Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:55:10 GMT

تشریح دلایل تخلف برخی مدیران در استان کردستان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۷۶۷۳

تشریح دلایل تخلف برخی مدیران در استان کردستان

عدم آشنایی مدیران به قوانین و مقررات، حساس نبودن به بیت‌المال ‌و اموال عمومی و مصلحت‌اندیشی و ترجیح دادن مصلحت بر قانون از جمله دلایل تخلف مدیران استان کردستان است.

به گزارش خبرگزای تسنیم از دیواندره، پیش‌از ظهر امروز جلسه شورای اداری این شهرستان با محوریت سلامت محیط اداری، کسب و کار، امربه‌معروف در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین تخلفات اداری در استان کردستان

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان در جلسه شورای اداری شهرستان دیواندره اظهار داشت: امربه‌معروف واجب فراموش شده‌ای بوده که مظلوم واقع شده است.

مراد محمدی افزود: عدم ثبت معاملات در سامانه الکترونیک دولت و عدم توانایی در اجرای طرح‌های عمرانی توسط برخی از ادارات کل، از عمده‌ترین تخلفات اداری در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه رعایت قانون و مقررات یکی از معروف‌های بزرگ و بی‌توجهی به قانون و عدم رعایت آن از منکرات بزرگ است گفت: عدم آشنایی مدیران به قوانین و مقررات از دلایل تخلف مدیران در استان کردستان است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان تصریح کرد: از دیگر دلایل تخلف مدیران در استان کردستان، حساس نبودن به بیت‌المال ‌و اموال عمومی و مصلحت‌اندیشی و ترجیح دادن مصلحت بر قانون است.

وی تاکید کرد: باید مدیران بر قانون اشراف کامل داشته باشند و بندهای 598 تا 606 قانون مجازات اسلامی را هفتگی مرور کنند.

محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بخشی از شرح وظایف دیوان محاسبات افزود: دیوان محاسبات، سازمانی دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل و یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی بوده که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: دیوان محاسبات به همه حساب‌های وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و دیگر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند برابر قانون رسیدگی یا حسابرسی می‌کند تا هر اعتباری در محل خود هزینه شده باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات کشور ضمن جمع‌آوری حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوطه، گزارش بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند.

رعایت قانون و حفظ بیت‌المال از بزرگ‌ترین معروفات است

فرماندار شهرستان دیواندره نیز در سخنان کوتاهی با گرامیداشت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: عدم اشرافیت بر قانون و مقررات بزرگ‌ترین منکرات است.

جعفر توان خطاب به مدیران شهرستان افزود: رعایت قانون، حفظ بیت‌المال، عدم قانون‌گریزی، بزرگ‌ترین معروفات است.

انتهای پیام/

R7848/P1492/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند