Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس بین الملل اعلام کرد 25 میلیون داروی تقلبی به ارزش 51 میلیون دلار کشف کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، اینترپل دوشنبه از کشف بی سابقه 25 میلیون داروی تقلبی و ممنوعه در جهان به ارزش بیش از 51 میلیون دلار ( 43 میلیون یورو ) که از طریق اینترنت توزیع می شد خبر داد.
پلیس بین الملل که مقر آن در لیون واقع در جنوب فرانسه است تصریح کرد در میان داروهای کشف شده به ویژه قرص های ضد درد، داروهای ضد صرع و داروهای مکمل غذایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات تحت نام « پانژئا ایکس» در 123 کشور بین 12 و 19 سپتامبر انجام شده است که از نظر تعداد کشورها بی سابقه است. در پی این عملیات حدود 400 نفر بازداشت شدند. علاوه بر این 3584 پایگاه اینترنتی بسته شده و بیش از 3000 آگهی در اینترنت در تبلیغ این داروها مسدود شده است.
بنا بر اعلام اینترپل، در عملیات پانژئا ایکس همچنین فروش غیر قانونی تجهیزات پزشکی مانند ایمپلنت های دندانی،‌ سرنگ و تجهیزات جراحی مورد توجه قرار گرفته است که به کشف تجهیزاتی به ارزش بیش از 500 هزار دلار (‌420 هزار یورو )‌منجر شده است.
اینترپل در بیانیه خود به مشارکت شمار زیادی از کشورهای آفریقایی در این عملیات برای نخستین بار ، اشاره کرد. ایمانوئل سام مسئول دفتر اینترپل نامیبیا گفت: فروش محصولات دارویی تقلبی باعث نگرانی فزاینده ای در جهان شده است زیرا برای سلامت مصرف کنندگانی که فکر می کنند این داروها هیچ خطری ندارد، خطر محسوب می شود. اینترپل از موج فزاینده محصولات دارویی بدون مجوز یا کنترل نشده در اینترنت در 10 سال اخیر نگران است.
تیم موریس مدیر اجرایی خدمات پلیسی اینترپل هشدار داد: این گرایش جان افراد زیادی را به خطر می اندازد. موریس افزود: اینکه ما شاهد چنین نتایج قابل ملاحظه ای پس از 10 سال عملیات پانژئا هستیم نشان می دهد که فروش اینترنتی داروهای ممنوعه چالش مداوم و بی وقفه در حال رشدی برای مقامات ذیربط محسوب می شود. اینترپل تصریح کرد هدف از عملیات پانژئا ایکس همچنین آگاه سازی افکار عمومی درباره خطرهای مربوط به خرید داروها از اینترنت است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه۱۵ میلیارد ریالی فروشنده تجهیزات تقلبی آسانسور در کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده تقلب تجهیزات آسانسور به ارزش ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی لازم و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متصدی واحد صنفی را علاوه بر پرداخت خسارت شاکی، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال معادل ۲ برابر ارزش، محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه تصریح کرد: بازرسان اتاق اصناف تخلف را کشف و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی در خاتمه تصریح کرد: شهروندان عزیز استان می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat135.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند. تا پس از بررسی نتایج به اطلاع آنان برسد.

کد خبر 6100753

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی میتواند نقاشی جعلی را تشخیص دهد
  • جریمه۱۵ میلیارد ریالی فروشنده تجهیزات تقلبی آسانسور در کرمانشاه
  • هوش مصنوعی نقاشی‌های جعلی را شناسایی کرد
  • دستگاه شمارش پول که می‌تواند اسکناس تقلبی را تشخیص دهد (فیلم)
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید