Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

براي پاسخ به اين سوال در يک کلام مي‌توان گفت به کارهايي که زوجهاي موفق انجام مي‌دهند و به رازهايي که انها در روابطشان اعمال مي‌کنند توجه کنيد. اين رازها را در ادامه بخوانيد.
اگر تازه عروسيد يا اينکه حتي جزو آن گروهي هستيد که سالهاست اين مسير را پيموده‌اند، آيا مي‌دانيد چطور مي‌توانيد ازدواج موفقي داشته باشيد يا زندگيتان را در مسير ازدواجهاي موفق بياندازيد؟ براي پاسخ به اين سوال در يک کلام مي‌توان گفت به کارهايي که زوجهاي موفق انجام مي‌دهند و به رازهايي که انها در روابطشان اعمال مي‌کنند توجه کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين رازها را در ادامه بخوانيد.
1 - زوجهاي موفق انتظاراتشان را از يکديگر صريحا بيان ميکنند
ازدواج با دوران نامزدي متفاوت است.پس از ازدواج شما انتظاراتي از همسر خود داريد که با انتظارات دوران نامزدي تفاوت دارد.به عنوان مثال درطول دوران نامزدي شما از زندگي دانشجويي ودرامد اندک رضايت داريد اما بعد از ان يعني بعد از ازدواج شما توقع داريد تا همسرتان حقوق ثابتي را دريافت نمايد.زوجهاي موفق قبل از ازدواجشان صريحا در مورد انتظاراتشان از يکديگر گفتگو ميکنند واگر يک اختلاف جدي ميان انها وجود داشته باشد به عنوان مثال- مرد فرزند بخواهد ولي زن مخالفت کند-در اين زمان انها درباره اين مسئله که ايا با يکديگرازدواج کنند يا نه به طور جدي فکر ميکنند.بعد از ازدواج نيز زوجهاي موفق مداوم با يکديگر گفتگو ميکنند تا انتظاراتشان را از زندگي زناشويي مرورکنند.اگر اين انتظارات با يکديگر در تضاد بود زوجين ارتباطشان را با يکديگر حفظ ميکنند تا به يک توافق ودرک متقابل برسند.
2 - زوجهاي موفق هوييتشان را حفظ ميکنند
اگر چه شما قبل از ازدواج مستقل بوده ايد اما بعد از ان شما درگير شخص ديگري ميشويد که زوج شما خواهد بود مخصوصا اگر ازدواج فرزنداني در پي داشته باشد، روز به روز زندگيتان به طور چشمگيري به يکديگر نزديک تر خواهد شد ونتيجه اين است که اغلب هردوي شما به يکديگر وابسته ميشويد،به گونه اي که احساس ميکنيد شخصي دائما به شما چسبيده است. - زوجهاي موفق به خوبي به اين مطلب اگاهند که ازدواج ميتواند احساس در مخمصه افتادن را به انها القا کند ،حتي اگر عشق زيادي بين انها وجود داشته باشد.پس انها همديگر را دائما به با هم بودن تشويق نميکنند،بلکه همديگر را ترغيب ميکنند تا زماني را به خود اختصاص دهند،يعني به تنهايي لحظاتي را با سرگرمي ها ودوستانشان سپري کنند.با اين روش هرکدام از زوجين با هوييتشان وارد ازدواج ميشوند وان را حفظ ميکنند وهميشه هوييت خود را زنده نگه ميدارند.
3 - زوجهاي موفق يکديگر را در راس امور قرار ميدهند
به محض اين که ازدواج ميکنيد اين امکان وجود دارد که ادب و احترام در بين شما کمرنگ شود.در دوران نامزدي ويا اوايل ازدواج چيزهاي کوچکي از قبيل کمک کرد ن به يکديگر را به ياد داشتيد ومسائل بزرگتري همچون محترمانه به حرف هم گوش کردن را فراموش نميکرديد،اما ازدواج ميتواند باعث دنيايي از تغييرات شود.اغلب بعد از ازدواج احترام گذاشتن به يکديگر را فراموش ميکنيد واين امکان وجود دارد که اهميت دادن به زوجتان کمتر شود وتوجه شما بيشتر به مسائل ديگري همچون کار،سرگرمي ها ،و يا بچه ها معطوف شود وبه جاي همسرتان انها را در اولويت قرار دهيد.
زوجهاي موفق بيش از هرچيز ديگري به يکديگر اهميت ميدهند،انها به عقايد زوجشان علاقه نشان ميدهند وهمسرشان را جدي ميگيرند.اين زوجين زماني که با ديگران صحبت ميکننداز همسرشان با الفاظ زيبايي ياد ميکنند وخلاصه اينکه هرگز وجود يکديگر را بي اهميت نميدانند وقدر يکديگررا به خوبي ميدانند وهميشه به خاطردارند از اينکه با هم ازدواج کردند،چقدر خوش بختند.
4 - زوجهاي موفق ياد ميگيرند تا به خوبي مشکلاتشان را حل کنند
جان گوتمن،روانشناس امريکايي به مدت بيست سال برروي زوجها تحقيق و بررسي کرد وبه اين نتيجه رسيد که عامل اصلي موفقيت ويا شکست در ازدواج اين است که ايا زوجين ميتوانند مشکلاتشان را با يکديگر حل کنند يا نه ؟
زمان هايي وجود دارد که شما با يکديگر توافق نداريد واينجاست که اين اختلافات باعث رنجش شما ميشود ،مطمئنا نمي بايستي با اضافه کردن خشونت و بد رفتاري اين رنجش را زياد تر کنيد.اما اگر همسرتان چيزهايي را برخلاف ميلتان ميخواهد ويا کارهايي را انجام ميدهد که با نظر شما مغايرت دارد،شما مي بايستي اين اختلافات را با همديگر حل نماييد.
زوجهاي موفق هرچند که احساس بد در بين انها حکمفرما باشد اما درعين حال ارتباطشان را حفظ ميکنند.انها در مورد اختلافاتشان با يکديگرگفتگو ميکنند وبنا براين گفتگوي بين انها به يک نتيجه مسالمت اميز منتهي ميشود.زوجين به يکديگر لبخند ميزنند وبه جاي نق زدن وعيب جويي کردن ازيکديگر حمايت ميکنند.زوجهاي موفق کاملا به اين موضوع واقف هستند که عشق ورزيدن بسيار مهمتر از پيروز بودن در يک بحث وگفتگو است.
5 - زوجهاي موفق به خوبي از يکديگر لذت ميبرند
در شروع ازدواج عشق و علاقه زيادي بين زوجين وجود دارد،اما بايد به ياد داشته باشيد زماني که ازدواج ميکنيد سالهايي را در پيش رو خواهيد داشت که قرار است اين علاقه عميق تر شود.به علاوه امروزه ازدواج اغلب با فشارهاي رواني بسيا ر زيادي همچون تولد اولين فرزند همراه است.
زوجهاي موفق ميدانند که چگونه از يکديگر لذت ببرند شما مي بايستي با جديت رابطه عاشقانتان را در اولويت قراردهيد وزمان وفضاي لازم را براي اين کار فراهم کنيد.شما نيازمند اين هستيد تا به صورت مداوم از نيازهاي جنسي همسرتان اگاهي داشته باشيد وراههاي جديد را براي راضي نگه داشتن يکديگر پيدا کنيد.
زوجهاي موفق مهربان و با عاطفه هستند.اگر گاهي اوقات بين انها ازنظر عاطفي خلا ايجاد شود انها به واسطه دلبري کردن، در اغوش گرفتن، و رمانتيک بودن از شر اين احساس خلاص ميشوند.
6 - زوجهاي موفق با يکديگر رشد ميکنند
شخصي که شما با آن ازدواج ميکنيد بعد از گذشت ده سال از زندگي همان شخص باقي نخواهد ماند ،هردوي شما تغيير خواهيد کرد،مخصوصا اين تغييرات در لحظات سخت و حساس زندگي از قبيل شروع زندگي مشترک،از دست دادن يکي ازوالدين محسوس تر خواهد بود.
زوجهاي موفق به خوبي به اين مطلب اگاهي دارند که در اين لحظات يکي از انها ويا هردو شخصيتشان تغيير خواهد کرد به گونه ايي که ميتوان اين چنين احساس کرد که گويي قوانين تغيير کرده است،واين بدان معناست که به منظورهمراه شدن با رابطه هاي در حال تغيير،شما نيز مي بايستي تغيير کنيد.
زوجهاي موفق تغييرات را به خوبي پيش بيني ميکنند وبرانها مسلط ميشوند.انها به جاي اين که خواهان اين باشند که هميشه با يک شخصيت ثابت زندگي کنند بيشتر در طلب تغييردر بهبود يافتن شخصيتشان هستند وبه خوبي از تغييرات مثبت شخصيتشان ومشارکتي که به دنبال ان اتفاق ميافتد ،استقبال ميکنند.
7 - زوجهاي موفق به طورکارامد و عملي رابطه خود را حفظ ميکنند
زماني که ازدواج کرديد ودر کنار زوج مورد علاقه تان زندگي مشترک را شروع کرديد ممکن است به اين موفقيتهاي به دست امده اکتفا کنيد واين چنين احساس کنيد که هيچ چيز نميتواند به پيوندتان اسيبي وارد کند.اما اگاه باشيد! گذشت زمان ويک احساس نادرست از امنيت حتي عميق ترين وقوي ترين عشق ها را ميتواند ازبين ببرد.
بنابراين زوجهاي موفق اين احساس اشتباه را به وقت ديگري موکول ميکنند ودر زماني که ان را براي گفتگو اختصاص داده اند وان را يه عنوان يک قانون پذيرفته اند ،به ان مشکل ميپردازند و در باره ان گفتگو ميکنند،تا اطمينان حاصل کنند که هردوي انها شاد و از يکديگر راضي هستند.اگر يکي از شما و يا هردويتان گله مند ويا ناراضي هستيد،مشکل خود را بيان کنيد واز کمک گرفتن از افراد متبحر و کارشناس اجتناب نکنيد. زوجهاي موفق هرگز قبل از رفتن به نزد مشاوره اجازه نميدهند تا برگه طلاق امضا شود،انها در اولين فرصت ممکن مشکل خود را حل ميکنند.
منبع :salamaneh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت