Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- "روضه قاسم" مستندی با موضوع زندگی شهید مرحمت بالازاده از شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس، سه شنبه 4 شهریور از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، شهید مرحمت بالازاده یکی از شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس است؛ پسری از اهالی اردبیل که در سنین کودکی پیروزی انقلاب را دید و تازه داشت بزرگ می شد که جنگ به ملت ایران تحمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مرحمت که در سن نوجوانی به سر می برد مصلحت را در این دید که به جبهه برود و دوشادوش رزمندگان اسلام، به دفاع از مهین اسلامی بپردازد؛ او به جبهه رفت تا ندای رهبر انقلاب مبنی بر بسیج همگانی برای دفاع از اسلام و قرآن را لبیک گفته باشد.

مستند "روضه قاسم" درباره این شهید دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است؛ در این فیلم با برادر، معلم و همکلاسی های شهید بالازاده گفت وگو شده است همچنین فیلمی از مصاحبه با خود او که در دوران جنگ انجام شده هم به نمایش در می آید.


امیر حسین نوروزی تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده داشته که برای پخش از شبکه افق در روز سه شنبه 4 شهریورماه ساعت 18:00 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 11:00 روز بعد روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور