایت‌های بین‌المللی از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) کلید خورد در پی اعلام ازسرگیری حمایت‌های مالی از سوی برخی کشورها شکست خورده است.

طرح کابینه نتانیاهو برای لغو کمک‌های مالی آنروا، آسیب‌های متعددی دید، آلمان یکی از کشورهای با اهمیت برای اسرائیل در جهان است که اعلام کرد قصد دارد حمایت‌های مالی خود از این آژانس را که ژانویه گذشته لغو کرده بود، از سر بگیرد.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از بررسی ادعاهای اسرائیل متقاعد شدیم نظارت بر فعالیت‌های آنروا و طرح‌هایی که اجرا می‌کند، باید بهبود یابد اما همزمان قصد داریم حمایت‌های خود از این آژانس را به زودی ازسربگیریم.

همچنین برلین از دیگر کشورهایی که حمایت‌های خود از آنروا را قطع کردند، خواست همانند آلمان این حمایت‌ها را در پیش بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است آژانس آنروا به ایفای نقش سازنده و بی‌بدیل خود در رسیدگی به بحران انسانی در نوار غزه ادامه می‌دهد و دیگر نهادهای بین‌المللی که در غزه فعالیت دارند، بر زیرساخت‌های آن تکیه دارند.

در مقابل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تصمیم آلمان را «تاسف بار و ناامید کننده» خواند و ادعا کرد: اسرائیل اطلاعاتی از «صدها فعال نظامی حماس و صدها فعال دیگر که وابسته به این جنبش و جهاد اسلامی هستند و به عنوان کارمند در آنروا کار می‌کنند» در اختیار آلمان و دیگر کشورهای حامی مالی می‌گذارد.

تیفون در ادامه گفت علت این تصمیم آلمان گزارشی است که «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه که از سوی سازمان ملل مامور انجام تحقیقات درباره فعالیت‌های آنروا شد، اواخر هفته منتشر کرد.

کولونا حدود یک ماه قبل به اراضی اشغالی سفر کرده و در آنجا با مسؤولان عالی رتبه کابینه نتانیاهو و ارتش این رژیم برای دریافت اطلاعاتی درباره ادعاهای مطرح شده علیه آنروا دیدار کرد اما او در گزارش نوشت: اسرائیل هیچ‌گونه مدرک و دلیلی بر اینکه بسیاری از کارمندان آنروا اعضای حماس هستند که در غزه فعالیت دارند و هیچ مدرکی دال بر مشارکت کارمندان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرد.

این گزارش با انتقاد شدید کابینه رژیم صهیونیستی روبرو شد و وزارت خارجه این رژیم در بیانیه رسمی در پاسخ به این گزارش مدعی شد که «در این گزارش خطرات مشکل موجود نادیده گرفته شده و تنها راه‌حل‌های تزئینی که متناسب با حجم گسترده نفوذ حماس در آنروا باشد، پیشنهاد نشده است.»

با این وجود برخی مسؤولان سیاسی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوهای خود با دیپلمات‌های خارجی اخیراً اعتراف کردند اسرائیل آنگونه که امید داشت نتوانست بر گزارش کولونا تاثیر بگذارد و روشن است که در پی انتشار این گزارش دیگر کشورها به آلمان ملحق خواهند شد و کمک‌ها را ازسر خواهند گرفت.

براساس گزارش‌هایی که اواخر هفته منتشر شده، انگلیس نیز در حال بررسی ازسرگیری کمک‌های مالی خود به آنروا است.

تیفون افزود: کشورهایی که تصمیم به ازسرگیری کمک‌ها گرفته‌اند، فرانسه، کانادا، استرالیا، سوئد، نروژ، اسپانیا و ژاپن هستند اما اسرائیل اساساً نگران این است که انگلیس و آمریکا تصمیم خود در این رابطه را تغییر دهند.
 
یک مسؤول رژیم صهیونیستی که در تلاش‌های سیاسی برای متوقف کردن حمایت‌های مالی از آنروا شرکت داشت، در گفت‌وگو با روزنامه «هاآرتص» مدعی شد: این شکست ناشی از نبود جایگزینی قانع کننده برای فعالیت‌های آنروا است، اسرائیل توانست در خصوص فعالیت‌های این آژانس در میان دوستان خود در جهان شک و تردید ایجاد کند اما از طرحش حمایت نکرده و هیچ جایگزین مناسبی برای آنروا ارائه نکرد.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک دیپلمات غربی از یکی از کشورهایی که کمک‌های مالی را ازسرگرفته، نوشت: تصمیم کابینه کشورش برای انجام این کار به ۲ دلیل است، یکی اینکه دلایلی که اسرائیل ارائه کرد به اندازه کافی جدی نبود و شرایط انسانی در غزه رو به وخامت است و خطر بروز قحطی وجود دارد و دیگر اینکه عاقلانه نیست در حال حاضر کمک‌های مالی متوقف شوند به ویژه که در محافل اتحادیه اروپا این اتفاق نظر وجود دارد که در شرایط فعلی و با وجود ادعاهای اسرائیل حمایت‌ها از آنروا باید ادامه یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا