Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@10:25:58 GMT

بايدها و نبايدهاي استفاده از لنز

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۱۲۸۰

خبرگزاري آريا -

لنزها مي‌توانند قرمزي، لک، عدم تحمل، خارش، سوزش و اشک ريزش ايجاد کنند
بعضي افراد نمي‌توانند از عينک استفاده کنند و لنز،‌ اين اميد را براي آنان به‌وجود مي‌آورد که بتوانند عينک خود را بردارند.
علت استفاده از لنز چيست؟
25 درصد افراد داراي عينک از لنز استفاده مي‌کنند. در ضمن، لنز کمک مي‌کند ميدان ديد فرد بيشتر شود چون عينک ميدان ديد فرد را کاهش مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواردي که نمره دو چشم مساوي نباشد، لنز تماسي کمک‌کننده است.
براي عيوب انکساري مي‌توان از لنز استفاده کرد؟
آيا براي نزديک‌بيني، دوربيني،‌پيرچشمي و آستيگماتيسم که از عيوب انکساري هستند، مي‌توان از لنز استفاده کرد؟
آستيگماتيسم که به اشکال قرنيه مربوط است، با لنز بهبود مي‌يابد، اما اگر آستيگماتيسم مربوط به اشکالات داخل چشم باشد با لنز بهبود نمي‌يابد و تشخيص آن با پزشک است .در بعضي موارد، لنز مي‌تواند هم در اصلاح آستيگماتيسم و هم در اصلاح نمره عينک موثر باشد.
آيا براي سالمندان لنز مخصوص وجود دارد؟
بله، اما در ايران استفاده از آن شايع نيست. ما لنز‌هايي داريم که هم براي ديد دور است، هم براي مطالعه، مثل عينک دوکانونه. لنز دوکانونه هم داريم براي کسي که مي‌خواهد دور و نزديک را ببيند.
اگر فرد به‌طور اشتباه، لنز را بزند، چه مشکلي پيش مي‌آيد؟
با چند بار پلک زدن، لنز سر مي‌خورد و سر جاي خود مي‌رود. اگر لنزهاي دوکانونه و آستيگماتيسم اشتباه گذاشته شود، در عرض يک تا دو دقيقه با حرکات چشم به جاي خودش برمي‌گردد.

لنز کمک مي‌کند ميدان ديد فرد بيشتر شود چون عينک ميدان ديد فرد را کاهش مي‌دهد
آيا مي‌توان لنز زيبايي يا رنگي را خودسرانه تهيه کرد؟
لنز تماسي به گونه‌اي است که هنگام استفاده از خلل وفرج آن اکسيژن عبور مي‌کند، چون اگر خون به قرنيه نرسد، ناراحتي در چشم ايجاد مي‌شود، اما لنز‌هاي رنگي اين‌طور نيستند يعني از لنز رنگي اکسيژن عبور نمي‌کند. پس توصيه مي‌شود افراد از لنز رنگي کمتر استفاده کنند يا وقتي استفاده مي‌کنند، مدت آن کوتاه باشد. افراد بايد بدانند لنز رنگي با لنز معمولي فرق مي‌کند و بايد زمان مصرف آن ر ا کوتاه کنند. لنز درماني را مي‌توان صبح تا شب استفاده کرد و اين مدت قابل تحمل است، اما از لنز رنگي مي‌توان در مهماني يا عروسي حداکثر به مدت چهار ساعت استفاده کرد. اگر از لنز رنگي بيشتر از اين استفاده شود، چشم آسيب مي‌‌بيند.
ناراحتي ناشي از لنز چيست؟
لنزها مي‌توانند قرمزي، لک، عدم تحمل، خارش، سوزش و اشک ريزش ايجاد کنند. فردي که لنز دارد، بايد هر سه ماه يکبار به پزشک مراجعه کند و معاينه شود و اگر مشکل دارد، استفاده از لنز را کم يا متوقف کند.
چگونه مي‌توان از لنز نگهداري کرد؟
کسي که لنز دارد، بايد در کيف خود جالنزي و مايع لنز داشته باشد زيرا در طول روز ممکن است با باد و گردوغبار تماس داشته باشد و اينها داخل چشم برود. گردوغبار مي‌تواند به قرنيه بچسبد و اگر کثيف و عفوني باشد در لنز عفونت ايجاد مي‌کند. بنابراين بايد اين مواد همراه فرد باشد و هروقت احساس کرد گردوغبار داخل چشم رفته، لنز را دربياورد و شست‌وشو دهد، چشم را تميز کند و دوباره لنز را داخل چشم بگذارد. اگر با اين اقدام، مشکل رفع شد که هيچ، اما اگر خوب نشد، نشان مي‌دهد، عفونتي در کار است که در اين حالت بايد سريع به پزشک مراجعه کند.
منبع:salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل
  • اهدا روسری‌های رنگی و دخترانه به دختران بی‌حجاب توسط پلیس | رفتار دوستانه پلیس با زنان و دختران را ببینید
  • بایدها و نبایدهای قبل از روز کنکور