Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد فرزانه ظهر امروز در جلسه شورای همتا در استانداری همدان در خصوص چهارخطه شدن مسیر 10 کیلومتری ایستگاه راه‌آهن همدان اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی با قطعیت پیگیر احداث ایستگاه قطار درون‌شهری در همدان است به طوری که تا اواسط بلوار سردار شهید همدانی میخکوبی این ایستگاه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهارخطه کردن مسیر قطار همدان در حال اجراست، افزود: در مجموع محور 11 کیلومتر است که 9 کیلومتر از این راه در تقاطع دانشگاه آزاد همدان قرار دارد و قرار است روکش آسفالت آن انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه باید تأمین روشنایی پنج کیلومتر از این راه با توجه به تردد مسافران در تاریکی هوا باید تأمین شود، گفت: چون در این محور ماشین‌های سنگین در تردد است پلیس راه استان باید هر چهار روز یک‌بار طرح ترافیکی را برای این راه اعمال کند.

وی در خصوص تعریض گردنه اسدآباد که جزء پروژه‌های اداره راهداری است اما پس از تفکیک کار این دو اداره در راه و شهرسازی باقی ماند اشاره کرد و گفت: در نهایت قرارداد 9 کیلومتر تعریض این جاده توسط اداره راه و شهرسازی بسته شده که دو کیلومتر آن پس از زیرسازی آماده آسفالت‌ریزی شده است.

فرزانه با بیان اینکه برای بررسی علل ناپایداری ترانشه‌های گردنه اسدآباد در اجرای این پروژه قراردادی با دانشگاه همدان برای مطالعه در این خصوص بسته شده است، ادامه داد: اگر کار پروژه با مطالعه پیش نرود حرکات توده‌ای و ایجاد زمین‌لغزش می‌تواند تهدیدی در اختلال در حوزه راهداری باشد.

وی با بیان اینکه 64 درصد پس از بارندگی در مسیر گردنه اسدآباد زمین‌لغزش اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: این منطقه دارای 130 روز یخبندان، بیش از 450 میلی‌متر بارش و 50 درجه تغییرات حرارتی در یک روز است که جزء جاده‌های نادر در دنیاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه بیش از 20 گسل در 15 کیلومتر این پروژه پس از تحقیقات شناسایی شده است، اضافه کرد: همین عاملی برای خردشدگی مصالح در این پروژه شده است به طوری که 10 تا 12 کیلومتر از این پروژه در آسیب جدی قرار دارد که بر اساس برآوردها 2 میلیارد تومان نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه مطالعه دقیق لرزه زمین در این منطقه با هدف ارزیابی ریسک‌خیزی مسیر مد نظر قرار می‌گیرد، یادآور شد: تنها در دو کیلومتر از گردنه اسدآباد مطالعات زمین‌لغزشی انجام شده و 15 کیلومتر دیگر آن باقی مانده است در حالی که 9 کیلومتر از این مسیر دارای شیبی خاص است.

فرزانه با اشاره به موضوع راه‌آهن همدان اظهار کرد: دو موضوع مهم در ارتقای بهره‌وری از قطار همدان وجود دارد نخست مسیر 10 کیلومتری جاده شورین تا ایستگاه راه‌آهن و دیگری مسئله حمل و نقل زائران مشهدالرضا به ایستگاه راه آهن است که شهرداری باید ورود کرده و همکاری کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای ایستگاه درون‌شهری قطار کرد: وزیر راه و شهرسازی به شدت پیگیر احداث ایستگاه درون‌شهری راه آهن در همدان است و ارزیابی مسیر نیز تا اواسط بلوار سردار همدانی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه مقررشده شرکت زیرساخت به میزان پنج کیلومتر از محدوده انتقال راه آهن به ایستگاه درون‌شهری را از ایستگاه شورین انجام دهد، گفت: پنج کیلومتر بعدی مسیر نیز حائز اهمیت است علاوه بر اینکه طول این مسیر تا تقاطع دانشگاه آزاد 9 کیلومتر و تا محدوده شهرک مدنی دو کیلومتر است.

وی با اشاره به لزوم اصلاح و ساماندهی مسیر گردنه اسدآباد تبیین کرد: مقرر بوده این محور 3.5 متر تعریض شود و باند سبقت نیز دیده شود به همین منظور قراردادی تا 9 متر تعریض بسته شده و حدود دو کیلومتر نیز آماده خاک‌برداری و آسفالت است.

فرزانه با بیان اینکه طی سالیان گذشته در این محور و رفتارهایی را از زمین مشاهده کردیم که به وجوب کار مطالعاتی پیش از اصلاح و اقدام اطمینان یافتیم، تشریح کرد: این پروژه در طول سالیان گذشته بدون مطالعات کلی انجام گرفته بوده و ماحصل کار آن طور که باید شایسته افزایش ایمنی مسیر نمی‌شد.

وی گفت: بنابراین یک قرارداد مطالعاتی در مورد جنس خاک، واکنش خاک و مسیر اجرای این پروژه توسط اداره راه و شهرسازی با دانشگاه منعقد شد تا راهکارهای مناسب را پیش‌بینی کنیم تا حادثه و فاجعه‌ای را در این منطقه نداشته باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: جاده بندرعباس- حاجی آباد برای ساخت پل زیرگذر سرخون، محدوده تقاطع، کیلومتر بیست و یک تا ۲۲ بسته است .
عباس شرفی افزود: این مسیر از 15 اردیبهشت تا ۱۵ مرداد بمدت سه ماه از ساعت شش صبح تا ۱۸ بسته است
وی گفت: رانندگان جاده ای می توانند از مسیر انحرافی کنارگذر رفت وآمد کنند.

 

بیشتر بخوانید:  استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان


مدیرکل حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: جاده بستک - لار محدوده تَنگ بستک به چاهبِنارد کیلومتر صفر تا ۲ ، از بیستم اردیبهشت تا ۱۵ تیر از ساعت شش صبح تا ۱۸ در محدوده اجرای عملیات بسته است و رفت و آمد از مسیر کنارگذر ، در کنار مسیر اصلی امکان پذیر است.
شرفی گفت: جاده بندرعباس - حاجی آباد محدوده تونل راهدار فداکار نیز برای عملیات بازسازی و مرمت تونل واقع در کیلومتر ۱۰۲ تا ۱۰۳ از اول خرداد تا ۳۱ مرداد بسته می شود .
وی افزود: این محور از ساعت شش صبح تا 18 بسته است و رانندگان می توانند برای رفت وآمد از مسیر برگشت حاجی آباد - بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور ) به صورت دو طرفه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان