Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:49:25 GMT

بررسی موضوع نخاله های ساختمانی استان تهران

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۴۸۹۸۴

بررسی موضوع نخاله های ساختمانی استان تهران

چهل و دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان ابتدای این هفته درخصوص تعیین تکلیف طرح جامع پسماند حوضه آبریز ، تهیه و تدوین طرحهای جامع پسماند شهرها و مدیریت نخاله‌های ساختمانی درمحل استانداری تهران با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ کیومرث کلانتری - مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران اظهار کرد: چهل و دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان ابتدای این هفته درخصوص تعیین تکلیف طرح جامع پسماند حوضه آبریز، تهیه و تدوین طرح‌های جامع پسماند شهرها و مدیریت نخاله‌های ساختمانی درمحل استانداری تهران با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارگروه مدیریت پسماند استان یکی از مهمترین نشستهای فنی و تخصصی در حوزه محیط زیست استان تهران است که ضرورت توجه به آن برای همه دستگاههای اجرایی مشخص و بارز است.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان تهران با اشاره به مصوبات این نشست گفت: در این جلسه کارگروه مقرر شد شرح خدمات طرح جامع پسماند حوضه آبریز که به پیشنهاد مشاور منتخب تهیه و توسط دفتر شهری و امور شوراهای استانداری با اخذ نظرات دستگاههای اجرایی مرتبط تکمیل شده است در کمیته‌ای فنی با حضور نمایندگان مسئول حداکثر ظرف مدت یک ماه بررسی و شرح خدمات نهایی، به عنوان مصوبه این جلسه اجرایی شود.

کلانتری با بیان اهمیت تعیین تکلیف طرحهای جامع پسماندها در شهرهای استان افزود: در ادامه مصوبات این کارگروه مقرر شد طرح جامع پسماند مناطق 22 گانه شهرداری تهران توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و طرح جامع پسماند سایر شهرهای استان مطابق با پهنه بندی انجام شده توسط دفتر شهری و امور شوراهای استانداری تهران و شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور با تولی گری سازمان همیاری شهرداریهای استان انجام شود.

وی به دیگر مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدام سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان برای انتخاب سرمایه گذار به منظور احداث زباله سوز در اراضی رودشور و ضرورت ارائه مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی جهت اجرای این طرح به استناد مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست مقرر گردید سازمان فوق، ظرف مدت 6 ماه نسبت به ارائه مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی احداث زباله سوز و ساماندهی مرکز دفن پسماند رود شور اقدام و مجوز زیست محیطی این سایت را اخذ کند.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان از بررسی طرح احداث مرکز بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اراضی 2500 هکتاری پیشنهادی واقع در غرب استان توسط شهرداری و ارائه نتایج به دبیرخانه به عنوان دیگر مصوبات این جلسه یاد کرد و خاطرنشان کرد : در این رابطه مقرر شد کمیته تخصصی با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداران شهرستانهای ذیربط ، شهرداران مربوط، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان موضوع واگذاری اختیارات حریم شهر تهران در حوزه مدیریت اجرایی پسماندهای عمرانی- ساختمانی و مشکلات ناشی از هم پوشانی مرزهای شهر تهران با سایر شهرهای استان را بررسی کند.

کلانتری در پایان تصریح کرد: نشست‌های کارگروه مدیریت پسماند استان بطور مستمر برگزار و مصوبات آن از سوی دبیرخانه مربوطه در اداره کل محیط زیست استان تهران پی گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

R1365/P1014143/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت