Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@12:37:49 GMT

صید یک قطعه فسیل زنده خزری در تالش

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۵۸۷۸

صید یک قطعه فسیل زنده خزری در تالش

یک قطعه فیل ماهی 140 کیلوگرمی در دریای خزر در محدوده شهرستان تالش صید شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان رئیس اداره شیلات تالش امروز گفت : صیادان یکی از پره های صید ماهیان استخوانی دریای خزر تالش یک قطعه فیل ماهی به وزن140 کیلوگرم را در محدوده دهستان جوکندان این شهرستان صید کردند.سهراب سلیمانی با بیان اینکه این ماهی خاویاری بطور اتفاقی در تور صیادان تالشی افتاد افزود : فیل ماهی مولد زنده به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : بررسی های اولیه نشان می دهد فیل ماهی صید شده در تالش 15 کیلوگرم خاویار دارد.نسل ماهیان خاویاری دریای خزر در معرض خطر انقراض قرار دارد.برای جلوگیری از این خطر ، چند سالی است صید ماهیان خاویاری دریای خزر در 5 کشور حاشیه این دریا ممنوع شده است.آلودگی دریای خزر و رودخانه های منتهی به آن ، صید بی رویه و قاچاق و تخریب زیست گاه های زاد آوری طبیعی به علت برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها از مهمترین دلایل کاهش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر است. تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در دریای خزر و رودخانه های منتهی به آن مهترین راهکار شیلات ایران برای جلوگیری از انقراض نسل اینگونه ارزشمند آبزیان است.به ماهیان خاویاری دریای خزر فسیل زنده گفته می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی

اسماعیل جباری گفت: صید امسال تقریباً مشابه پارسال است.

فصل صید در دریا هر ساله از نیمه‌های مهر آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • توقیف محموله مرغ زنده در تالش
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری