Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي؛ بر اساس اعلام نظر هیئت داوران هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، سازمان توليد اسکناس و مسکوک براي طراحي اسکناس ۱۰ هزار ريالي جديد با طرح حافظيه، در بخش چاپ امنیتی موفق به کسب رتبه برتر شد.

در مراسم اختتاميه اين جشنواره سيد محمود سليماني وند آذر، رئيس سازمان توليد اسکناس و مسکوک، سيمرغ زرين چاپ را از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن لوح اهدايي چنين آمده است: «برگزاري هفده دوره جشنواره ملي صنعت چاپ با هدف گزينش هنرمندانه ترين و برجسته ترين آثار چاپي، انگيزه اي است تا دست اندرکاران اين صنعت با پويايي و تلاشي بيشتر و با دقت و تامل و حساسيتي عميق تر به فرآيند کار خويش بنگرند به گونه اي که در موارد بسيار دشوار بتوان ثمره اين تلاش ها را توليد صنعتي ناميد، که آفرينش هاي هنري به شمار مي آيند.

به علاوه تجربه هفده دوره به داوران اين بينش را بخشيده است تا گزينشي دقيق تر و هنري تر داشته باشند.

بر ابتناي اين دقت و هنرشناسي است که اثر جنابعالي، به عنوان اثر برتر و فاخر چاپي شناخته شده است. اميد آنکه به ياري خداوند متعال، همواره در رشد و تعالي عرصه صنعت چاپ کشور اثرگذار و افتخارآفرين باشيد.»

چاپ اسکناس ۱۰ هزار ريالي با طرح حافظيه به صورت یک رو فولادی در نظر گرفته شده است و از ویژگی های امنیتی آن طرح مخفی(عددیک)، طرح مکمل(عدد یک)، واترمارک (پرتره حضرت امام(ره))، ریز نوشته، الکتروتایپ(عدد یک) و نخ امنیتی پنجره ای را می توان نام برد.

در طراحی این اسکناس با موضوع آرامگاه حافظ در پشت اسكناس، از نقوش ایرانی ـ اسلامی شامل آجرکاری،گل و مرغ، خطوط سیاه مشق، نقوش تزئینی به کار رفته در آرامگاه به همراه بیتی از حافظ به خط شکسته نستعلیق استفاده شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال

تیم هندبال صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی ۲۴ - ۳۲ در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند.

مسی ها با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد