Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای عالی اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه سهام عدالت را طرحی پراهمیت ارزیابی كرد و گفت: بر اساس طرح سهام عدالت، تعدادی از بهترین و سودآورترین شركت ها و كارخانه های كشور به این طرح اختصاص داده شده اند و عملاً مشمولین سهام عدالت به نسبت مبلغ واریزی و به نسبت سهامی كه دارند از سود این طرح برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی موانع و مسائل پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت، از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست طی جلساتی با دستگاه های مرتبط، حداكثر ظرف یك ماه آینده نظرات و دیدگاه های دستگاه های ذیربط را دریافت و راهكارهایی برای حل این موانع تدوین و به جلسه آینده شورای عالی ارائه كنند.

جهانگیری با اشاره به پایان یافتن زمان واریز مبالغ مابه التفاوت ارزش سهام اختصاص یافته به مشمولین سهام عدالت و اینكه بخش اندكی از مشمولین سهام عدالت موفق به پرداخت مبلغ مابه التفاوت شده اند، گفت: لازم است مهلت تعیین شده تمدید و به مردم اطلاع رسانی شود تا سایر مشمولین سهام عدالت بتوانند در صورت تمایل الباقی مبلغ سهام تخصیص یافته خود را پرداخت كنند.

معاون اول رییس جمهور تاكید كرد: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد كرد.

جهانگیری همچنین گزارش رئیس سازمان خصوصی سازی از عملكرد واگذاری ها از سال 1380 تا كنون را مثبت ارزیابی و خاطرنشان كرد: در واگذاری های انجام شده، اگر بنگاه های واگذار شده، بر اساس شاخص هایی نظیر اشتغالزایی، سرمایه گذاری و بهره وری عملكرد موفقی داشته باشند، بدین معناست كه خصوصی سازی موفق بوده اما اگر شاخص ها بیانگر عملكرد نامناسب باشد لازم است آسیب شناسی صورت گرفته و روند كار اصلاح شود اما در هر صورت هیچ تردیدی در اصل واگذاری ها وجود ندارد.

در این جلسه كه وزرای امور اقتصاد و دارایی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، رئیس كل بانك مركزی، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس كل دیوان محاسبات كشور و رئیس سازمان بازرسی كشور نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه واگذاری ها از سال 1380 تا 1396 ارائه و آخرین وضعیت بنگاه های واگذار شده مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست گزارشی نیز از طرح ساماندهی سهام عدالت ارائه شد و رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام كرد كه از 49 میلیون نفر مشمولین طرح سهام عدالت، پس از فراخوان، حدود 38 میلیون نفر به سامانه مراجعه و صورتحساب خود را دریافت كردند اما از این تعداد بخش اندكی موفق به واریز نقدی باقی مانده سهام خود شدند.

در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مهلت پرداخت نقدی الباقی سهام تخصیص یافته مشمولین طرح سهام عدالت به مدت یک ماه دیگر تمدید شود و در این مدت وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلساتی با حضور دستگاه های ذیربط مسائل حقوقی و موانع قانونی پیش روی ساماندهی طرح سهام عدالت را بررسی و راهكارهای لازم را تدوین و به جلسه آینده شورای عالی برای تصمیم گیری ارائه نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان

ابراهیم بازیان با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

به گزارش ایلنا، وی درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بار‌ها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چرا که واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هر گونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

دیگر خبرها

  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان