Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس انجمن بتن ایران با اشاره به کوتاهی سازمان نظام مهندسی در پروسه تولید بتن گفت: آزمایشگاه‌ها نیز در بحث تعیین کیفیت بتن‌های تولیدی در کشور امضافروشی می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، هرمز فامیلی در نشست‌خبری برگزاری کنفرانس و همایش روز بتن، اظهار داشت:‌ بتن به دلایلی از جمله قابل دسترس بودن، انعطاف‌پذیری و سازگاری با محیط زیست به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و از مقاومت خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در ساختمان‌های با اسکلت فلزی نسبت به ساختمان بتنی سرعت عمل بیشتری دارد، اما در عین حال هزینه اجرای آن بیشتر و در برابر آتش‌سوزی ضعیف است.

وی یادآور شد:‌ وقوع آتش‌سوزی در سازه با اسکلت فولادی به شدت به آن خسارت وارد می‌کند، ساختمان پلاسکو تهران یک نمونه بارز است که منجر به خسارت‌های مالی و جانی زیادی شد.

وی با بیان اینکه با ابداع بتن‌های سبک پرمقاومت امکان ساخت سازه‌های بلند مرتبه با این نوع بتن فراهم شده، از عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در بحث تولید بتن انتقاد کرد و افزود: کیفیت بتن در ساخت و سازها به مهندس بستگی دارد. ممکن است کیفیت سیمان در کشور خوب باشد، اما نحوه تولید بتن مهم است که اگر در کارگاه انجام نشود و نظارتی هم نباشد بتن خوب و با کیفیت نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه این ضعف حوزه تولید بتن کشور است، تصریح کرد:‌ سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث بتن کوتاهی کرده و همچنان امضافروشی می‌کنند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌ها نیز هنوز امضافروشی می‌کنند و باعث شده‌اند کیفیت بتن کشور مناسب نباشد.

در این نشست محسن تدین رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران نیز اظهار کرد:‌ در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود که از این میزان حدود ۴۵ میلیون تن به ملات و بتن تبدیل شده و حدود ۱۵ میلیون تن تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی حدود ۵ سال پیش حدود ۷۴ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد، اما الا به دلیل روند نزولی مصرف میزان تولید کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب بتن تولید و در ساختمان‌ها مصرف شد،‌ یادآور شد:‌ در سال‌های ۹۰ و ۹۱ مصرف بتن حدود ۱۱۰ میلیون تن بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران با اشاره به اینکه بسیاری از فروشندگان بتن در کشور استانداردهای لازم را ندارند، گفت:‌ از سوی دیگر سازمان استاندارد احاطه کاملی بر حوزه تولید بتن ندارد.

وی با بیان اینکه وظیفه انجمن بتن در این حوزه برگزاری همایش است، افزود: کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر و بتن‌های به کار رفته در این طرح پایین بوده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران با این ادعا که نیمی از بتن‌های آماده استاندارد نیست، اظهار کرد: آمار درستی از این موضوع نداریم و حدس می‌زنیم.

نهمین کنفرانس ملی بتن و پانزدهمین همایش روز بتن ۱۵ و ۱۶ مهرماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت