Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عليرغم تمامي فشارهاي جامعه بين‌الملل، «مسعود بارزاني» به برگزاري همه پرسي جدايي منطقه کردستان عراق اصرار ورزيد و ساعاتي پيش اين همه‌پرسي آغاز شد.
سرويس جهان مشرق - لحظاتي پيش مراکز راي‌گيري براي همه پرسي جدايي منطقه کردستان باز شدند و با وجود مخالفت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي، قرار است درباره سرنوشت منطقه کردستان، راي‌گيري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز (دوشنبه)، اهالي استانهاي اربيل، دهوک، سليمانيه، کرکوک و مناطق کردنشين خارج از مرزهاي اداري منطقه کردستان، پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.
کميته عالي و مستقل انتخابات و همه‌پرسي در منطقه کردستان اعلام کرده بود که زمان راي‌گيري در تمامي اين مناطق يکسان است و از ساعت 7 صبح امروز آغاز و تا ساعت 18 عصر ادامه خواهد يافت.
کميسارياي عالي انتخابات 68 مرکز راي‌گيري را براي برگزاري اين همه پرسي اعلام کرده‌ است.

تعرفه راي همه‌پرسي اقليم کردستان
روز يکشنبه ايران و ترکيه رزمايش نظامي در مرزهاي مشترک خود با کردستان عراق برگزار کردند تا آمادگي براي مقابله با هرگونه ايجاد بي ثباتي در منطقه را اعلام کنند.
همزمان، اختلافات ميان احزاب کرد بر سر برگزاري همه پرسي به اوج خود رسيد. حزب اتحاديه ميهني کردستان با اعلام مخالفت با همه پرسي، اعلام کردند اجازه برگزاري آن را نمي‌دهند و نيروهاي امنيتي اتحاديه اقدام به محاصره محل‌هاي اخذ راي و برخي ساختمان‌هاي اداري کردند.
از سوي ديگر، بارزاني در نشستي خبري باز هم بر برگزاري اين رفراندوم تاکيد کرد. اين اصرار بارزاني دولت مرکزي عراق را بر آن داشت تا با درخواست از ايران و ترکيه، کليه مرزهاي هوايي کردستان عراق از طريق دو کشور همسايه را مسدود نمايند؛ اتفاقي که به سرعت از سوي شوراي عالي امنيت ملي ايران و مقامات ترکيه اجرايي و اعلام شد.
آخرين تحولات همه پرسي کردستان، شامگاه يکشنبه با تماس‌هاي تلفني ميان رييس جمهور کشورمان با حيدر العبادي و اردوغان ادامه پيدا کرد.
هشدار ترکيه درپي آغاز همه‌پرسي کردستان عراق
وزارت خارجه ترکيه امروز (دوشنبه) اعلام کرد اگر همه‌پرسي جدايي کردستان امنيت ترکيه را تهديد کند، آنکارا تمام اقداماتي را که لازم باشد، انجام مي‌دهد.
در بيانيه اين وزارتخانه همچنين از تمام اتباع ترکيه‌اي حاضر در منطقه کردستان عراق خواسته شده هرچه سريعتر آنجا را ترک کنند.
آنکارا با بيان اينکه اين همه‌پرسي را به رسميت نمي‌شناسد، تاکيد کرد همه‌پرسي جدايي کردستان، ثبات و امنيت منطقه را در معرض خطر قرار مي‌دهد.

منابع خبري تصويري از افراشته شدن تصاوير عبدالله اوجالان رهبر گروه تجزيه طلب حزب کارگران کرد ترکيه (پ.ک.ک) در مراکز اداري شهر کرکوک عراق منتشر کردند
توزيع برگه‌هاي همه‌پرسي تقلبي در برخي مناطق کردستان عراق
مدير يک مؤسسه سازمان غيردولتي، محقق و حامي حقوق کردهاي منطقه کردستان عراق، از توزيع برگه‌هاي همه پرسي تقلبي و جهت دار در برخي مناطق راي گيري خبر داد.
«امي ال بيم» مدير مؤسسه سازمان غيردولتي «آزادي الجيان» در يک پيام در شبکه فيس بوک از تقلب و فساد در اين همه‌پرسي در برخي مناطق خبر داد.
اين محقق و نويسنده حامي حقوق کردها و ايزدي‌ها در کردستان عراق در اين پيام که 5 ساعت قبل از شروع رسمي همه پرسي منتشر شده نوشت: «من بسيار ناراحت هستم که گزارشهايي از «عزالديس» در ستاد رأي‌گيري «کاديا» دريافت کردم مبني بر اينکه برگه‌هاي رأي به شرکت‌کنندگان در همه‌پرسي داده مي‌شود که از قبل بر روي آنها «آري» نوشته شده است».

بيم در ادامه افزود: «افراد کارمند در مناطق ديگر نيز تهديد شده‌اند که در صورت عدم شرکت در همه‌پرسي اخراج مي‌شوند».
وي با اشاره به اين موارد نوشت: «به هيچ وجه احتياجي به برگزاري يک همه‌پرسي فاسد نبود. اميدوارم که مدير ستاد رأي‌گيري در خصوص اين مسئله تحقيقات انجام دهد».
ترکيه گذرگاه مرزي با کردستان عراق را بست
دولت ترکيه درپي آغاز همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان عراق، گذرگاه مرزي «خابور» با اين منطقه در شمال عراق را بست.
رسانه‌هاي ترکيه گزارش مي‌دهند آنکارا همچنين عبور و مرور از عراق به سمت ترکيه را مسدود کرده است.
با اين حال شبکه کردي «روداو» گزارش داد که منطقه کردستان، خود تصميم گرفته تا پايان فرايند همه‌پرسي جدايي، تمام مرزهاي خود را ببندد.
«مسعود بارزاني» و استاندار کرکوک؛ نخستين مقامات شرکت‌کننده در همه‌پرسي
به نوشته پايگاه خبري عراقي «دجله»، بارزاني لحظاتي پيش پاي يکي از صندوق‌هاي راي‌گيري حاضر شد و راي خود را به صندوق انداخت.
«نجم الدين کريم» استاندار کرکوک که به دليل اقدامات يک‌جانبه‌اش در اين استان درباره همه‌پرسي، از سوي پارلمان عراق، از پستش خلع شده، از ديگر مقامات کُرد بود که راي خود را به صندوق انداخت و اظهار داشت که مشارکت در اين همه پرسي آينده‌اي بهتر را براي ما تضمين مي‌کند.
همچنين «صلاح‌الدين بهاء الدين» رئيس حزب «الاتحاد الاسلامي» از ديگر احزاب موافق برگزاري همه‌پرسي منطقه کردستان، لحظاتي پيش راي خود را به صندوق انداخت.
از ساعت 7 صبح امروز به وقت عراق، مراکز راي‌گيري براي همه پرسي جدايي منطقه کردستان باز شدند و با وجود مخالفت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي، قرار است درباره سرنوشت منطقه کردستان، راي‌گيري شود.
قرار است امروز (دوشنبه)، اهالي استانهاي اربيل، دهوک، سليمانيه، کرکوک و مناطق کردنشين خارج از مرزهاي اداري منطقه کردستان، پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.
کميته عالي و مستقل انتخابات و همه‌پرسي در منطقه کردستان اعلام کرده بود که زمان راي‌گيري در تمامي اين مناطق يکسان است و از ساعت 7 صبح امروز آغاز و تا ساعت 18 عصر ادامه خواهد يافت.
کميسارياي عالي انتخابات 68 مرکز راي‌گيري را براي برگزاري اين همه پرسي اعلام کرده‌ است و اين روند را 400 ناظر بين‌المللي و 2 هزار ناظر محلي و 159 رسانه خارجي و 500 رسانه داخلي دنبال کنند. همچنين 23 هزار و 564 ناظر سياسي نيز روند راي‌گيري را رصد خواهند کرد.
برگه راي نيز داراي دو گزينه بله به استقلال و نه به استقلال است که به 4 زبان کردي، عربي، ترکماني و سرياني نوشته شده است.
خبرنگار «العربي الجديد» در اربيل نيز اعلام کرد: همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان تحت تدابير شديد امنيتي آغاز شده و نيروهاي امنيتي کردي در نزديکي مراکز راي‌گيري مستقر شده‌اند. همزمان از بلندگوهاي مساجد صداي تکبير پخش مي‌شود و از شهروندان کرد به زبان کردي خواسته مي‌شود که از منازل خود بيرون آينده و در همه‌پرسي شرکت کنند.
بر اساس اين گزارش در مناطق مورد منازعه مذکور در بند 140 قانون اساسي عراق، نيز مراکز راي‌گيري باز شده‌اند اما حرکت در اين مراکز بسيار ضعيف و کند است.
بيش از 5 ميليون نفر حق مشارکت در اين همه پرسي را در 4 استان اربيل، دهوک، سليمانيه و حلبچه و نيز مناطق مورد منازعه در کرکوک و ...را دارند هرچند که برخي منابع خبري اين تعداد را 3 ميليون و 900 نفر اعلام مي‌کنند.

هجوم مردم اقليم کردستان عراق به فروشگاه‌هاي مواد غذايي/بحران سوخت و افزايش‌ قيمت‌ها
منابع محلي در اقليم کردستان عراق از به وجود آمدن هرج‌ومرج و همچنين هجوم گسترده مردم به مراکز تجاري و فروشگاه‌هاي مواد غذايي به‌سبب نگراني مردم از پيامدهاي بسته شدن گذرگاه‌هاي مرزي خبر دادند.
بر اساس گزارش منابع خبري از جمله القرطاس نيوز و شبکه ماهواره‌اي الاباء، استان سليمانيه از استان‌هاي مهم اقليم کردستان (که به مقر جلال طالباني رئيس جمهور سابق عراق معروف است)، از شامگاه گذشته شاهد هجوم گسترده مردم براي خريد مواد غذايي و وسايل ضروري زندگي بوده و جاده‌هاي منتهي به جايگاه‌هاي سوخت هم شاهد صفوف طولاني خودروهايي بوده که شهروندان از ترس بسته شدن مرزها به اين مراکز هجوم آورده‌اند.
يک منبع عراقي تأکيد کرده است مردم در اقليم کردستان عراق با شنيدن خبر احتمال بسته شدن گذرگاه‌هاي مرزي زميني، به جايگاه‌هاي سوخت هجوم آورده‌اند که اين مسئله به بروز بحران شديد ترافيک در جاده‌هاي منتهي به اين مراکز و همچنين ايجاد صفوف طولاني شده است.
به‌گفته اين منبع، بنزين عملاً در بسياري از جايگاه‌هاي سوخت اقليم کردستان عراق به اتمام رسيده است.
اين منبع از هجوم گسترده مردم به انبارها و مراکز تجاري و اقتصادي براي انبار کردن مواد اساسي و مواد غذايي از ترس اتمام آن در بازار در صورت اعمال محاصره اقتصادي بر اقليم از سوي کشورهاي همسايه خبر داده است.
منابع محلي همچنين از اقدام نيروهاي پيشمرگه در وادار کردن شهروندان عرب شهرستان شيخان در استان نينوا به مشارکت در رفراندوم خبر داده‌اند.
بر اساس اين گزارش، نيروهاي پيشمرگه برخي از خانواده‌هاي عرب ساکن شهرستان شيخان را مجبور کرده‌اند در اين همه‌پرسي شرکت کنند. به‌گفته اين منابع، گروه‌هاي مسلح کردي خيابان‌ها و جاده‌ها را براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم پر کرده‌اند که اين اقدامات سبب بروز تنش و همچنين نگراني در اين شهر شده است.
حمله جنگنده هاي ترکيه به مناطق کوهستاني شمال عراق
هواپيماهاي جنگي ارتش ترکيه بخش هايي از مناطق کوهستاني شمال عراق را هدف قرار دادند.
­جنگنده هاي ترکيه ارتفاعات زاپ ، آواشين و باسيان در شمال عراق را بمباران کردند.

دستور بارزاني براي محاصره تاسيسات نفتي کرکوک
يک منبع آگاه امنيتي، دوشنبه (امروز)، اعلام کرد که نيروهاي کردي وابسته به رياست منطقه کردستان عراق، تاسيسات نفتي در اطراف کرکوک را محاصره کرده‌اند.
به نوشته پايگاه خبري SNG، نيروهاي مسلح کردي، در استان کرکوک، از شب گذشته در اطراف کرکوک به طور مشخص در اطراف تاسيسات نفتي اين شهر مستقر شده‌اند و اين اقدام پس از آن صورت گرفت که بغداد از اربيل خواست که تاسيسات نفتي مذکور را به دولت مرکزي تسليم کنند.
بر اساس اين گزارش، نيروهاي مسلح کردي، تمامي راه‌هاي منتهي به ميدان‌هاي نفتي خباز، کرکوک و باباکرکر را بسته‌اند و تدابير شديد امنيتي در اين مناطق برقرار کرده‌اند.
آنکارا بستن گذرگاه مرزي «الخابور» با کردستان عراق را تکذيب کرد
دولت ترکيه بسته شدن گذرگاه الخابور در مرزهاي مشترک با اقليم کردستان عراق را تکذيب کرد.
آنکارا اعلام کرده است که تنها تدابير امنيتي در اين گذرگاه تشديد شده اند و تصميم ديگري در اين خصوص اتخاذ نشده است.
گفتني است، پيشتر برخي رسانه ها از بسته شدن گذرگاه الخابور در مرزهاي مشترک با کردستان عراق به دليل برگزاري همه پرسي اين اقليم خبر داده بودند.
نيچروان بارزاني: تهديدهاي «العبادي» ما را ياد صدام انداخت
«نيچروان بارزاني» نخست‌وزير منطقه کردستان عراق، همزمان با برگزاري همه پرسي جدايي اين منطقه در يک کنفرانس خبري حاضر شد.
به نوشته «اسکاي نيوز»، وي در سخناني تند عليه «حيدرالعبادي» نخست‌وزير عراق گفت: تهديدهاي العبادي، ما را ياد «صدام» انداخت. با اين وجود ما براي گفت‌وگو با بغداد به دور از اين تهديدها تلاش مي‌کنيم و اميدواريم که دولت عراق نيز آماده مذاکره باشد.
وي افزود: تصميمات العبادي در واکنش به برگزاري همه‌پرسي به منزله تحميل تحريم‌هايي دسته‌جمعي عليه ملت کردستان است. تجارب تاريخي نشان مي‌دهد که تحميل تحريم‌هاي جمعي عليه ملت‌ها هيچ نتيجه‌اي نخواهد داشت.
دولت فدرال عراق درچارچوب اقدامات تنبيهي خودعليه منطقه کردستان از کشورهاي جهان خواسته است که از خريد نفت منطقه کردستان خودداري کنند.
شوراي امنيت ملي عراق روز گذشته، در بيانيه‌اي اعلام کرد که دولت عراق خود را مسئول حفظ منافع شهروندان عراقي از جمله شهروندان کرد مي‌داند، بنابر اين برگزاري همه‌پرسي از نظر بغداد اقدامي يکجانبه و غيرقانوني است که امنيت و ثبات منطقه را با خطر مواجه خواهد کرد.
براساس اين بيانيه، شوراي امنيت ملي عراق ضمن درخواست عدم خريد نفت از منطقه کردستان، از کشورهاي جهان خواسته است که در زمينه گذرگاه‌هاي صادرات نفت فقط با بغداد تعامل کنند.
بغداد همچنين از اربيل خواسته است که مناطق مرزي و فرودگاه‌ها را به دولت مرکزي تحويل دهد.
دراين بيانيه تاکيد شده است که بغداد انجام اقدامات سياسي و ديپلماتيک عليه همه‌پرسي و تصميم يکجانبه بارزاني براي برگزاري آن براي خود محفوط مي دارد.
نخست‌وزير منطقه کردستان ضمن محکوم کردن اين اقدامات دولت عراق، درباره مخالفت‌هاي ترکيه با همه‌پرسي جدايي اين منطقه، گفت: روابط ما با ترکيه همچنان ادامه دارد و ما خواستار سفر به آنکارا براي توضيح دادن درباره انگيزه‌هاي برگزاري اين همه‌پرسي به مقامات ترک از نزديک هستيم.
سفر نظامي اردوغان به تهران
بن علي ييلديريم، نخست‌وزير ترکيه اعلام کرد که رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهوري ترکيه و فرمانده ارتش اين کشور به زودي به تهران سفر خواهند کرد.
رئيس جمهور ترکيه چندي قبل اعلام کرده بود که چهارم اکتبر(12 مهرماه) به منظور ديدار دوجانبه و برگزاري نشست راهبردي عازم تهران مي‌شود.
اين سفر درحالي انجام خواهد شد که امروز همه پرسي جدايي کردستان عراق برگزار شد.
بن علي ييلديريم، نخست‌وزير ترکيه در واکنش به همه پرسي جدايي کردستان عراق گفت: همه پرسي کردستان تنها باعث وخيم تر شدن ناامني موجود و بي ثباتي در عراق خواهد شد.
اردوغان: تمام گزينه‌ها براي ممانعت از تشکيل دولت کُردي روي ميز است/ فقط اسرائيل حامي جدايي کردستان است
«رجب طيب اردوغان»‌ رئيس جمهور ترکيه امروز (دوشنبه) گفت که همه‌پرسي جدايي کردستان عراق، غيرقابل قبول و اجازه آن را نخواهند داد.
اردوغان طي سخنراني در استانبول با بيان اينکه همه‌پرسي کردستان غيرقانوني و مغاير با قانون اساسي عراق است تاکيد کرد که ترکيه هيچ ارزشي براي آن قائل نيست.
وي تاکيد کرد هيچ کشوري حامي جدايي کردستان از عراق نيست و فقط رژيم صهيونيستي از تشکيل دولت کُردي مستقل در شمال عراق حمايت مي‌کند.
رئيس جمهور ترکيه با بيان اينکه ارتش ترکيه تمام اقدامات لازم در مرز را انجام داده گفت در صورت نياز به اقدام نظامي مشابه عمليات «سپر فرات» در شمال عراق، آنکارا در آن ترديد نخواهد کرد. ما مرزهاي خودمان با شمال عراق را به طور کامل خواهيم بست.
اردوغان با بيان اينکه نمي‌پذيرند يک دولت تروريستي در مرزهاي جنوبي‌شان تشکيل شود، تاکيد کرد به زودي مرزهاي ترکيه با عراق به طور کامل بسته خواهد شد.
وي همچنين از قطع واردات نفت از منطقه کردستان در آينده نزديک خبر داده و گفت زماني که اين اتفاق بيافتد، اقتصاد آنها نيز فرو خواهد ريخت.
رئيس جمهور ترکيه اضافه کرد که تمام گزينه‌ها براي ممانعت از تشکيل دولت کُردي مستقل در شمال عراق، روي ميز است.
العامري: به هر قيمتي مقابل همه پرسي مي‌ايستيم
«هادي العامري» دبير کل سازمان بدر عراق و از فرماندهان اصلي الحشد الشعبي از منطقه عملياتي «الحويجه» برگزاري همه‌پرسي جدايي کردستان از عراق را يک توطئه بزرگ توصيف کرد.

به نوشته پايگاه خبري شبکه السومريه، هادي العامري، گفت: بايد مقابل اين توطئه بزرگ بايستيم و اجازه ندهيم تا اين توطئه به بار بنشيند.
او افزود: اين توطئه وحدت و يکپارچگي عراق را هدف قرار داده و به هر قيمتي شده اجازه نمي‌دهيم تا به سرانجام برسد.
شرط ترکيه براي عمليات نظامي در اقليم کردستان
«مولود چاووش‌اوغلو» وزير خارجه ترکيه امروز (دوشنبه) اعلام کرد در صورت وقوع هرگونه اقدام عليه ترکمن‌ها در منطقه کردستان عراق، آنکارا براي عمليات نظامي ترديد نخواهد کرد.
چاووش‌اوغلو طي مصاحبه تلويزيوني گفت درپي همه‌پرسي جدايي کردستان عراق، ترکيه ديگر به نيروهاي پيشمرگه اجازه حضور و تمرين نظامي در پايگاه بعشيقه در شمال عراق را نمي‌دهد.
مقتدي صدر خواستار سيطره بر گذرگاه‌هاي عراق شد
«مقتدي صدر» رهبر جريان صدر عراق طي بيانيه‌اي خواستار سيطره نيروهاي عراقي بر کليه گذرگاه‌هاي مشترک با منطقه کردستان و حمايت از مرزهاي کشور شد.

وي همزمان با برگزاري همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان بيانيه‌اي در رد اين همه‌پرسي صادر کرد و از دولت عراق خواست تا کنترل کليه گذرگاه‌هاي زميني و هوايي را به دست گيرد و با اعلام آماده‌باش نيروهاي امنيتي، از مرزهاي کشور حمايت کند.
پارلمان عراق نيز امروز اعلام کرد که بغداد همه گذرگاه‌هاي زميني خود با مناطق تحت کنترل کردستان را مسدود خواهد کرد. نمايندگان همچنين تصميم گرفتند که حقوق ماهيانه همه کارمنداني که در همه‌پرسي شرکت‌کرده‌اند، قطع و خودشان نيز اخراج شوند.
بنا بر تصميم امروز پارلمان عراق، مي‌بايست قطع قاچاق نفت [از کردستان] متوقف شود به گونه‌اي که صادرات نفت فقط توسط دولت مرکزي در بغداد انجام شود.
دستور ويژه العبادي براي حمايت از شهروندان عراقي
«حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق به نيروهاي امنيتي عراق دستور داد تا از شهرونداني که در طول همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان تحت ظلم واقع مي‌شوند، حمايت کنند.
به نوشته پايگاه خبري «دجلة»، العبادي دستور داد از شهرونداني که از سوي نيروهاي پيشمرگه و آسايش تحت فشار قرار مي‌گيرند تا به همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان، بله بگويند، حمايت شود.

امروز گزارشهايي درباره اقدام نيروهاي آسايش در کرکوک، منتشر شده بود که خانواده‌هاي آوارگان جنگ‌زده پناهنده به اين شهر را تحت فشار قرار مي‌دهند تا به همه‌پرسي جدايي منطقه کردستان بله بگويند يا از شهر خارج شوند.
ديده‌بان حقوق بشر عراق نيز در گزارشي اعلام کرد که نيروهاي امنيتي وابسته به منطقه کردستان، بر خانواده‌هاي مذکور فشار آورده‌اند که در اين همه‌پرسي شرکت کنند. به همين دليل نيز، بيش از 250 خانواده به دليل مخالفت با همه‌پرسي و رد شرکت در تظاهرات حمايت از استاندار برکناري کرکوک، طي دو روز گذشته از کرکوک خارج شده‌اند.
اقدامات اوليه دولت عراق در واکنش به همه‌پرسي
يک منبع دولتي عراق اعلام کرد که دولت اين کشور از روز گذشته شروع به اجراي تصميمات کابينه امنيتي درباره همه‌پرسي کردستان عراق کرده است.
اين مقام دولتي که خواسته تا نامش فاش نشود، به شبکه آسيا گفت: با کشورهاي مرتبط براي توقف همکاري با اقليم در خصوص گذرگاههاي مرزي و فرودگاهها و صادرات نفت هماهنگي صورت گرفته و به اين کشورها گفته‌ايم که فقط با دولت مرکزي عراق همکاري کنند.
او افزود: اين کشورها نيز موافقت کرده و اقدامات اوليه را در اين خصوص انجام داده‌اند.
اين مقام عراقي در ادامه گفت: به مراجع قضايي و دستگاههاي نظارتي درباره بلوکه کردن اموال مربوط به اقليم و برخي سياسيون که از فروش نفت به دست آمده، دستورات صادر شده است.
بنا به گفته وي، کارمنداني هم که در اجراي همه‌پرسي نقش داشته‌اند تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.
ترکيه، شبکه‌هاي منطقه کردستان عراق را از «ترک‌ست» حذف کرد
شوراي عالي راديو و تلويزيون ترکيه، با حذف شبکه‌هاي تلويزيوني منطقه کردستان عراق را از «ترک‌ست» موافقت کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني «خبر ترک» ترکيه، اين شورا روز دوشنبه (امروز) با حذف شبکه‌هاي کردي «رودآو» و «کردستان 24»، وابسته به منطقه کردستان عراق از ماهواره ترک‌ست موافقت کرده است.
شبکه رودآو وابسته به مسعود بارزاني، رئيس منطقه کردستان عراق است و طي چند ماه گذشته تبليغات گسترده‌اي در منطقه کردستان عراق و خارج از آن براي رفراندم جدايي انجام داده است.
همه‎پرسي کردستان عراق تمديد شد
کميته عالي انتخابات و همه‌پرسي کردستان عراق اعلام کرد که درصد مشارکت در همه پرسي امروز تا ساعت 17:00 به وقت محلي، 76 درصد بوده است.
کميته انتخابات و همه‎پرسي کردستان همچنين اعلام کرد که همه‏‎پرسي براي جدايي کردستان تا ساعت 19 به وقت محلي تمديد شده است.
منطقه کردستان عراق صبح امروز براي جدايي کردستان از اين کشور همه پرسي برگزار کرده است.
نگراني دبيرکل سازمان ملل از همه‌پرسي جدايي کردستان عراق
دبير کل سازمان ملل ضمن درخواست از اربيل و بغداد براي گفت‌وگو، ابراز نگراني کرد که همه‌پرسي کردستان مي‌تواند به بي‌ثباتي در منطقه خاورميانه دامن بزند.
وي از مقامات منطقه کردستان و دولت مرکزي عراق خواست مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنند.
آغاز مانور نظامي مشترک ترکيه و عراق
فرمانده ستاد عراق از آغاز مانور نظامي مشترک بين اين کشور و ترکيه در مناطق مرزي خبر داد.
به گزارش شبکه سومريه، سرلشکر عثمان الغانمي، فرمانده ستاد ارتش عراق شامگاه دوشنبه در بيانيه‌اي اعلام کرد که ترکيه و عراق تمرين‌هاي نظامي گسترده‌اي را در مناطق مرزي مشترک خود شروع کرده‌اند.
پيشتر امروز، بينالي ايلديريم، نخست وزير ترکيه گفته بود نيروهاي عراق در مانورهاي نظامي ترکيه در مرزهاي جنوبي مشارکت خواهند کرد.
النجباء: براي آزادسازي کرکوک آماده هستيم
گروه مقاومت اسلامي «النجباء» عراق امروز در بيانيه‎اي اعلام کرد که کرکوک استان اشغال شده است.
در ادامه بيانيه گروه مقاومت اسلامي عراق آمده است که النجباء آماده است اراضي مورد مناقشه عراق را آزاد کند.
پايان رأي گيري براي همه‌پرسي جدايي کردستان از عراق
رأي گيري براي همه‌پرسي جدايي کردستان عراق به پايان رسيد.
همزمان با پايان مدت زمان اعلام شده از سوي کميته عالي همه‌پرسي کردستان عراق براي تمديد يک ساعته آن، شمارش آرا شروع شد.
اين کميته ساعت 18 به وقت محلي، رأي گيري را يک ساعت ديگر تمديد کرد. با اين حال اين تمديد شامل استان کرکوک نمي‌شد.
منابع کردي ميزان مشارکت در اين همه‌پرسي را 76 درصد اعلام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان

برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت‌های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.

آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه‌ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک