Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید علی حمیدیان پور در لحظه پیروزی در عملیات شکست حصر آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض رفیع شهادت نائل آمد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، شهید علی حمیدیان پور متولد 17 شهریور 42 در شهر آبادان در خانواده ای پرجمعیت متولد و مانند سایر جوانان شهر پس از طی دوران کودکی مشغول تحصیل شد. با پیدایش جرقه های انقلاب اسلامی در سال 1357 علی 15 سال داشت و دوش به دوش ملت به مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاجعه آتش سوزی سینما رکس آبادان علی نیز قرار بود به سینما برود ولی به دلایلی به بعد موکول کرد و جان به در برد.شهید علی حمیدیان پور در اوج اعتراضات مردم ایران دو بار توسط ساواک دستگیر و شنکجه شد ولی به علت کمی سن با تعهد برادر بزرگترش آزاد می شد اما همچنان به مبارزات خود ادامه می داد. او علاقه زیادی به ورزش های رزمی داشت و مربی رشته کونگ فو بود. با شروع جنگ تحمیلی، او به سپاه پاسداران آبادان پیوست و در دفاع از شهرهای آبادان و خرمشهر حضور فعال داشت و در طول محاصره یک ساله شهر آبادان جزء محدود مدافعان شهر بود و هیچگاه از شهر خارج نشد. با شروع عملیات ثامن الائمه در مهر ماه 1360 شهید علی حمیدیان پور دوشادوش سایر رزمندگان علیه متجاوزان بعثی جنگید و رشادت های زیادی از خود به یادگار گذاشت. او در روز پیروزی رزمندگان اسلام و روز شکست حصر آبادان پس از عقب راندن بعثیان به آن سوی رود کارون در کنار همین رودخانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره که به چشم او وارد و از سرش خارج شد به فیض رفیع شهادت نائل آمد.
این شهید بزرگوار پس از شهادت هم شهرش را ترک نکرد در گلزار شهدای آبادان به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی ...

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم