Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه وعده ازدواج یکی از مهمترین شگردهای مجرمان سایبری برای اخاذی و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی است، گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی باید بسیار مراقب باشند تا با ترفند وعده ازدواج به دام کلاهبردان یا اخاذان سایبری نیفتند.

سرهنگ حبیب اله رجبلی از دستگیری مرد جوانی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری وسوء استفاده از احساسات قربانیان می‌نمود‌، خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس پزشک قلابی که اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی و پولشویی در دنیای واقعی می‌نمود، دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح این پرونده افزود: خانمی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام نمود در حدود 6 ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آقایی آشنا شدم که خود را پزشک معرفی نموده و پس از دو ماه آشنایی از طریق فضای مجازی و با دیدن عکس‌هایی از وی مجذوبش شدم تا جایی که از بنده خواستگاری نمود.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکیه که ایرانی الاصل و ساکن خارج کشور بوده در پی وعده ازدواج جهت ملاقات حضوری و آشنایی بیشتر به ایران آمده و طی چندین مرحله در مشهد و تهران متهم را ملاقات نمود کرده است.

سرهنگ رجبلی گفت: متهم بعد از جلب اعتماد شاکی نقشه کلاهبرداری خود را به اجرا گذارده و با طرح اینکه قصد وارد کردن تجهیزات پزشکی به کشور را دارد و برای این کار نیازمند 16 میلیارد ریال می‌باشد، از متهم تقاضا همکاری داشته و متهم نیز فریب خورده و مبلغ مذکور را به صورت دلار در اختیار متهم قرار داده است.


رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: بعد از دریافت پول متهم ناپدید شده و دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های شاکی نبوده در اینجا بوده که شاکی به کلاهبرداری پی برده و اقدام به شکایت نموده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق صحت ادعای شاکیه تایید و متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر گردید، گفت: در ابتدای بازجویی متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکیه گردید اما بعد از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار نمود و گفت در شبکه‌های اجتماعی خود را پزشک و وارد کننده تجهیزات پزشکی معرفی می‌کرده و پس از آشنایی با قربانیان و سوء‌استفاده از احساسات آنها اقدام به کلاهبرداری می‌نموده است.

سرهنگ رجبلی با بیان اینکه پس از تکمیل پرونده، متهم به مراجع قانونی سپرده و در نهایت راهی زندان شد، به کاربران فضای مجازی هشدار داد هرگز فریب افراد ناشناس را نخورند و به هیچ عنوان با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی آشنا می شوند اعتماد نکنند.

وی استفاده از عناوین و مشاغل خاص و جعلی را از ترفندهای مجرمان سایبری در این فضا دانست و گفت: این مجرمان با این شگرد و به دام انداختن کاربران از آنها کلاهبرداری کرده و حتی در برخی موارد بعد از به دست آوردن اطلاعات و عکس و فیلم شخصی و خصوصی اقدام به اخاذی از کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت اصلی خود هستند، تاکید کرد: از این رو کاربران باید بسیار دقت کنند و فریب هر وعده‌های دروغین مجرمان سایبری را در این فضا نخورند و به هیچ وجه اطلاعات مهم و محرمانه خود را در اختیار این کاربران با هویت جعلی قرار ندهند.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت