Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح گسترش سلف آن هم در ابتدای سال تحصیلی بازتاب خوبی در بین دانشجویان نداشت و تا حدی این طرح دانشجویان را با مشکل مواجه کرد. سروی‌ها، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، گفت: معاونت توسعه دانشگاه در حالی همزمان با شروع سال تحصیلی اقدام به گسترش سلف دانشگاه کرده است که این طرح می بایست در طول تابستان اجرایی می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح گسترش سلف، بازتاب زشتی در میان دانشجویان ورودی جدید داشت و تا این طرح دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است.
این فعال دانشجویی در ادامه ضمن مطلوب عنوان کردن وضعیت عمومی دانشگاه بیان کرد: کلاس‌های درس گروه پزشکی و دندان پزشکی از ۲۵ شهریور شروع شده و بقیه گروه‌ها نیز از ابتدای مهرماه به صورت جدی در کلاس‌های درس خود حضور یافته اند.
سروی‌ها در پایان عنوان کرد: دانشگاه امکانات خوابگاهی را به شکل مناسبی برای دانشجو‌یان مهیا کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی و رییس هیات مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی دانشجویان و دستیاران اعلام کرد: آیین‌نامه شورای صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در سه جلسه اخیر هیات مرکزی نظارت بر شوراهای صنفی دانشجویی و دستیاران براساس ضوابط ناظر بر فعالیت‌های شورای صنفی دانشجویان مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته و توسط رییس کارگروه بررسی و تنظیم مقررات وزارت متبوع تأیید شده است.

این آیین نامه مبتنی بر ۷ ماده ۳۲ بند و ۱۱ تبصره جایگزین آیین نامه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه /دانشکدهای علوم پزشکی کشور شده و از تاریخ ابلاغ لازم اجرا است.

وظایف شورای صنفی دانشجویی و دستیاران واحد دراین آیین نامه به شرح زیر است:

پیگیری حقوق صنفی دانشجویان واحد مربوطه به منظور رفع مشکلات دانشجویان و ارائه پیشنهاد و راهکارهای اصلاحی به مسئولان ذی ربط و کمیته هماهنگی امور رفاهی و صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه/ دانشکده

تهیه پیش نویس شرح وظایف داخلی واحدهای زیر مجموعه شورای صنفی دانشجویی واحد و ارائه آن به کمیته هماهنگی امور رفاهی و صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه دانشکده جهت تایید

ارایه گزارش عملکرد ماهانه به کمیته هماهنگی امور رفاهی و صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه /دانشکده

همکاری و تعامل مناسب با سایر اعضاء کمیته اجرایی در برگزاری انتخابات دوره بعدی

شورای صنفی هر واحد دانشگاهی صرفاً به فعالیت در امور رفاهی و صنفی دانشجویان همان واحد می پردازد و وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور رفاهی و صنفی دانشجویان و انعکاس مسائل و مشکلات رفاهی و صنفی آنان و پیگیری حل آنها از طریق مسئولان ذیربط واحد دانشگاهی مربوطه را بر عهده دارد.

اختیارات و حدود فعالیت شوراهای صنفی

فعالیت ها و مصوبات شورای صنفی واحد کمیته های هماهنگی امور رفاهی و صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه /دانشکده. باید در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور بر اساس ضوابط ناظر بر فعالیت های شوراهای صنفی دانشجویی مصوب جلسه ۱۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین قوانین و آیین نامه های ابلاغی وزارت متبوع و نیز در حیطه حقوق صنفی دانشجویی باشد.

شوراهای صنفی دانشجویی و دستیاران در هیچ یک از سطوح مجاز به انجام فعالیت های علمی فرهنگی و سیاسی نیستند. فعالیت در امور مذکور بر عهده سایر مجموعه های قانونی مرتبط در دانشگاه /دانشکده خواهد بود. تبصره: اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ای شوراهای صنفی دانشجویی و دستیاران در بستر رسانه ای مفدا و مورد تأیید هیات نظارت انجام می شود.

برگزاری انتخابات شوراهای صنفی اردیبهشت ماه

انتخابات شورای صنفی در سال اول طی یک ماه پس‌از ابلاغ آیین‌نامه و دستورالعمل و در سال‌های بعد ترجیحاً در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتخابات کمیته هماهنگی امور رفاهی و صنفی دانشجویی و دستیاران در واحدها با رأی حداقل ۱۵ درصد از کل دانشجویان در همان واحد رسمیت می‌یابد و شرط انتخاب داوطلبین کسب نصف آرای مأخوذه است در صورت عدم کسب آرای لازم انتخابات به‌دور دوم کشیده می‌شود و کسب نسبی اکثریت آرای مأخوذه ملاک انتخاب افراد خواهد بود.

شرایط داوطلبان عضویت در شوراهای صنفی دانشجویی

تمامی دانشجویان دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی که دارای شرایط ذیل باشند می‌توانند داوطلب عضویت در شورای دانشجویی شوند:

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

التزام به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و قوانین موضوعه کشور

حسن شهرت قانون مداری و رعایت اخلاق اسلامی و حرفه ای

گذراندن حداقل یک ترم تحصیلی در همان مقطع

دارا بودن معدل کل حداقل ۱۴ برای مقطع کارشناسی ۱۵ برای ارشد و دکترای حرفه ای و ۱۶ برای مقطع دستیاری و دکتری تخصصی PhD

نداشتن حکم محکومیت در شورای انضباطی

مشروط نبودن نیم سال پیشین با نداشتن دو نیم سال مشروطی غیر متوالی

عدم مسئولیت و عضویت در شورای مرکزی کانون ها و تشکل های اسلامی دانشجویی به صورت همزمان

هر دانشجو صرفاً می تواند در یک شورای صنفی واحد دانشگاهی (خوابگاه یا دانشکده و مرکز آموزشی درمانی) عضویت داشته باشد.

ارائه گواهی از معاونت آموزشی مبنی بر این که مدت باقی مانده از دوران تحصیل بدون احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزارمی گردد، کمتر از دو ترم نباشد. به استثنای دانشجویان کارورز دکتری حرفه ای.

دانشجویان مشمول قوانین آموزشی میهمان نمی توانند عضو شورای صنفی شوند.

مرجع رسیدگی به تأیید صلاحیت داوطلبان شوراهای صنفی دانشجویان کمیته اجرایی انتخابات دانشگاه دانشکدها ست. وظیفه نظارت و رسیدگی بر شکایات و تخلفات انتخابات در شورای صنفی واحدهای دانشگاه دانشکده بر عهده هیأت نظارت دانشگاه /دانشکده است و در رسیدگی بر شکایات و تخلفات کمیته های هماهنگی امور رفاهی و صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه / دانشکده و یا در مرحله تجدید نظر بر عهده هیأت مرکزی نظارت است.

دانشجویان برای دسترسی به متن کامل آیین نامه به اینجا مراجعه کنند.

کد خبر 6100244

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی/ دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه ایران تجمع می‌کنند
  • زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
  • دانشجویان بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی تجمع می کنند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی