Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اعضاي باند سرقت از خانه هاي تهران که پس از مرگ همدستشان شناسايي و دستگير شدند، اعتراف کردند دو ميليارد تومان از خانه هاي غرب تهران سرقت کردند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان،ساعت 21 روز چهاردهم خرداد ماه از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به کلانتري 141 باغ فيض اعلام شد که سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ قصد سرقت منزل از طبقات يک مجتمع مسکوني در خيابان اباذر را داشته اند که اهالي مجتمع متوجه شده، با سارقان درگير شده و آنها از محل متواري شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "سرقت منزل" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.با آغاز رسيدگي به پرونده، کارآگاهان پايگاه بررسي با شناسايي مالک حقوقي خودرو پرايد مورد استفاده در سرقت اطلاع پيدا کردند که فردي به نام حسن 33 ساله اين خودرو را در منطقه رباط کريم از مالک آن به صورت قولنامه‌اي خريداري کرده، اما پس از تحويل خودرو اقدامي براي انتقال قانوني مدارک مالکيت خودرو نکرده است.
با شناسايي"حسن. گ"، بررسي سوابق وي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که او يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه ارتکاب جرايم مختلف است که بار‌ها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف مرتبط با سرقت خودرو و منزل دستگير و روانه زندان شده و آخرين بار در اواخر سال 93 پس از طي دوره محکوميت از زندان آزاد شده است.
با شناسايي او به عنوان يکي از اعضاي گروه سارقان، دستگيري وي در دستور کار قرار گرفت. کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت حسن در منطقه رباط کريم اطلاع پيدا کردند که او از اين محل متواري شده و در حال حاضر بلامکان است که در ادامه اقدامات پليسي مشخصات خودرو وي همراه با دستگيري سرنشينان آن در سيستم جامع پليس ثبت شد.
سرانجام 25 مرداد ماموران کلانتري 141 باغ فيض در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يک دستگاه خودرو پرايد مشکوک شدند که با بررسي ارکان هويتي آن مشخص شد که دستور توقيف خودرو به همراه دستگيري سرنشينان آن در سيستم جامع پليس ثبت شده است؛ همزمان با حضور مأموران در محل توقف خودرو پرايد، راننده خودرو بواسطه مسدود شدن مسير فرارش توسط مأموران به صورت پياده اقدام به فرار مي‌کند که طي يک تعقيب و گريز دستگير مي‌شود.
همزمان با دستگيري راننده خودرو، با مراجعه اهالي يک مجتمع مسکوني به مأموران که دقيقا در مقابل آن ساختمان اقدام به دستگيري راننده پرايد کرده بودند به آن‌ها اطلاع داده مي‌شود که در قسمت ورودي پارکينگ ساختمان جسد جواني ناشناس، حدودا 30-25 ساله پيدا شده که گويا از ارتفاع سقوط کرده و فوت کرده که بلافاصله موضوع فوت اين جوان به اداره دهم پليس آگاهي اعلام و کارآگاهان اين اداره نيز در محل حاضر شدند.
با توجه به شواهد موجود از جمله عدم شناسايي متوفي از سوي ساکنان مجتمع مسکوني، توقيف خودرو پرايد و شناسايي راننده آن به نام حسن به عنوان مجرم تحت تعقيب پايگاه دوم آگاهي، تحقيقات از او انجام و مشخص شد که متوفي يکي از اعضاي گروه سارقان بنام مهدي است که همراه راننده پرايد و فرد ديگري بنام پرويز قصد سرقت داشته اند.

در ادامه رسيدگي به پرونده، با شناسايي هويت متوفي بنام "مهدي. ع" و بررسي سوابق وي مشخص شد که او نيز همانند "حسن" و "پرويز" از مجرمان سابقه دار و تحت تعقيب پليس آگاهي است که از مدتي پيش از محل سکونتش در منطقه رباط کريم متواري شده است.
همزمان با انجام تحقيقات از حسن و اعتراف صريح وي به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران، دستگيري پرويز به عنوان سرکرده گروه در دستور کار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داشت؛ نهايتا آخرين مخفيگاه پرويز در منطقه‌ي شهريار شناسايي، کارآگاهان با اطمينان از حضور وي در مخفيگاهش روز 28 شهريور موفق شدند او را دستگير کنند.
"پرويز. ر" پس از دستگيري و انتقال به پايگاه دوم آگاهي، اعترافات "حسن. گ" را تأييد و عنوان داشت: "ما فقط پول و طلا سرقت مي‌کرديم و طلا‌ها را به يک مالخر در منطقه سرآسياب مي‌فروختيم.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ارزش دو ميليارد توماني پرونده و دستگيري خريدار اصلي اموال مسروقه عنوان داشت: متهمان در اعترافات خود صراحتا به دهها فقره سرقت منزل در مناطق غرب تهران بويژه در دو منطقه باغ فيض و جنت آباد اعتراف کرده اند که با شناسايي چند محل سرقت و جمع بندي اظهارات اين تعداد از مالباختگان، تاکنون ارزش مالي پرونده به دو ميليارد تومان رسيده و در حال حاضر تحقيقات از متهمان براي شناسايي ديگر جرايم ارتکابي شان در دستور کار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت از مزون لباس واقع در محله محمودیه تهران، مأموران پلیس به بررسی این موضوع پرداختند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با بررسی دوربین‌ها مشخص شد سرایدار ساختمان که از اتباع کشور همسایه بوده با همدستی دو نفر دیگر، نیمه شب اقدام به سرقت لباس‌ها کرده است.

سرهنگ ضرونی بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد متهمان از طریق فضای مجازی اقدام به فروش لباس و اموال مسروقه کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: با به‌کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی و در یک اقدام غافلگیر کننده سرایدار ساختمان دستگیر و پس از کشف اموال مسروقه در اتاق سرایداری دو نفر دیگر از همدستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان به کلانتری منتقل و پس از تکمیل پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان به ویژه مغازه داران توصیه کرد که فروشگاه‌ها و انبارهای خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته و دزدگیر مجهز کنند.

کد خبر 6089985

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان