Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای در حمایت از عراق واحد اعلام کرد: سیاست مداران معامله گر اقلیم کردستان از معامله با رژیم غاصب صهیونیستی پشیمان می‌شوند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای در حمایت از عراق واحد اعلام کرد: مسئولان اقلیم کردستان عراق اگر واقعا به کرامت و عزت مردمشان می‌اندیشند نباید در این میدانی که توسط صهیونیست‌ها برای التهاب منطقه و ضعیف کردن مسلمین طراحی شده، بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این بیانیه آمده است: چندی است که طرح مسئله همه پرسی استقلال از دولت مرکزی عراق، در اقلیم کردستان باعث ایجاد تنش‌های سیاسی- امنیتی گسترده، در غرب آسیا شده است؛ کردستان منطقه‌ای با منابع طبیعی نسبتا غنی و از نظر جغرافیای سیاسی، در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد و به این خاطر حیاط خلوتی برای نفوذ اسرائیل، این غده سرطانی و اربابش آمریکا تبدیل شده است. تفرقه افکنی‌های قومی، دخالت‌های خارجی و حوادث غیرمنتظره سیاسی و نظامی در کشورهای عراق و سوریه، اکنون دست به دست هم داده‌اند تا فتنه‌ای جدید به پا کنند.
در ادامه تاکید شده است: درست در اوج شکست‌های گروه تروریستی- تکفیری داعش که در حال کشیدن آخرین نفس‌های حیات خود است، بار دیگر دست صهیونیست برای تغییر شرایط منطقه به کار افتاد، تا مبادا رویای خاورمیانه جدید استکبار، رنگ نابودی به خود بگیرد، رویایی که در آن خاورمیانه، با کشورهای تکه تکه و کوچک و اختلافات قومی و نژادی مطلوب اسرائیل و اربابانش، ترسیم شده است، رویایی که زمینه تحقق آرمان صهیونیزم جهانی، یعنی از نیل تا فرات را محقق می‌کند.
این اتحادیه دانشجویی ادامه داد: آیا سران اقلیم کردستان بویژه شخص آقای بارزانی که داعیه ایجاد دموکراسی در کردستان را دارد و به گفته خودش به دنبال ایجاد دولتی کردستانی است و نه کردی؛ خود پایبند به اصول دموکراسی بوده است؟! کارنامه ایشان به صورت واضحی پاسخگوی این پرسش است. آیا اصرار به برگزاری همه پرسی آنهم در شرایطی که کشورهای دوست و همسایه خیرخواه اقلیم کردستان خواهان لغو آن هستند و تن‌ها رژیم صهیونیستی از آن استقبال کرده است، برای جناب بارزانی جای اندکی تامل ندارد؟ آیا اختلاف بر سر اجرای قانون اساسی عراق و کم و کیف مشارکت کرد‌ها در امور سیاسی کشور، به اربیل اجازه می‌دهد که قانون اساسی را که خود در نگارش آن سهیم بوده را زیرپا بگذارند و حتی برخلاف قوانین بین المللی بر همه پرسی استقلال تاکید کند؟
در ادامه تاکید شد: چگونه در آینده، اربیل می‌خواهد دولت کردستانی دموکراتیک برقرار کند، در حالی که خود ناقض قوانین ملی و بین المللی است و مخالفت‌های داخلی را نیز نادیده می‌گیرد؟ آیا جناب بارزانی فراموش کرده اند در هنگامی که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود چه کسی به کمک شان آمد؟ آیا به حمایت‌ها و وعده‌های دروغین آمریکا و رژیم صهیونیستی دل خوش کرده‌اند؟! اگر اربیل به دنبال استقلال است، چرا مذاکره با بغداد را به پس از همه پرسی استقلال موکول کرده است؟ آیا این صرفا به یک بازی سیاسی یا تاکتیک موقت، از سوی اربیل برای امتیاز گیری از بغداد، آنهم در شرایط حساس منطقه، شباهت ندارد؟!
در ادامه تصریح شد: بی شک این مساله پله اول ساخت کردستان بزرگ، توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا است، که در یک استراتژی بلند مدت، قصد ایجاد آن را دارند و بعد از شمال عراق نوبت شمال سوریه و اتصال این دو منطقه به هم است؛ مسئولان اقلیم اگر واقعا به کرامت و عزت مردمشان می‌اندیشند نباید در این میدانی که توسط صهیونیست‌ها برای التهاب منطقه و ضعیف کردن مسلمین طراحی شده، بازی کنند.
تجربه نشان داده است، هر ملتی که به صهیونیست‌ها اعتماد کرده، ضربه‌ای اساسی خورده است و دیر یا زود بانیان این همه پرسی و سیاستمداران معامله گر و فراموش کار این بازی، پشیمان خواهند شد؛ اما زمانی که آتش فتنه قومیتی کل منطقه را سوزانده و دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. بنا به آنچه مطرح شد آیا آزموده را آزمودن رواست؟!
در ادامه آمده است: کدام قوم و ملتی با حمایت و نفوذ صهیونیست‌ها به حق خودش رسیده که اکنون این الگو در کردستان نیز اجرا شود؟ جدایی کردستان از چاله به چاه افتادن است و قطعا هیچ حقی از حقوق کرد‌ها را احقاق نخواهد کرد؛ کما اینکه صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های اربیل در یکشنبه شب، تن‌ها بخش بسیار کوچکی از آینده تاریک اقلیم مستقل را نشان می‌دهد.
در پایان تاکید شد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی جمهوری اسلامی ایران، برادران مسلمان کردستان عراق را در کنار سایر اقوام و مذاهب عراق قوی‌تر و با صلابت می‌داند، زیرا اگر عراقی متحد و یکپارچه داشته باشیم، گزند دشمن به ملت متحد عراق و مسلمانان منطقه نخواهد رسید و روز به روز بر عزت و افتخار عراق واحد خواهد افزود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

تابناک _ آقای نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد. 

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود...

دیگر خبرها

  • ببینید | اسکورت متفاوت رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان
  • پیام بارز «بارزانی» از ایران برای جهان
  • پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است