Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن بیست و یکم خریدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص نیوز؛ یادواره شهدای حریم ولایت با حضور سردار دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، فرماندار و فرمانده سپاه امام حسن (ع) قزوین، جمعی از مسوولان استان، مردم و خانواده معزز شهدا در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار دقیقی در این مراسم با بیان اینکه قزوین یکی از دژهای عظیم انقلاب اسلامی است اظهار کرد: قزوین استانی است که بیش از ۵ هزار شهید و جانباز در جریان دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن یاد شهدا ابراز کرد: شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن بیست و یکم خریدند.

این مقام مسوول بیان کرد: امسال دفاع مقدس با عاشورای حسینی و محرم الحرام مصادف شده است و امام راحل فرمودند؛ محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

وی ادامه داد: امروز تئوری پیروزی خون بر شمشیر در مرزهای خارج از ایران اسلامی تدریس می‌شود و سخن ارزشمند بنیانگذار انقلاب به عنوان یک تئوری پیشرو و تعیین کننده برای انقلاب های در حال جریان است.

دقیقی با اشاره به عقاید مجاهدین خلق قبل از وقوع انقلاب اسلامی گفت: این گروه بر خلاف نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی به مبارزه مسلحانه متوسل شدند اما امام راحل(ره) هیچگاه این روش را نپذیرفتند چراکه معتقد پیام عاشورا یعنی پیروزی خون بر شمشیر بودند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم تا دندان مسلح شاهنشاهی به سرنوشت فرعونیان دچار شد عنوان کرد: ما در دفاع مقدس تئوری پیروزی خون بر شمشیر را به عینه لمس کردیم و شاهد بودیم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مبانی تئوری پیروزی خون بر شمشیر تصریح کرد: مکتبی که امام راحل ارائه کرد در غزه و لبنان جواب داد به طوری که حزب الله توانست تا ۳ مرتبه اسرائیل را شکست دها و این نتیجه پیروزی از تفکر امام خمینی (ره) است.

دقیقی با تاکید بر خودباوری و استفاده از توانمندی‌های داخلی گفت: ایران اسلامی امروز با همت و غیرت فرزندانش توانسته است مجهزترین موشک‌ها را بسازد و دنیا را خیره پیشرفت خود کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران توضیح داد: تکلیف گرایی، شجاعت، عدم وابستگی به دشمنان و تکیه بر خداوند نیز از اندیشه‌های والایی بود که امام راحل به ملت ایران بخشید.

این مقام مسوول با بیان اینکه راهپیمایی اربعین تحقق ارتش ۲۰ میلیونی است تشریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است لذا این عزاداری ها باید حفظ و تبیین شود.

وی افزود: جای تاسف است که امروز عده ای در جهان به نام اسلام کودکان مظلوم را آتش می‌زنند؛ این فقط تدبیر آمریکا و اسرائیل است که مردم را از فرهنگ امام حسین (ع) دور کنند و اسلام هراسی را ترویج دهند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه شکست داعشی ها در سوریه و عراق برای آن‌ها خیلی سنگین است گفت: این شکست درواقع شکست تفکر انحرافی است که بعد از ۱۴۰۰ سال خود را نشان داد اما در نطفه خفه شد.

دقیقی با بیان اینکه امروز ایران، لبنان، سوریه و عراق محور مقاومت هستند خاطرنشان کرد: آن زمان که بیداری اسلامی شکل گرفت آمریکا و غرب به فکر ایجاد داعش افتادند.

وی در پایان با تصریح بر اینکه ولایت محور وحدت است تاکید کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش مهم‌ترین توصیه مقام معظم رهبری به نوجوانان و جوانان است زیرا کشور به دانشمندانی متعهد و متدین نیاز دارد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای شهر قزوین تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی که صبح امروز ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز معلم گفت: در آستانه دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و اندیشمند و اسلام شناس نامی این عصر مرحوم شهید مطهری هستیم که این روز به حق روز معلم نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری یکی از ذخایر علمی کشور و از اساتید فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن بود و آثار بسیاریدر موضوعات مختلف نگاشته است و تأمل عمیق در مسائل مختلف اندیشه اسلامی را در بیانات و کلمات زیبایی بیان فرمودند.

حجت الاسلام منتظری گفت: روز معلم روز بسیار مهمی است، در مکتب آسمانی اسلام شاید موضوعی مهمتر از مسأله علم نداشته باشیم، اولین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد به خوبی جایگاه علم در دین مبین اسلام را مشخص کرده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره علق تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ... آیات نورانی قرآن مکتب تعلیم و تربیت اسلامی را به زیبائی هرچه تمام ترسیم کرده است و به تناسب اهمیت علم برای سعادت بشر، جایگاه معلم نیز روشن و مشخص است.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد:علم هنگامی که در ظرف انسان مومن قرار گیرد مثل یک مشعل نورانی است که راه تاریک زندگی هر انسانی را روشن می‌کند؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود: "إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما" من معلم برانگیخته شده‌ام و ائمه اطهار و بزرگان دین نیز هر یک معلمانی برجسته و راهنمایانی بسیار شایسته بوده اند.

وی تصریح کرد: معلم حق فراوانی به گردن همه دارد و تاثیر گسترده‌ای در تشکیل ساختار شخصیت انسان دارد به گونه‌ای که یک فرد در طول دوران تحصیل از پیش دبستانی تا دانشگاه در ارتباط مستقیم با معلم قرار دارد و این معلم است که می‌تواند شخصیت وجودی انسان را بسازد.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: "کسی که یک حرف به من بیاموزد من را بنده خودش کرده است" این سخن به روشنی جایگاه علم و معلم را در اسلام نشان می‌دهد، مقام معلم مقام والایی است و معلمان وارثان انبیاء شمرده می‌شوند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا اظهار داشت: حوادث اخیر در قلب کشور‌های غربی توسط دانشجویان دانشگاه‌های دنیای غرب و برخی کشور‌های اروپایی در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که وجدان مراکز علمی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیدار شده است و نمی‌توانند در برابر جنایت‌ها، وحشی گری، نسل کشی وآدم کشی علیه مردم مظلوم فلسطین سکوت کنند.

وی ادامه داد: موج بیداری در میان دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم غزه به گونه‌ای است که رژیم غاصب صهیونیستی با صرف هزینه‌های بسیار و آمریکا با اتخاذ سیاست‎های پنهانش نتوانسته اند؛ این اعتراضات و موج بیدار باش و آگاهی را سرکوب کنند، موجی که سرمنشأ آن انقلاب اسلامی است؛ روزی که امام راحل (ره) فرمودند انقلاب صادر می‌شود، معنی و مفهوم آن را در اعتراضات اخیر دانشجویان آمریکا مشاهده می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: دنیا در ظلم و ستم باقی نخواهد ماند و ان شاءالله با آمدن منجی حقیقی، عدل و داد به دست منجی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین روز کارگر را به کارگران عزیز و زحمت کش که یکی از ارکان تاثیرگذار در رشد و پیشرفت کشور هستند تبریک گفت و افزود: اگر قشر کارگر نباشد؛ قطعاً زندگی مختل خواهد شد، روز کارگر را به کارآفرینان و کارگران که با تولیدات خود گام‌های پیشرفت کشور را در عرصه اقتصادی استوارتر نموده اند؛ تبریک و تهنیت می‌گویم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به جایگاه کارگر در اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) ۱۴۰۰ سال پیش دست کارگر را بوسید و این نمادی از اهمیت جایگاه کار و‌کارگر در اسلام است که نمونه‌ای از آن را در هیچ کجا نمی‌توانید پیدا کنید.

گفتنی است: گزارش پرونده‎های اصراری حقوقی در جلسه امروز هیأت عمومی با موضوع عسرو حرج زوج و زوجه در خصوص طلاق، مورد بررسی قرار گرفت؛ که رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به تشکیل کارگروه خانواده در دیوان عالی کشور از قضات حاضر در جلسه خواست ضمن آسیب شناسی پرونده‌های طلاق، راهکار‌های خود را در این زمینه ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند