Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبيرکل مجمع جهاني تقريب گفت: امروز در دنيا اگر بگويم ناآگاه‌ترين مردم دنيا مردم آمريکا هستند مبالغه نکردم؛ يعني برخلاف آنچه انتظار مي‌رود و با امپراطوري رسانه‌اي که دارند، از اين نظر عقب‌مانده هستند اين يعني مردم آمريکا که مستضعف فکري نگهداشته شده‌اند براي جبهه حق فرصت هستند.
خبرگزاري فارس، گروه آيين و انديشه: آيت‌الله محسن اراکي در کارنامه علمي خود عناويني از جمله اجتهاد علوم اسلامي، دکتراي فلسفه تطبيقي و استادي خارج فقه و اصول حوزه علميه قم را داراست، وي همچنين عضو مجلس خبرگان رهبري، عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل‌بيت، مؤسس مرکز اسلامي انگليس و مجمع انديشه اسلامي قم است، ايشان به مدت 10 سال نماينده مقام معظم رهبري در اروپا بوده و طي يک دهه فعاليت در لندن نسبت به تأسيس حوزه علميه امام حسين(ع)، کالج اسلامي لندن «Islamic College for Advanced Studies»، مرکز بزرگ اسلامي، مسجد اسلامي کرولي لندن، مرکز اسلامي منچستر، مرکز اسلامي بيرمنگام، مرکز اسلامي نيوکاسل، مرکز اسلامي کارديف، مرکز اسلامي اهل‏ البيت گلاسکو، مجتمع آموزشي و فرهنگي ايرانيان در لندن، مؤسسه بهار (ويژه تازه‏‌مسلمانان)، بنياد جوانان فجر و مؤسسه بانوان مسلمان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آيت‌الله اراکي در سال 1384 از انگلستان به ميهن اسلامي بازگشت و با حکم رهبر انقلاب به عضويت شوراي‏ عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و نيز شوراي‏ عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) منصوب شد و اکنون دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي است،‌ وي در يکي از سخنراني‌هايش با نقد شيوه بانکداري کشور گفت: امروزه چرا خروجي بانک‌ها يک خروجي عجيبي و غريبي است؟ اين بانک‌ها و اين نظام بانکي به شوراي نگهبان رفته است و شوراي نگهبان هم گفته است که اين نظام بانکي هيچ اشکال شرعي ندارد. اما اين نظام بانکي که در عرصه اجرا آمده است تبديل به بدترين نظام بانکي در سطح جهان شده است.
حضور وي در خبرگزاري فارس بهانه‌اي شد تا از نزديک درباره انتقادش به نظام بانکداري پرس‌وجو کنيم، آيت‌الله اراکي در ابتداي سخنانش با اشاره به جايگاه رسانه در جنگ نرم، استفاده از قلم و خبر را خط مقدم مبارزه دانسته و در ادامه با تحليل فقه خرد و کلان، خواستار ورود فقه نظام دراين عرصه شد و کمک دولت و حاکميت را عامل تاثيرگذار تسريع در اصلاح نظام بانکداري کشور توصيف کرد.
آنچه مي‌خوانيد بخش اول گفتگوي مشروح خبرنگاران فارس با آيت‌الله محسن اراکي است.

شيوه منع رسيدن پيام در دوران انبياء هم بوده است/ناآگاه­‌ترين مردم دنيا مردم آمريکا هستند
*جايگاه رسانه براي انتقال پيام انقلاب را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟
-يکي از شيوه‌­هاي مبارزه دشمنان خدا در تاريخ با مکتب­‌هاي انبياء جلوگيري از رسيدن خبر بوده تا خبر و پيام به گوش مردم نرسد، در قرآن در چند جا به اين مطلب اشاره شده است، مي‌فرمايد: «وَقَالَ الَّذِينَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ» به اين قرآن گوش ندهيد بلکه وقتي قرآن خوانده مي‌شود سروصدا ايجاد کنيد که صداي قرآن به گوش کسي نرسد، شايد پيروز شويم، يعني پيروزي راه باطل در گرو نرسيدن خبر حق است، در جاي ديگر از زبان حضرت نوح(ع) مي‌فرمايد: «وَإِنِّي کُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ»؛ هر چه من اينها را به خدا دعوت مي­‌کردم، انگشت‌­ها را داخل گوش­ها مي­‌گذاشتند که سخن من به گوش آنها نرسد يا سروگوششان را با پارچه مي‌­پوشاندند که پيام من، به گوش آنها نرسد.
بنابراين وقتي تاريخ انبياء را خوب نگاه کنيم، عمده شيوه‌­اي که براي مبارزه با انبياء در نظر گرفتند و به کار گرفتند، همين شيوه منع رسيدن پيام است، در حالي که اين پيام حق هر جا برسد، دل­ها را تسخير مي­‌کند، مگر اقليتي از دل‌هاي سخت و الا عامه دل­‌هاي بشر اگر حق و پيام درست و صحيح به آنها برسد پذيرا هستند.

لذا اصل کار خبرگزاري واقعاً کار مقدس و ارزشمندي است، هم کار رفع موانع است و يک نوع مبارزه است، يعني اگر ما از خبرگزاري­ها بالاخص خبرگزاري فارس که خبرگزاري بسيار فعال، بسيار موفق، مفيد، مؤثر و فني است، در خط مقدم يک نوع مبازه هستند، چون مبارزه تنها مبارزه با سلاح و شمشير نيست، اتفاقاً اين مبارزه سخت است، شما در خط مقدم مبارزه نرم قرار داريد، مبارزه نرم هم مبارزه­اي است که دو کار را انجام مي دهد، يکي شکستن مرزها و موانع و نفوذ از خلال موانع به گوش مردم است و ديگري تصحيح و تصفيه، چون گاهي خبر تحريف شده مي­رسد، کاري که در نبرد با مکتب انبياء هم مي­شده، دو کار بوده است هم کار منع از رسيدن خبر و کار ديگر هم اين بوده که اگر خبري مي­‌رسيد تحريف­‌شده مي‌­رسيد، به طوري مي‌­رسيد که نتواند جان پيام انبياء را به مردم برساند.
لذا اين دو رسالت بزرگ را خبرگزاري‌­ها دارند و من تا آنجايي که خبرگزاري فارس را پيگيري مي­‌کنم انصافاً موفق است؛ يعني در نحوه پوشش خبر، هم در اصل خبر، هم در گستره خبررساني و هم در حضور جدي و خوب در عرصه خبررساني. به هر حال جاي تشکر دارد و از خدا اميد توفيق براي شما دارم.
در اين رابطه دو سه پيشنهاد عرض مي‌­کنم، اولاً اينکه زمينه‌­اي براي کار براي خبرگزاري­ فارس فراهم شده است، شما موادي را در اختيار داريد که با اين موارد خيلي کارها مي‌­شود انجام داد؛ يعني فقط رساندن نيست، رساندن خبر، مرحله نخست و خام استفاده از خبر است، ساده­‌ترين نحوه بهره­‌گيري از خبر است که خيلي مهم و اثرگذار است، اما خيلي از اين بيشتر، شما مي‌توانيد از خبر، تحليل ارائه دهيد.
مردم آمريکا براي شما يک فرصت هستند/بهترين شيوه شکستن استخوان‌هاي فرهنگ فاسد غرب
امروز در دنيا اگر بگويم ناآگاه‌­ترين مردم دنيا مردم آمريکا هستند مبالغه نکردم؛ يعني کسي برود در متن مردم آنجا مي­‌گويد اينها چرا اينگونه هستند؟! يعني برخلاف آنچه انتظار مي‌­رود که مملکت آزادي است با آن همه تکنولوژي­‌هاي پيشرفته و دستگاه‌­هاي ارتباطي گسترده و آن هم امپراطوري رسانه­‌اي که در اختيار دارند، توقع مي­‌رود مردم آنجا از دنيا خبر داشته باشند، در حالي که مردم اين کشور بسيار از اين نظر عقب­‌مانده هستند، اين نشان مي­‌دهد مردم آمريکا براي شما يک فرصت هستند؛ يعني براي کل جبهه حق يک فرصت است، همين مردمي که ناآگاه و مستضعف فکري نگه داشته شده­‌اند، يک فرصت برتر هستند نه تنها مردم آمريکا، بلکه مردم اروپا هم کم و بيش البته نه به اندازه مردم آمريکا.
من يک خاطره­‌اي دارم چند وقت پيش که ما در لندن بوديم، آن روزها اسحاق رابين نخست­‌وزير اسبق اسرائيل مرد و به هلاکت رسيد، بچه­‌ها مي‌­رفتند خريد مي­‌کردند، مغازه‌­دار سر کوچه هم خوشحالي مي­‌کردند که اسحاق رابين مرده است و براي ما غيرمنتظره بود و اين نشان­‌دهنده اين بود که عامه مردم و بدنه مردم دلشان با ماست، يعني با حق است، اگر بفهمند و خبر به گوش آنها برسد، ما مي‌­توانيم با خبررساني درست و البته با سياست­‌هاي اثرگذار و خوب و حساب­­‌شده جامعه آمريکا را منقلب کنيم، بايد اين جهت­‌گيري تهاجمي در عرصه رسانه ما اتفاق بيفتد، در عرصه رسانه، ما اصلاً تهاجمي وارد نشديم و اگر بخواهيم تهاجمي وارد شويم زمينه اثرگذاري، بلکه شکستن استخوان‌هاي فرهنگ فاسدشان براي ما فراهم است.
ما هنوز نتوانستيم يک مستند درستي از وضعيت بدنه مردم مستضعف آمريکا تهيه کنيم، هنوز نتوانستيم يک مستندي از وضعيت سرخ­پوستان آمريکا که سکنه اصلي و صاحبان اصلي سرزمين آمريکا هستند تهيه کنيم، سياه‌پوستان آمريکا، سرخ­پوستان از ناحيه جنايتي که در حق آنها مي­کنند يعني اصلاً در تاريخ بشر چنين جنايتي نظير ندارد که اينها با سرخ­پوستان چه کردند! واژه «مکتشف»، يک زميني بوده آدم داشته است، شهروند داشته است، يعني چه مکتشف؟ کشف علمي کرديد؟ يعني اينها زمين آمريکا را به عنوان يک چيز کشف‌شده‌­اي که بايد آن را تسخير کنند و بر آن سلطه پيدا کنند و مالک آن شوند، مي­گويند مکتشف؛ چون مي­‌خواهند ادعاي مالکيت کنند، شما از اينجا برويد در يک کشوري يک شهر را تسخير کنيد، بگوييد آن را کشف کردم! چه کشفي؟! شهري است، شهروند دارد که در آن دارند زندگي مي‌­کنند.
هيچ جامعه‌­اي به اندازه آمريکاي فعلي با رژيم صهيونيستي تشابه ندارد
بعد کريستف کلمب را مکتشف بزرگ ناميدند و از او به عنوان شخصيت تاريخ‌ساز ياد کردند، چه کرده است؟ اصلاً بايد با اجازه مردم آن محل وارد آنجا مي­شديد! بعد رفتيد گفتيد آنجا را کشف کرديم و بعد حمله کرديد، سوزانديد و خراب کرديد.

در تاريخ بشر هيچ جامعه‌­اي به اندازه آمريکاي فعلي با اسرائيل فعلي تشابه ندارد، زيرا در نحوه پيدايش به هم شبيه هستند و يک سنخ، يک نوع و جنس هستند. شکل‌­گيري دولت آمريکا با شکل‌­گيري رژيم صهيونيستي بسيار تشابه دارد. مي­‌خواهم بگويم ما هنوز موفق نشديم يک مستندي را در اين رابطه، مستندي در رابطه با خانواده در غرب تهيه کنيم که خانواده در غرب چه وضعيتي دارد؟ چون من آنجا زندگي کردم، من آنجا 10 سال مرجع مردم بودم و از اقشار مردم مي­آمدند، کاملاً براي من مشکلات و پيچيدگي­‌هاي عجيب خانواده­‌هاي آنجا براي من مشخص شده است، زن در اروپا و در آمريکا، يعني اگر من بگويم بيچاره‌­ترين و بدبخت‌­ترين موجود در روي کره زمين زني است که در اروپا زندگي مي‌­کند و با چه وضعي زندگي مي­‌کند، اين مبالغه نيست!
شما مي‌­توانيد يک مستند از مستندهاي خود اروپايي­‌ها بسازيد، چون آنها گاهي از اين کارها مي­‌کنند که در رابطه با مشکلات خانواده و بانوان کار کنند. يعني کشت‌وکشتار ميان مادر و فرزند، بين پدر و فرزند، بين پدر و مادر در جامعه اروپا پديده کثيرالوقوعي است، البته اين چيزها در همه جا است، البته استثناء است که مثلاً بچه مادرش را بکشد يا مادر بچه‌­اش را بکشد، جنگ بين پدر و مادر از يک سو و يا جنگ پدر و مادر با فرزند، مخصوصاً خانواده­‌هاي تک سرپرست يعني زن يا مرد تنها زندگي مي­‌کنند، چه اتفاقاتي رخ مي­‌دهد! البته سيستم حاکم بر اروپا و آمريکا اجازه پخش شدن اين اخبار را نمي­‌دهند، بسته­‌ترين جامعه دنيا از لحاظ نشر خبر جامعه اروپا و آمريکا است، چون خودم اين را تجربه کردم.
به يک عده گفتم از مناطق فقيرنشين لندن يک گزارشي براي من تهيه کنيد، يک فيلمي تهيه کنند تا اينها مشغول کار شدند، پليس آنها را دستگير کرد و همه چيزي هم که تهيه کردند بودند از آنها گرفت، يعني اينطوري است، اگر کسي بخواهد برود يک مستندي در اين عرصه­‌ها تهيه کند بايد به طور مخفيانه و خاص برود، مانند کشور ما نيست که آزادترين کشور است، هر کسي از هر جايي مي‌­آيد مي­‌رود فيلمبرداري مي­‌کند، عکاسي مي­‌کند، در مجلس شوراي ما مي­‌روند عکاسي و فيلمبرداري مي­­‌کنند، حتي از نهادهاي حساس ما گزارش تهيه مي­‌کنند با شخصيت­­‌هاي ما تماس مي­‌گيرند و درها باز است، آنجا اينطور نيست، من از اين نوع کارها خاطرات بسيار زيادي دارم.
ماجراي خبري شدن يک نشست بايکوت شده/تهاجم فرهنگي جمهوري اسلامي عليه انگليس!
اينکه مي­‌گويم جامعه بسته است يک خاطره بگويم ما يک زماني به مناسب صدمين سالگرد ولادت امام، حدود سال 2000 يا 2001 ميلادي بود، با دانشگاه لندن هماهنگ کرديم البته با کمک دانشجويان چون مديريت آنجا اجازه چنين کاري را نمي­‌داد، بعضي از اساتيدي که با ما ارتباط داشتند با بعضي دانشجويان را وادار کرديم، گفتم مي‌­خواهيم يک نشست علمي درباره «نوآوري­ در انديشه امام» برگزار کنيم، ما آن زمان گله­‌مند بوديم اروپايي­‌ها يا انگليسي­‌ها نمي­‌گذارند اين خبر منتشر شود، خيلي کم شايد بعضي روزنامه‌ها خبرهاي کوتاهي منتشر مي­‌کردند. ما اين نشست را برگزار کرديم، اولاً هرگونه انعکاس رسانه­‌اي آن را ممنوع کردند، مديريت دانشگاه گفت با اين شروط مي­‌گذاريم شما اين نشست را برگزار کنيد، هيچ خبرنگاري وارد جلسه نشود، حتي ضبط­ صوت را اجازه ندادند، يعني بايکوت خبري مطلق، بخش ديگر کاري آقاي روژه‌ گارودي- خدا رحمتش کند يک شخصيت ارزشمندي است که من پيشنهاد مي­کنم از اين شخصيت تجليل شود، او يک متفکر کم­نظير يا بي­نظيري است که شخصيت اول جهان کمونيسم از لحاظ انديشه و فکر بود، رهبر ايدئولوگ اول جهان کمونيسم بود، يعني بعد از مارکس، هگل و لنين، وي شخصيت چهارم بود. اين شخصيت به برکت انقلاب و با اثرپذيري از امام و انقلاب ما مسلمان شد و مسلمان بسيار ناب و انقلابي- درباره حضرت امام چند نوشته خوب و ارزشمند دارد و يکي از آنها را زماني که ما آنجا بوديم به عربي منتشر کرديم و يک موضع ارزشمندي درباره هولوکاست دارد و يک کتابي به نام «افسانه­‌هاي اسرائيلي» نوشته است.
خلاصه ايشان را ما دعوت کرديم که ايشان هم يکي از سخنرانان اين نشست باشند، دانشگاه که خبردار شد گفت: نه، ايشان نبايد بيايد، اگر بيايد ما اصلاً اجازه نمي‌­دهيم اين نشست برگزار شود، فقط به جرم اينکه ايشان يک کتابي به نام افسانه­‌هاي اسرائيلي نوشته است! تمام دانشگاه عليه او بسيج شده بودند گفتند: اگر او بيايد ما اجازه برگزاري اين نشست را نخواهيم داد، حالا ما هم از او دعوت کرده بوديم و در رودربايستي قرار گرفته بوديم ولي خودش تماس گرفت گفت من ديشب زمين خوردم پايم شکسته است نمي‌­توانم بيايم.

از قضا اعلاميه نصب کردند که چنين نشستي برگزار مي­‌شوند، همه باخبر شدند، منافقين و کمونيست­‌ها و ضدانقلاب هم باخبر شدند و آمدند جلوي سالن اين نشست هنگام برگزاري اين نشست تظاهرات کردند. يکي از شاهزادگان انگليس در همان روز ديداري از دانشگاه داشت و خبرنگاران هم آمده بودند با او مصاحبه کردند، گفتند: نظر شما چيست، شنيديم کنفرانسي درباره امام خميني(ره) اينجا برگزار شده است؟ اتفاقاً اين وارد خبرها شد که در دانشگاه انگليس نشستي درباره نوآوري در انديشه امام برگزار شده است که انعکاسي داشت، در اثر اين کنفرانس يکي از نمايندگان مجلس عوام آنها در يک مصاحبه گفت: عجب! مشخص شد که جمهوري اسلامي عليه ما دارد تهاجم فرهنگي راه مي­‌اندازد و داخل دانشگاه ما آمدند و درباره انديشه­‌هاي امام خميني(ره) بحث مي­‌کنند، بنابراين برگزاري چنين نشستي براي آنها نگران‌­کننده شد.
اين يک نمونه عيني است از آنچه اتفاق افتاد و امثال اين نمونه‌­ها زياد داريم، آنها برخوردي دارند که پيام نرسد يعني اصل روش کار آن جبهه، جبهه ضدانبياء و ضدحق، مانع شدن از رسيدن پيام به گوش مردم است. جامعه آنجا برخلاف آنچه تبليغ و ترويج مي­‌شود يک جامعه بسته است، خبرها کاملاً سازماندهي شده است، رسانه­‌هاي آنجا کنترل­‌شده، جهت­‌دار و بسيار بسيار سياست­‌زده و در مسير سياست‌­هاي کلان کشورهاي اروپايي است.
در آمريکا همين طور است، اصلاً قابل قياس نيست آزادي‌­اي که ما در کشورمان داريم با آزادي خبري که در کشورهاي اروپايي و آمريکايي وجود دارد. شما يا هر رسانه يا مؤسسه خبري ديگري بيايد يک رپورتاژ حسابي از همين مقوله تهيه کند که وضع آزادي خبر و آزادي رسانه در کشورهاي اروپايي و آمريکايي چگونه است، در مقايسه با آنچه که ما در کشورمان داريم، نمي‌خواهيم بگوييم ما در کشورمان آزادي رسانه صددرصد است، ولي همين نسبت آزادي که ما در رابطه با رسانه در کشورمان داريم اگر بخواهد با آمريکا و اروپا مقايسه شود، کاملاً برتر است.
مبناي دلار آمريکا چيست؟
مي­‌خواستم اين پيشنهاد را بکنم که در اين عرصه­‌ها با توجه به اينکه ارتباط خبري شما با همه جاي دنيا در رسانه‌­هاي آنجا خبرهاي مربوط به اينگونه سوژه‌­ها فراهم است، شما مي­­‌توانيد مستند درست کنيد، مي­­‌توانيد تحليل کنيد که اين مستندها و تحليل­‌ها براي آگاهي‌­سازي مردم دنيا مفيد است، دنيا هم نمي‌­داند در آنجا چه خبر است، هم تهيه و تدوين مجموعه‌­هاي خبري ويژه مثلاً در يک عرصه مثل آزادي خبر، خبرهايي که آنجا درباره وضع کودک، درباره وضع اقتصادي، عمده توان اقتصادي اروپا و آمريکا نشات گرفته از سلطه است نه نشات گرفته از يک کار اقتصادي حقيقي و جدي در درون اين کشورها، يعني کار سلطه است، چون قدرت دارند.
اصلاً مبناي دلار آمريکا چيست؟ مبناي آن، سلطه و زور است. حتي در عرصه اقتصاد يک تحليل روشن و خبررساني حسابي ار وضعيت اقتصادي آمريکا تهيه شود، اينکه الان مي­‌گويند آمريکا بدهکارترين کشور جهان است اين يعني چه؟ اين را تحليل کنيد. يعني اينکه آمريکا با استفاده از قدرت استعماري يا استکباري­اش ثروت را جذب مي‌­کند ولي در مقابلش چيزي نمي­‌دهد نوعي سرقت در عرصه کلان در کل اقتصاد آمريکا پنهان است واِلا معنا ندارد يک کشوري چند برابر توان اقتصادي فعلي­‌اش بدهکار باشد اين را همه اقتصاددانان مي­‌گويند، يعني بدهي اين کشور از دارايي­اش بيشتر است، يعني اقتصاد اين کشور مبتني بر مکيدن است و در مقابل اين ثروت چيزي ندادند، يعني تا اين عدم تناسب داد و ستد وجود نداشته باشد، ثروت آنجا جمع نمي‌شود و اين وضعيت آنجا اتفاق نمي­‌افتد.
اختلاف ما با روش اقتصادي و روش سياسي اقتصادي آمريکا و کشورهاي سرمايه‌­داري يک اختلاف بنيادين است، اختلاف در روش نيست، اين را بايد اقتصاددانان ما خوب بفهمند و متوجه شوند، متفکرين ما بايد بدانند اختلاف ما با شيوه کار اقتصاد جهان سرمايه‌­داري يک اختلاف صددرصد بنيادي و ريشه‌­اي است يعني هيچ جا با آنها تلاقي نداريم، اصلاً دليل اينکه ما يک مقدار در عرصه اقتصاد با دشواري مواجه هستيم، اين است که ما دنبال يک سيستم نويي هستيم، ما دنبال يک جريان جديد اقتصادي هستيم که اصلاً تناسبي با آنچه در جهان حاکم است ندارد و به نظر من تحمل سختي­‌ها و دشواري­‌هايي که ما در عرصه اقتصاد با آن روبرو هستيم، ارزش دارد، در برابر آن دستاوردي که مي‌­توانيم به دست بياوريم، البته بشرط­ها و شروط­ها، اگر واقعاً خوب کار کنيم و واقعاً اقتصاد اسلامي را خوب بفهميم، اقتصاددانان ما بايد به اقتصاد اسلامي به نگاه جدي بنگرند نه با نگاه دسته دوم و سوم و رفع تکليفي.

الان نگاه اقتصاددانان به اقتصاد اسلامي نگاه رفع تکليفي است که حالا يک چيزي درست کنيم و بگويند اسلامي. اقتصاد اسلامي اين چيزي نيست که امروز در قانون عمليات بانکي ما منعکس شده است، اين چيزي نيست که امروز در بعضي از قوانين اقتصادي ما منعکس شده است. اقتصاد اسلامي نياز به يک کار مرکب از مجتهدين کارکشته آشنا به اقتصاد و اقتصاددانان فني مخلص و آماده براي شنيدن حرف درست، نه اقتصادداني که بيايد بگويد من هستم و ديگري نيست و دانش اقتصاد را فقط من دارم و حرف خودش را بر ديگري تحميل کند، بلکه دانشمنداني که «يستعمون‌ القول‌ فيتبعون‌ احسنه‌» باشند بتوانند از دانش اقتصادي­شان براي برپايي يک اقتصاد نو اسلامي مبتني بر بينش اقتصاد کلان اسلامي استفاده کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!