Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:46:52 GMT

وضعیت تولید ایران از دو میدان نفتی مشترک

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۷۳۷۷

وضعیت تولید ایران از دو میدان نفتی مشترک

نفت در جای میادین مشترک یاران شمالی و یاران جنوبی به ترتیب یک میلیارد بشکه و ۰.۶ میلیارد بشکه تخمین زده شده که تاکنون ۱.۰۴ میلیون بشکه نفت خام از میدان یاران شمالی برداشت شده است.

به گزارش ایسنا، میدان یاران شمالی در۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز، (غرب رودخانه کارون) و در غرب میدان آزادگان جنوبی در نقطه صفر مرزی با کشور عراق، در محدوده طلائیه قرار گرفته است به‌طوری که قسمت اعظم میدان در کشور عراق واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز توسعه این میدان به‌صورت بیع متقابل انجام پذیرفته‌است.

نفت درجای میدان یاران شمالی یک میلیارد بشکه نفت (نفت سنگین سروک)، ضریب برداشت ۵ درصد، تعداد چاه حفرشده ۲۰ حلقه، تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام و تولید بالقوه ۳۵ هزار بشکه در روز است. تاکنون ۱.۰۴ میلیون بشکه نفت خام معادل حدود ۵۵ میلیون دلار درآمد از میدان یاران شمالی برداشت شده است. سرمایه‌گذاری اولیه ۶۴۵ میلیون دلار و سهم ایرانی طبق قرارداد ۵۱ درصد است.

طرف قرارداد شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز پرشیا (وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام) است.

بر اساس این گزارش میدان یاران جنوبی در ۱۳۰ کیلومتری غرب اهواز در منطقه مرز مشترک ایران و عراق (محدوده طلائیه) و در جنوب غرب کشور واقع شده است. توسعه این میدان از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و به صورت پروژه‌های EPC و EPD صورت پذیرفته است.

میزان نفت درجای میدان یاران جنوبی ۰.۶ میلیارد بشکه (نفت از لایه سروک و کژدمی)، ضریب برداشت از این میدان هفت درصد، تعداد چاه حفر شده ۱۸ حلقه و تولید روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت خام در روز در فاز یک است.

تولید زودهنگام یاران جنوبی روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت خام بوده تا پایان اردیبهشت سال جاری بوده است. شروع پروژه طرح توسعه میدان یاران جنوبی از تیرماه ۱۳۹۲ به سرمایه‌گذاری اولیه ۷۹۱ میلیون دلار بوده است. در حال حاضر شش دستگاه دکل فعال در این میدان قرار دارد. طرف قرارداد نیز گروهی از پیمانکاران و سازندگان/ مشاوران داخلی با مدیریت مستقیم شرکت متن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند