Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سخنگوی کاخ سفید می‌گوید منظور ترامپ از تهدید کره شمالی به نابودی کلی، اعلان جنگ علیه این کشور نبوده است و اگر کسی چنین حرفی بزند، حرف مزخرفی زده است.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید امشب به سخنان اخیر «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی در خصوص اعلان جنگ آمریکا به کره، پاسخ داد.
وزیر خارجه کره شمالی امروز در یک کنفرانس خبری در نیویورک گفته بود که سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل، اعلان جنگ آشکار به کشورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در سازمان ملل گفته بود که در صورت نیاز، کره شمالی را به کلی نابود خواهد کرد.
سارا سندرز در کنفرانس خبری امشب کاخ سفید، ادعای وزیر کره‌ای را رد کرد و گفت: «ما علیه کسی اعلان جنگ نکرده‌ایم. اگر کسی چنین بگوید، حرف مزخرفی زده است.»
وزیر خارجه کره شمالی همچنین گفته بود که پیونگ‌یانگ با توجه به اعلان جنگ واشنگتن، از این به بعد، هدف قرار دادن هواپیماهای آمریکا را در هر جایی حق خود می‌داند. دو روز پیش چند بمب‌افکن راهبردی بی-1 بر فراز آب‌های آزاد در نزدیکی ساحل شرقی کره شمالی پرواز کرده بودند؛ پروازی که پنتاگون آن را نشانه قدرت آمریکا و در دسترس بودن گزینه نظامی خواند.
سخنگوی کاخ سفید به این تهدید هم پاسخ داد و گفت: «مناسب نیست که هواپیماهای یک کشور در آب‌های آزاد هدف قرار بگیرد. ما در پی خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره به روشی مسالمت‌آمیز هستیم.»
سندرز در خصوص همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق هم موضعی مبهم گرفت.
وی در این خصوص گفت: «امیدواریم عراق متحد، داعش را نابود کند و ایران را به عقب براند.»

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق