Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت‌ هوای شهرداری تهران از انعقاد قرارداد همکاری با شرکت ژاپنی «جائیکا» به‌منظور کاهش آلوگی هوای تهران در 4 سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صبح امروز، سمینار پروژه ظرفیت‌سازی برای کنترل آلودگی هوا در شهرداری تهران با حضور هیئت ژاپنی برگزار و در آن تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران و نماینده جائیکا منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سیدوحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اظهار کرد: با مجوز دولت، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به عنوان طرف ایرانی به منظور عقد قرارداد همکاری میان ایران و ژاپن در موضوع کاهش آلودگی هوای تهران معرفی شده است.

وی در ادامه با اشاره موضوع تفاهم‌نامه، تصریح کرد: به همین منظور امروز برای رسیدن به الگوی ملی کاهش آلودگی هوا تفاهم همکاری میان ایران و جائیکا به امضا رسید.

حسینی با تاکید بر لزوم کاهش آلودگی هوا و اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران، عنوان کرد: شرکت «جائیکا»ی ژاپن پروژه‌های متعددی در زمینه‌های زیست‌محیطی در ایران اجرا کرده که پروژه احیای دریاچه ارومیه یکی از اقدامات این شرکت است در حال حاضر نیز مقرر شده است تا در زمینه آلودگی هوای تهران که یک معضل جدی زیست‌محیطی محسوب می‌شود، همکاری نزدیک و در سطح دولت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: در طول دو سال گذشته مذاکراتی به منظور انعقاد قرارداد این پروژه صورت گرفت و بر همین اساس مقرر شد تا طی 4 سال آینده کارشناسان و متخصصان ژاپنی به همراه کارشناسان شرکت کنترل هوای تهران و اداره‌کل محیط‌زیست استان تهران عوامل مختلف آلودگی هوا از جمله کارخانه‌ها ، خودروها ، منابع ثابت و متحرک دیگر را مورد بررسی قرار داده و منابع آلایندگی را شناسائی و معرفی کنند.
وی در ادامه با اشاره به سوال پرتکرار خبرنگاران در خصوص یافتن مقصر اصلی آلودگی در تهران، تصریح کرد: خوشبختانه دراین سال‌ها و با مطالعات کارشناسی، شرکت کنترل و کیفیت هوا موفق به شناخت عوامل موثر در آلودگی هوا شده است و می‌توان به راحتی به این سوال پاسخ متقنی داد اما به نظر می‌رسد تجربه ژاپن در برنامه کاهش آلودگی هوا می‌تواند در شناخت هرچه دقیق‌تر منابع آلایندگی و اجرای برنامه‌ها موثر بوده و ما را هر چه زودتر به نتایجی برساند که قادر باشند در کاهش آلودگی هوا به یاری شرکت کنترل کیفیت و دیگر سازمان‌های درگیر با این موضوع بیاید.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با اشاره به بحث آمنوزش نیروهای جوان ایرانی به جهت ادامه راه، یادآور شد: آموزش نیروهای مختصص دانشگاهی در موضوع کنترل و کاهش آلودگی هوا یکی از اهداف جانبی پروژه‌ای است که امروز شاهد انعقاد قرارداد آن میان ایران و ژاپن هستیم و لذا با این اتفاق ظرفیت‌های ایران در شناسایی عوامل آلودگی هوا توسعه پیدا خواهد کرد،
آموخته‌های این پروژه به سایر شهرهای کشور نیز ارائه شده و در کاهش الودگی در سطح کشور تلاش خواهیم کرد.

حسینی در ادامه به عقد قرارداد دیگر شرکت کنترل کیفیت هوا با طرف ژاپنی اشاره داشته و افزود: قراردادی نیز بین شهرداری تهران و شرکت جائیکا به زودی منعقد می‌شود که در آن تجهیزات آنالیز آلودگی هوا که در اختیار طرف ژاپنی است توسط دولت این کشور به شهرداری تهران بدون هیچ هزینه‌ای ارسال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با تاکید بر عدم وجود بار مالی این قرارداد و همکاری برای طرف ایرانی، افزود: این موضوع با تصویب هیات دولت ژاپن پیگیری شده و بر همین اساس بار مالی از این تفاهم‌نامه بر شهرداری تهران تحمیل نمی‌شود.

کوبایاشی رئیس دفتر همکاری‌های بین المللی ژاپن در ایران (جائیکا) نیز با ابراز خرسندی از انعقاد چنین قراردادی با شهرداری تهران، گفت: هدف اصلی این پروژه تقویت ظرفیت‌هایی است که در ایران وجود دارد و لذا ما اینجا هستیم تا داده‌های مطالعه شده ایران دقیق‌تر شناسایی شود.

این مقام مسئول ژاپنی در ادامه تاکید کرد: هدف نهایی ما از همکاری این است که تجربیات موفق در زمینه آلودگی هوا در ایران در کنار تجارب موفق ژاپن به مرحله اجرا گذاشته شده و با مطالعات صورت گرفته سیاست‌های موثری در آلودگی هوا از سوی ایران در نظرگرفته شود و معتقد هستم دولت ایران و مردم قادر هستند مشکل آلودگی هوا را حل کنند و تصور می‌شود این پروژه نقطه شروعی برای ارائه راه‌حل‌های موثرتر در کاهش آلودگی هوا در ایران باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: در 4 سال آینده سیاست‌های کلان مبارزه با آلودگی هوا تهیه و پیاده‌سازی شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳