Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:07:21 GMT

مهندس فوتبال آسيا چه کسي است؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۶۲۷۸

خبرگزاري آريا - بررسي شرايط صعود تيم هاي حاضر در مرحله نيمه پاياني ليگ قهرمانان آسيا نشان مي دهد که نقش ستاره اي به نام هالک به عنوان مهندس فوتبال آسيا در گلسازي و گل زني تا چه اندازه پررنگ بوده است.
سرويس ورزش مشرق - چهار تيم پرسپوليس ايران، الهلال عربستان، اوراواردز ژاپن و شانگهاي SIPG چين به مرحله نيمه پاياني ليگ قهرمانان آسيا رسيدند تا تکليف فيناليست هاي بالاترين سطح رقابتهاي باشگاهي قاره کهن بعد از تقابل پرسپوليس و الهلال و اوراوا برابر شانگهاي مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مرحله يک چهارم، پرسپوليس 10 نفره برابر الاهلي عربستان نان دويدن فوق العاده بازيکنانش را خورد و شانگ هاي روي دستان يک ستاره برزيلي به جمع 4 تيم برتر صعود کرد.
در واقع بررسي شرايط صعود تيم هاي حاضر در مرحله نيمه پاياني ليگ قهرمانان آسيا نشان مي دهد که نقش ستاره اي به نام هالک به عنوان مهندس فوتبال آسيا در گلسازي و گل زني تا چه اندازه پررنگ بوده است. بازيکني سرشناس با سابقه توپ زدن در پورتو پرتغال و زنيت روسيه. مهاجم سابق تيم ملي برزيل در ليگ قهرمانان، براي شانگ هاي 8 گل زده و 7 پاس گل داده تا هم بهترين گلزن رقابتها باشد و هم بهترين طراح در روياندن گل درون دروازه رقبا.
در اين مقطع که ليگ قهرمانان آسيا وارد حساس ترين مراحل خود شده مي توان بررسي کرد که هالک برزيلي در تقابل با کدام تيم ها موفق به ارسال پاس گل شده و البته که رقباي احتمالي او براي کسب عنوان بهترين پاسور آسيا چه کساني هستند؟

عليپور دبل کرد، بيت سعيد نيست
به گزارش مشرق، در جمع حاضرين در جدول بهترين پاسورهاي ليگ جاري قهرمانان آسيا نام علي عليپور و حسن بيت سعيد به چشم مي خورد. بيت سعيد بازيکن حال حاضر استقلال تهران در ليگ قهرمانان براي استقلال خورستان يک مهره موثر بود. اين هافبک مهاجم، در دو ديدار رفت و برگشت برابر الجزيره امارات موفق به ارسال پاس گل شد و البته که در تقابل با لخويا قطر نيز هنرش را در گل سازي نشان داد. با اين حال امروز نه بيت سعيد شانسي دارد تا عملکردش در ليگ قهرمانان را بهبود بخشد و نه از استقلال خوزستان در جمع چهار تيم مرحله پاياني خبري هست.
و اما علي عليپور که مثل بازيکن امروز استقلال 3 پاس گل داده و البته که شانس افزايش آنها را دارد. مهاجم مازندراني پرسپوليس که در مرحله گروهي برابر الوحده امارات يک پاس گل داده بود در مرحله حذفي هم با ارسال دو پاس گل برابر الاهلي ارزش هايش را نشان داد. با تمام اين اوصاف فاصله اين مهاجم با آمار بهترين پاسور ليگ قهرمانان چهار ارسال منجر به گل است.

مهندس هالک
جيوانيلدو ويرا دسوزا به خاطر شباهتش به يک شخصيت کارتوني ملقب به هالک شده است. اين برزيلي سرشناس را بايد ارزشمندترين بازيکن حال حاضر در ليگ قهرمانان آسيا ناميد. بازيکني که با 8 گل زده –فعلا- عنوان آقاي گل رقابت‌ها را در اختيار دارد. با اين حال هالک برزيلي با ارسال 7 پاس گل عنوان مهندس فوتبال آسيا را هم در اختيار دارد تا تيمش شانگهاي همچنان اميدوار به کسب موفقيت هاي بعدي و شايد کسب عنوان قهرماني مسابقات باشد.
شماره 10 شانگهاي در سيستم 3-3-4 تيمش هم گوش چپ بازي مي کند و هم گوش راست. هالک تجربه فراواني از بازي در تيم ملي برزيل بدست آورده است. اين برزيلي تنومند، طي سالهاي 2009 تا 2016 براي تيم ملي برزيل 11 گل برابر آرژانتين، دانمارک، آفريقاي جنوبي، هندوراس، شيلي، پاناما، کاستاريکا و آمريکا به ثمر رسانده است.
اين مهاجم فيزيکي، در فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا برابر وسترن سيدني(2)، اف سي سئول، جيانگ سو چين(رفت و برگشت) و گوانگژو اورگراند(2) پاس گل داد تا نشان دهد به همان اندازه که چارچوب دروازه رقبا را مي شناسد، قدرت تشخيص فضاي مناسب براي ارسال پاس طلايي را هم دارد.
نماينده ژاپني ها
اوراوا ردز ژاپن در نيمه نهايي ليگ قهرمانان با شانگ هاي چين روبرو خواهد شد. در جمع سامورايي ها بهترين پاسور يوسو کاشيواگي است که 29 ساله است و 4 پاس گل براي تيمش به ثبت رسانده است. اين ملي پوش ژاپني در تقابل تيمش برابر وسترن سيدني، ججو يونايتد کره و کاوازاکي ژاپن(2)، چهار پاس طلايي ارسال کرده است. جالب اينکه کاشيواگي تنها در 6 ديدار براي اوراوا به ميدان آمده و 4 پاس گل داده است.
در واقع يوسو را بايد عامل حذف ديگر تيم ژاپني مرحله قبل يعني کاوازاکي دانست. اين هافبک خلاق در شرايطي که تيمش بازي رفت را 1-3 به حريف باخته بود، در ديدار برگشت 2 پاس گل ارسال کرد تا هم عامل اصلي پيروزي 1-4 تيمش شود و هم باعث رسيدن اوراوا به جمع چهار تيم برتر ليگ قهرمانان آسيا.

نيکولاس الهلال متخصص برابر ايراني ها
نيکولاس ميلسي نماينده فوتبال اروگوئه در الهلال عربستان است. اين راست پاي 24 ساله در 9 بازي ليگ قهرمانان وارد ترکيب اصلي الهلال شد تا 2 گل بزند و 4 پاس گل ارسال کند. بازيکن شماره 16 الهلال اولين پاس گلش را در هفته نخست مسابقات برابر پرسپوليس ارسال کرد. ميلسي در دقيقه 82 ديدار مقابل پرسپوليس کارلوس ادواردو را صاحب موقعيت گلزني برابر پرسپوليس کرد تا گل دقيقه 68 مهندس پرسپوليس در ليگ برتر يعني محسن مسلمان را بي اثر کند.
نيکولاس سپس برابر استقلال خورستان هم پاس گل داد تا نشان دهد متخصص اين کار در تقابل با ايراني هاست. اين بازيکن در نهايت قاتل العين امارات شد تا با ارسال 2 پاس گل برابر اين تيم در ايستگاه حذفي سند پيروزي 3-0 الهلال برابر حريف را به ثبت برساند.
حال بايد ديد در مرحله نيمه نهايي از ميان بازيکنان ياد شده موتور کداميک براي روياندن گلهاي جديد دوباره روشن خواهد شد؟
هالک برزيلي يا کاشيواگي ژاپني؟ شايد هم مليسي از الهلال يا عليپور از پرسپوليس ايران؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم جوزپه مه‌آتزا در میلان معمولاً به دلیل منطقه‌ای که در آن واقع شده است سن‌سیرو نامیده می‌شود.
در حالی‌که اینتر و میلان به مدت یک دهه در تلاش هستند تا ساختار فعلی را تخریب و بازسازی کنند، یا حداقل شکل آن را مدرن کنند، اما همچنان این استادیوم است که نشان‌دهنده بخش بسیار زیادی از تاریخ دنیای فوتبال است.

جورجو مارکتی، نایب رئیس یوفا، در گفت‌وگویی رادیویی گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که فینال فرم جدید لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ در میلان برگزار شود.

سن‌سیرو اگرچه در بین یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌ها نیست، اما همچنان نمادی از فوتبال بین‌المللی است که بین همه دوست‌داران ورزش و بالاتر از همه طرفداران فوتبال شناخته‌شده است.
ایتالیا درخواست خود را برای میزبانی مطرح کرده است و پس از جلسات خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.»

انتظار می‌رود در پایان ماه می در مورد استادیوم‌های برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا