Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانوان مدیر مسئول برگزار شد.

حسین انتظامی با اشاره به تسهیل روند اعطای مجوز و رویکرد دولت در حمایت از بانوان در مدیریت رسانه ها، از رشد معنادار تعداد خانم‌های مدیر مسئول طی 4 سال گذشته خبرداد و گفت: دولت از مدیریت بانوان در رسانه های کشور حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعاتی به برخی مشکلات خاص بانوان در حوزه مدیریت و فعالیت در رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: وظیفه مسئولان و بطور ویژه مسئولان فرهنگی کشور این است که در سیاست گذاری های خود توجه ویژه ای به این تفاوت ها داشته باشند.

انتظامی با بیان اینکه ساز وکارها و برنامه های معاونت مطبوعاتی بطور کامل در سایت اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی منتشر می شود، خاطرنشان کرد: یکی از وجوه دسترسی آزاد به اطلاعات این است که چنانچه فردی از مسئولی سوالی داشته باشد، آن مقام مسئول به جایی استناد کند که فرد سوال کننده هم بتواند برای یافتن پاسخ از آن منبع استفاده کند.

وی به برخی محدودیت های اقتصادی دولت اشاره و خطاب به مدیران مسئول حاضر در نشست اظهار کرد: با همکاری و همفکری همدیگر می توانیم مصادیقی از مسائل دارای اولویت در مطبوعات را مشخص کنیم و در نهایت فعالیت های مطبوعاتی را زیر یک چتر حمایتی قرار دهیم که با پیشنهادها و پیگیری‌های اهالی مطبوعات و همراهی دولت انجام شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به سیاست عمومی دولت مبنی بر حمایت ویژه از بخش خصوصی اشاره کرد و با بیان اینکه دولت افتخار دارد در 4 سال گذشته مجوز انتشار هیچ روزنامه ای برای سازمان های دولتی و نهادهای عمومی صادر نکرده، افزود: در آیین نامه قانون جدید مطبوعات نیز تصریح شده که به هیچ یک از سازمان های دولتی و عمومی مجوز رسانه داده نشود.

انتظامی در ادامه به موضوع یارانه بیمه روزنامه نگاران اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 14 هزار نفر از اصحاب رسانه بیمه هستند و از یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیمه پایه و تکمیلی بهره‌مند می شوند.

وی با اشاره به انتشار بسته‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای هر سال، تصریح کرد: هدف ما این است که اصحاب رسانه از برنامه ها و طرح های حمایتی معاونت مطبوعاتی در حوزه یارانه های مستقیم، یارانه بیمه، طرح اشتراک، خرید مجلات برگشتی، تفاهم نامه ها و...مطلع شوند و بر این اساس برای راه اندازی و یا تداوم فعالیت‌های خود برنامه ریزی کنند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه یارانه مستقیم به سه گروه از رسانه ها تعلق می گیرد، تصریح کرد: یکی از اولویت ها نشریاتی هستند که در استان های کم برخوردار منتشر می شوند به شرط اینکه مطالب تولیدی آن ها مختص همان استان باشد.

معاون مطبوعاتی، نشریات منتشر شده در تک شهرهای غیر مراکز استانی را یکی دیگر از اولویت های اعطای یارانه مستقیم عنوان کرد و افزود: رسانه هایی که به موضوعات 13گانه منتشرشده در بسته حمایتی همچون «قرآن و معارف اسلامی،‌ فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، هر یک از محورهای٢٤ گانه اقتصاد مقاومتی، ترویج زبان فارسی، پرهیز از واگرایی و تحکیم همبستگی ملی، افزایش سواد علمی جامعه و...» می پردازند از اولویت های ویژه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردارند.

انتظامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه دوره های آموزشی تخصصی روزنامه نگاری اشاره و با تاکید بر اینکه استان ها در اولویت آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند، ابراز امیدواری کرد: پیشنهاد برگزاری دوره‌های مختلف از سوی تشکل‌های قانونی و صنفی و یا خانه‌های مطبوعات به دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ارائه شود.

وی افزود: هزینه ای که روزنامه نگاران بیمه شده برای حضور در این دوره‌ها می پردازند در صورت اخذ نمره قبولی به آن ها عودت داده می شود تا از این طریق گام هایی در زمینه توسعه کیفی مطبوعات برداشته شود.

بنابراین گزارش، در این نشست 3ساعته که در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی با محوریت سیاست های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حدود 180 تن از بانوان مدیر مسئول برگزار شد، پیش از سخنان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 43 تن از مدیران مسئول به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

«اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث آموزش در دوبخش مدیریتی و روزنامه نگاری، اصلاح برخی موارد رتبه بندی پایگاه های خبری و ارزیابی کیفی نشریات، لزوم توجه ویژه به نشریات تخصصی در طرح های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید بر افزایش تعاملات نشریات تخصصی با نهادها و وزارتخانه های مرتبط، برپایی نمایشگاه رسانه های تخصصی، تقویت ارتباط میان وزارت علوم و وزارت ارشاد در موضوع حمایت از نشریات پژوهشی-ترویجی، افزایش نشست های تخصصی بانوان مدیر مسئول، اصلاح برخی آیین نامه‌های حمایتی، لزوم توجه ویژه به پایگاه های خبری استانی، تخصصی و اختصاصی و کمک به جذب آگهی های دولتی برای آنها، حمایت غیرمستقیم در حوزه زیرساخت بویژه در بخش پایگاه های خبری، تشکیل کارگروه قضایی جهت جمایت ویژه از مدیران مسئول زن در پرونده های مختلف از جمله مباحث مربوط به تامین اجتماعی، مالیات، قوه قضائیه و...» از جمله نکات مورد تاکید مدیران نشریات تخصصی در این نشست بود.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود