Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برگزیده اخبار بین‌الملل مورخ سوم مهر ماه 1396 را با کلیک برروی لینک آنها بخوانید.

مخالفت‌های بین‌المللی با برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق

برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق واکنش‌های منفی متعددی در داخل و خارج از این کشور در پی داشت.

موگرینی: نمی‌توان درباره برجام دوباره مذاکره کرد/ آژانس مسئول نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای ایران است نه رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد توافق هسته‌ای ایران موثر بوده است و نباید بر سر آن دوباره مذاکره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون: این احتمال وجود دارد که ایرانی‌ها توافق هسته‌ای را نقض کنند!

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به کارشکنی واشنگتن در اجرای برجام مدعی شد احتمالا ایرانی‌ها این توافق را نقض خواهند کرد.

همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق از این کشور آغاز شد/ بارزانی رای خود را به صندوق انداخت+ تصاویر

همه‌پرسی برای اعلام جدایی اقلیم کردستان عراق از این کشور امروز دوشنبه ۳ مهر آغاز شد.

چرا عکس یادگاری ملانیا ترامپ و شاهزاده انگلیسی جنجال‌برانگیز شد؟

پس از دیدار بانوی اول آمریکا با شاهزاده هری در کانادا، تصویری از آن منتشر شد که جنجال زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

ترکیه مرز زمینی خود با اقلیم کردستان عراق را هم بست

در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی در کردستان عراق، ترکیه مرز‌های زمینی خود را با این اقلیم بست.

نامه سرگشاده کره شمالی: آمریکا در حال اعلان جنگ است/ جهان در قبال تلاش ترامپ برای بر پا کردن فاجعه هسته‌ای هوشیار باشد

پارلمان کره شمالی نامه‌ای سرگشاده برای چندین پالمان در جهان نوشت و هشدار داد اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا نوعی اعلان جنگ است.

لفاظی وزیر خارجه بحرین: برنامه‌های موشکی ایران و کره شمالی خطرهایی برای جهان به شمار می‌روند

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه در اظهاراتی بی‌اساس، برنامه‌های موشکی ایران و کره شمالی را خطرهایی جدی برای جهان دانست.

ییلدریم: اردوغان و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ترکیه برای گفتگو درباره همه‌پرسی کردستان عراق به تهران می‌روند

ییلدریم گفت: رئیس‌جمهور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ترکیه برای گفتگو درباره همه‌پرسی‌جدایی اقلیم کردستان عراق به ایران می‌آیند.

دیدبان حقوق بشر: متون درسی عربستان بر پایه نفرت از دیگر مذهب‌ها تدوین شده است

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی مقامات سعودی را به ترویج نفرت درباره دیگر دین‌ها و مذهب‌ها از طریق کتاب‌های درسی عربستان متهم کرد.

کاهش اندک بهای نفت/ نزول قیمت طلا

بهای نفت با اندکی کاهش همچنان در بالاترین سطح در چند ماه گذشته قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ارسال درخواستی رسمی به وزیر نفت عراق از بغداد خواسته است که صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه را به‌دلیل نگرانی‌های اقتصادی ازسر گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کردستان ۲۴، یک منبع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

بر اساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

ترکیه ۲۵ مارس (پنجم فروردین‌ ۱۴۰۲) پس از برنده شدن عراق در یک پرونده داوری، دریافت روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های استان کرکوک اقلیم کردستان عراق با خط لوله کرکوک - جیهان در منطقه مرزی «فیش خابور» را متوقف کرد.

دولت مرکزی عراق فروردین‌ پارسال مجبور به توقف حدود روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال این کشور با خط لوله کرکوک - جیهان به پایانه جیهان ترکیه شده بود.

عبدالغنی پیش‌تر اعلام کرده بود که  عراق با ترکیه درباره ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های کرکوک با خط لوله کرکوک - جیهان به تفاهم رسیده است.

در حالی که وزارت انرژی ترکیه آمادگی عملیاتی شدن خط لوله صادراتی نفت کرکوک-جیهان را از چهارم اکتبر ۲۰۲۴ تأیید کرده، دولت مرکزی عراق در ازسرگیری صادرات نفت از میدان‌های نفتی منطقه کردنشین در استان کرکوک با خط لوله کرکوک-جیهان تردید دارد و مسائل پیش‌روی آن حل نشده است.

توقف طولانی مدت صادرات نفت اقلیم کردستان عراق زیان اقتصادی قابل‌توجهی را به عراق، اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی خارجی فعال در منطقه کردنشین وارد کرده است.

عراق در طول دوره توقف ۱۴ ماهه فعالیت خط لوله کرکوک -جیهان، زیان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری و جریمه روزانه ۸۰۰ هزار دلاری به‌دلیل رعایت نکردن توافق‌های صادراتی را متحل شده است.

افزون بر این، سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار متوقف و در پی آن درآمد سالانه شرکت‌های نفتی با کاهشی قابل‌توجه روبه‌رو شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است.

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که توقف صادرات نفت نه‌تنها باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده، بلکه وجهه بین‌المللی عراق را هم خدشه دار کرده، اعتماد سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته و تقاضای تجاری در داخل کشور را کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق