Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشاور وزير راه و شهرسازي با اين ادعا که واگذاري هتل‌هاي هما به تامين اجتماعي بابت رد ديون دولت غيرقانوني بود، گفت:‌ ارزش دو فروند هواپيماي اماراتي به اندازه ارزش کل ناوگان هوايي ايران است. به گزارش گروه اقتصادي خبرگزاري تسنيم، غلامرضا سلامي با يادآوري اين‌که اساس واگذاري هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران خصوصي‌سازي نبود و بلکه دفع شر بود، اظهار کرد: نتظار اين بود ابتدا هما را آباد مي‌کردند و بعد تصميم به خصوصي‌سازي مي‌گرفتند تا نهايتاً برند ملي که حامل پرچم جمهوري اسلامي ايران است را با اقتدار به بخش خصوصي بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين‌که مصوبه واگذاري هما در هئيت دولت تير خلاصي بر پيکره ايرلاين حامل پرچم کشورمان بود، تصريح کرد: با اين‌ حال تأمين اجتماعي هتل‌هاي هما را گرفت اما به دليل زيان ده بودن، سراغ ايران اير نيامد. آن زمان بدهي‌هاي اين شرکت از دارايي‌هايش بيشتر بود و بخش خصوصي مي‌خواست هما را به قيمت صفر خريداري کند و وقتي به‌عنوان مشتري پاي معامله آمد نه‌تنها پولي به دولت ندهد بلکه حداکثر تلاش اين بود که مجاني هما را تحويل بگيرند.
وي با اشاره به اين‌که در آن زمان ناوگان هما هرروز فرسوده‌تر شده و هيچ‌گونه بازسازي و به‌روزرساني‌ در هما صورت نگرفته بود، افزود: نهايتاً در پايان سال 93 هما از فهرست واگذاري‌ها خارج کرد و با يک برنامه ساختاري جديد، نوسازي هما آغاز شد.
وي مدعي شد: واگذاري هتل‌هاي هما به تأمين اجتماعي کاري غيرقانوني بود يعني اصولا بر اساس اصل 44 سهام، دارايي مستقيم دولت را مي‌توان فروخت ولي در اين قانون هيچ‌وقت اجازه نمي‌دادند که دارايي يک شرکت که متعلق به آن شرکت است را بابت رد ديون دولت واگذار کنند. اين درحالي‌که است که هتل‌هاي هما و ايران اير توربه عنوان دارايي هاي شرکت هما بابت رد ديون واگذار شد.
مشاور وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که هم‌اکنون 50 درصد بازار پروازهاي منطقه در دست ايرلاين‌هاي قدرتمند منطقه است و اگر همين‌گونه ادامه پيدا کند به 80 درصد و 100 درصد خواهد رسيد، گفت:‌همين حالا تنها دو فروند از هواپيماهاي امارات به ارزش کل ناوگان هوايي ايران است.
سلامي افزود: براي تقويت هما چند برنامه داريم، يکي خريد هواپيما و ديگري اصلاح ساختار مالي و دارايي‌ها و ساختار ترازنامه ي هما. به‌طورکلي لازم است با افزايش سرمايه هما يک قسمت از سهام اين شرکت در بورس عرضه شود. در عين‌ حال لازم است در نرم‌افزارهاي هما و سيستم حسابداري آن‌ که متعلق به 50 سال پيش است نوسازي صورت گيرد.
وي با بيان اين‌که بدهي‌هاي هما به خاطر تکليف دولت که در سال‌هاي گذشته به اين شرکت تحميل‌شده بود، است و بايد خود دولت اين بدهي را بپذيرد، اظهار کرد:‌ هما به شکل يک شرکت غير رقابتي طراحي‌شده است و ديگر نبايد با ديدگاهي که تنها خط هوايي ايران است اداره شود و بخش بازرگاني هما بايد به شکل يک شرکت بازرگاني فعاليت کند. حضور سهام‌دار متخصص در زمينهٔ هوانوردي بين‌المللي مي‌تواند کمک کند که هما به يک شرکت مدرن و مطرح تبديل شود. شايد غلط نباشد که بگوييم ايرلاين ملي امارات بدون حضور خارجي‌ها امکان رشد نداشت و در عين‌حال قطر و ترکيه با آوردن بهترين‌هاي صنعت هوانوردي سعي کردند ايرلاين ملي خود را به روزرساني کنند.
سلامي ادامه داد: موفقيت و رشد هما باعث غرور ملي است و هما متعلق به يک قشر خاص نيست و مي‌شود آن را به تيم ملي فوتبال تشبيه کرد که پيروزي آن براي همه غرورآفرين است. وقتي هما در سطح جهان بدرخشد همهٔ مردم خوشحال مي‌شود.
وي خواستار همراهي قواي مقننه و قضاييه با دولت با هدف بازسازي هما شد و گفت: تلاش ما همه‌جانبه است و هرکسي بايد به سهم خود براي اين مهم کمک کند تا برند ملي هوايي ايران جايگاه سابق خود را پيدا کند. هما پتانسيل اينکه به وضعيت سابق بازگردد را دارد و خود همين تفکر که براي هما تا اين اندازه ارزش قائل هستيم نجات‌دهندهٔ ايرلاين حامل پرچم جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش تسنيم، با توجه به اظهارات صريح مشاور وزير راه و شهرسازي مي‌توان پيش‌بيني کرد در آينده‌اي در حوزه معاونت‌هاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران تغييرات مديريتي روي مي‌دهد. پس از کنار رفتن پرورش از مديرعاملي هما، معاون مالي و معاون عمليات هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران تغيير کردند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!

به گزارش جماران؛ محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آموزش و پرورش تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

 

 

صحرایی وزیر فعلی آموزش و پرورش در برنامه صف اول گفته است: «دولت سیزدهم دو اتفاق را رقم زد نخست اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ را رسماً اجرا کرد چرا که هنوز هم بودند کسانی که در بدنه دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند. سند ۲۰۳۰ به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود و در وزارت آموزش و پرورش دفتر داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود، در حالی که برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.  واقعیت این است که همین امروز هم من نمی‌توانم با جرات بگویم که سند ۲۰۳۰ به طور کامل از بین رفته است چرا که ممکن است در وزارت آموزش و پرورش کسانی باشند که به این سند اعتقاد داشته باشند.»

 

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود