Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فناوری _ همانطور که می‌دانید آیفون/آیپدهای پارت نامبر عربستان و امارات به‌دلیل محدودیت دسترسی به قابلیت Facetime جایی در سبد خرید کاربران ایرانی ندارند. اما خبرهای جدید حاکی از آنست که احتمالا فیس‌تایم به محصولات پارت نامبر دو کشور مذکور بازمی‌گردد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از جی اس ام ، اگر قصد خرید آیفون در ایران را داشته باشید، حتما شنیده‌اید که نباید سراغ پارت نامبر عربستان و امارات بروید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیر از این دو کشور، باقی پارت نامبرهای آیفون هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما در پارت نامبر عربستان و امارات آیفون و آیپد و آیپاد تاچ خبری از قابلیت Facetime نیست. درواقع عربستان و امارات از سال ۲۰۱۳ تمام پلتفرم‌های تماس صوتی و ویدیویی اینترنتی را مسدود کرده‌اند و فیس‌تایم نیز با همین روال و به درخواست آنها از روی آی‌دیوایس‌های اماراتی و عربستانی حذف شده است.

حالا خبر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد عربستان محدودیت تماس صوتی و ویدیویی اینترنتی را برای شهروندانش لغو کرده است. از روز ۲۱ سپتامبر تمام اپلیکیشن‌های تماس صوتی و ویدیویی مانند Facetime, Skype, Line و ... می‌توانند مجددا در عربستان استفاده شوند. بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که اپل با یک به‌روزرسانی ساده مجددا قابلیت فیس‌تایم را به محصولات پارت نامبر عربستان بازگرداند.

از آنجاییکه که دولت امارات در بسیاری از سیاست‌ها و قوانین داخلی و خارجی از دولت عربستان پیروی می‌کند، دور از انتظار نیست که امارات نیز از این حرکت دنباله‌روی کرده و محدودیت تماس ویدیویی و فیس‌تایم را برای شهروندانش لغو کنند.

با این اقدام مشخصا آیفون‌های اماراتی راه خود را به بازار ایران پیدا می‌کنند و ایرانیان می‌توانند بدون نگرانی از نداشتن فیس‌تایم، از نزدیک‌ترین اپل استورهای رسمی به ایران، آیفون/آیپد/آیپاد تاچ را خریداری کنند.

چراکه قیمت محصولات اپل در امارات تقریبا به قیمت دلاری آنها در امریکا و کانادا نزدیک است و نسبت به پارت نامبرهای اروپایی قیمت مناسب‌تری دارد. از طرفی به‌دلیل سهولت دسترسی به اپل استورهای امارات برای کاربران ایرانی، در‌صورتی که نیاز به استفاده از خدمات گارانتی اپل را در مدت زمان یک ساله پس از خرید داشته باشید، بدون دردسر یا نگرانی می‌توانید برای تعمیر یا تعویض دستگاه خود در امارات اقدام کنید.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر

ایتنا - یک پلتفرم فرانسوی به نام سیستم شاپ، تصاویری از طرح‌های قالب سری آیفون ۱۶ را منتشر کرده است که در آن چیدمان عمودی دوربین‌ها دیده می‌شود.
به نوشته وب‌سایت مک‌روموس، سیستم مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را آسان‌تر از قبل کرد.

این سیستم نیاز به حلقه آهن‌ربا و سیم‌پیچ دارد.

به نظر می‌رسد که اپل در نسل جدید گوشی آیفون قطر این حلقه را کاهش داده است.

قرار است در شهریورماه، سری آیفون ۱۶ معرفی شود.
 

در تصویر زیر که توسط وب‌سایت مک‌روموس منتشر شد، تفاوت‌ها بین شکل ظاهری آیفون ۱۶ و سری ۱۵ را می‌بینید.
 
اطلاعات که پیشتر فاش شده بود، نشان داد که آیفون ۱۶ قرار است با استفاده از فناوری جدیدی به‌نام BRS حاشیه‌های صفحه‌نمایش کمتری نسبت به آیفون ۱۵ داشته باشد. هرچند در سری ۱۵ این گوشی حاشیه‌ها چندان به چشم نمی‌آید.

طبق این اطلاعات، فرم چینش دوربین‌ها در سری ۱۶ آیفون نیز دست‌خوش تغییر خواهد شد. ضمن اینکه آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس، مثل مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به دکمه اکشن مجهز است.

همچنین گفته می‌شد اپل قصد دارد دکمه جدیدی به‌نام Capture Button را به جدیدترین گوشی‌هایش اضافه کند. این دکمه وظیفه ضبط ویدیو را برعهده خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳۸ هزار تماس با مرکز سامد (۱۱۱) استان
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • برای این تغییر ظاهری در آیفون باید تا ۲۰۲۶ صبر کنید!
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف