Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده، رئیس پلیس راه استان ایلام، در مورد وضعیت جاده‌های استان برای اربعین 96، اظهار کرد: در بحث اربعین، پلیس‌راه استان تمام نواقص جاده‌ای راه شناسایی و از طریق برگزاری جلسات با دیگر دستگاه‌های ذیربط از جمله راه و شهرسازی و راهداری، مشکلات را مطرح و گوش زد کرده که اربعین امسال گره ترافیکی نداشته و جاده‌ای امن برای زائران اربعین مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در بحث موکب‌ها نیز با متولی این مهم هماهنگی‌های لازم برای جانمایی انجام و مقرر شده که موکب‌ها در مکان‌های مشخص که موجب گره ترافیکی نشوند ایجاد شوند، افزود: همه مکان‌هایی که برای ایجاد موکب در ایام اربعین توسط پلیس‌راه شناسایی شده به متولیان امر مکاتبه و اعلام شده است.
همتی‌زاده با اشاره به تلاش‌های لازم برای رفع نواقصی که در سنوات گذشته در بحث زیرساخت‌ها وجود داشته، تصریح کرد: افتتاح تونل قلاجه در روزهای آتی می‌تواند بار ترافیکی زیادی در ایام اربعین بر دوش بکشد و زائران با سهولت بیشتری تردد کنند.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام ادامه داد: ایمن‌سازی جاده‌ها با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای مواصلاتی استان بسیار حائز اهمت است که پلیس‌راه استان نیز در همین راستا نواقص را شناسایی و به دستگاه‌های ذیربط اعلام کرده تا رفع مشکل صورت گیرد و در مسیر قلاجه به سمت ایوان نیز ایمن‌سازی‌ صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مسیر حمیل-شباب-ایلام-مهران که مسیر اصلی تردد زائران اربعین است دارای نواقصی بوده که پلیس‌راه استان مکاتبات لازم برای رفع آنها و ایمن‌سازی این مسیر را انجام داده است،گفت: دستگاه‌های مسئول قول داده‌اند تا شروع همایش بزرگ اربعین ایمن‌سازی لازم در این مسیر صورت گیرد.
همتی‌زاده با اشاره به اینکه پیمانکار تعریض مسیر ایلام- شباب قول داده تا اربعین این مسیر کاملاً به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: نصب نیوجرسی و جداسازی جاده‌ها در بحث کنترل ترافیک و نظم جاده بسیار مهم بوده که از دستگاه‌های مسئول درخواست داریم جاده‌های که چهار بانده هستند با ایجاد نیوجرسی نسبت به جداسازی آن‌ها برای اربعین اقدام کند.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تاکید بر اینکه عملیات تعریض بعد از تونل راه کربلا در مسیر مهران برای اربعین امسال تکمیل نمی‌شود لذا پلیس‌راه استان تدابیری اندیشیده که در این قسمت ترافیک پیش نیاید، تصریح کرد: از سه‌راه جندالله تا سد آل اسحاق 32 کیلومتر جاده چهار بانده آماده می‌شود که از راهداری درخواست داریم با ایجاد نیوجرسی این مسیر را جداسازی کند.
وی از راهداری و شهرداری مهران خواست نسبت به ساماندهی بلوارها برای جلوگیری از توقف و پارک خودروها در ایام اربعین اقدام جدی و عملی کنند، افزود: اگر داخل شهر مهران در ایام اربعین به خوبی مدیریت شود، خودروهای زائران، پارک نمی‌شوند و مشکل ترافیکی هم پیش نخواهد آمد.
همتی‌زاده ادامه داد: مسیر دهلران –مهران نیازمند نصب تابلوهای هشداردهنده است که راهداری باید اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تاکید بر اینکه در تقاطع نفت آذر و جاده کمربندی شرقی مهران اقدامات خوبی صورت گرفته اما نیاز جدی به روشنایی دارد که دستگاه‌های مسئول باید تا قبل اربعین این مشکل را رفع کنند، گفت: 13 کیلومتر از جاده دهلران –مهران در دست چهار بانده شدن است که پیمانکار قول داده تا اربعین امسال آن را آماده کند.
وی پایانه برکت در مرز بین‌المللی مهران را یکی از مهم‌ترین و مشکل‌گشاترین موضوعات در بحث اربعین دانست و تصریح کرد: این پایانه بخش عظیمی از مدیریت ترافیکی اربعین را به دوش می‌کشد اما خدمات داخل آن در سنوات گذشته ضعیف بوده لذا از مسئولان درخواست داریم امکانات و رفاهیات لازم برای این پایانه را مهیا کنند تا بتوان به بهترین نحو ممکن به زائران ارائه خدمات کرد و پلیس‌راه در ایام اربعین با ایجاد پایگاه نسبت به کنترل و ثبت ساعت ورود خروج اتوبوس‌ها و خودروها اقدام می‌کند.
همتی‌زاده با بیان اینکه این پایانه باید آسفالت شود، افزود: پایانه برکت رگ حیاتی کنترل و مدیریت خودروهای شهر مهران در ایام اربعین محسوب می‌شود لذا باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام ادامه داد: این پایانه باید در ایام اربعین به یک متولی مشخص و کار بلد سپرده شود که بتواند به ‌خوبی مدیریت کند چرا که کوچک‌ترین کم‌کاری در این پایانه موجب گره ترافیکی و هرج‌ومرج می‌شود.
وی با بیان اینکه پارکینگ بزرگ اربعین باید از هم‌اکنون ساماندهی شود چرا که در سنوات گذشته مشکلاتی برای زائران به وجود آورد، خاطرنشان کرد: این پارکینگ باید تحویل حوزه خدمات انتظامی که زیر نظر پلیس هستند داده شود تا بتوان با مسئولیت ارائه خدمات کند.
همتی‌زاده ساماندهی وانت‌بارها در ایام اربعین از پل زائر تا پایانه را بسیار ضروری دانست تصریح کرد: تا قبل از اربعین یک کانکس در بهرام‌آباد مسیر دهلران-مهران جانمایی و مستقر می‌شود که خودروهای ناوگان حمل بار و مسافر در این ایام کامل تحت کنترل قرار گیرند و همچنین کانکس پلیس‌راه در تونل آزادی و راه کربلا مستقر می‌شود که پلیس‌راه با حضور در این نقاط که ممکن است ترافیک صورت گیرد به ‌موقع وارد عمل شود.
وی با تأکید بر اینکه پلیس‌راه استان ایلام آماده برگزاری همایش بزرگ و دشمن‌شکن اربعین است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: گاهی اوقات پلیس‌راه بار کمبود جاده و مشکلات جاده‌ای را بر دوش می‌کشد اما هیچ ‌وقت شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی‌کند و هدفش فقط ارائه خدمات بهتر به مردم است.
رئیس پلیس‌راه استان ایلام با تأکید بر اینکه از مسئولان ارشد کشوری درخواست داریم برای اربعین 96 این استان و بخصوص مرز بین‌المللی مهران را ویژه ببینند، تاکیدکرد: ایلام نیازمند امکانات بیشتر برای مدیریت اربعین است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حضور در مزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والا مقام، دیدار با خانواده شهدا، سفر به شهرستان مهران و بازدید از سامانه گرمسیری این شهر، بازدید از پایانه مرزی مهران، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی فازهای اول و دوم قرارگاه رسانه‌ای اربعین در پایانه مرزی، شرکت در نشست ستاد اربعین استان، حضور در صدا وسیمای مرکز ایلام و افتتاح چند طرح فنی و استودیوهای تلویزیونی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس رسانه ملی به استان ایلام است.

کد خبر 6100215

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه‌های ایلام هزینه شد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • مرحله اول قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز مهران افتتاح شد
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند