Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:20:19 GMT

فرافکني به سبک محمود احمدي‌نژاد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۸۶۵۸

خبرگزاري آريا - سجاد خداکرمي- روزنامه بهار
محمود احمدي‌نژاد باز هم دست به قلم شده و اين بار هم رئيس قوه قضا را مخاطب قرار داده است. وي البته يد طولايي در نامه نگاري‌هاي جنجالي دارد، از بازداشت اطرافيانش گرفته که به بهانه آن يا درخواست بازديد از کل زندان اوين را دارد يا خواستار آزادي فوري‌شان مي‌شود تا اعتراض مسئولان قضايي به عدم ارسال ليست مفسدان اقتصادي در دوران رياست‌جمهوري‌اش‌، که او را به مکاتباتي وامي‌دارد تا گزارش‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در مورد تخلفات صورت گرفته را به آن پيوست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين‌بار هم محمود احمدي‌نژاد در آخرين پاسخگويي به مقامات قضايي، آنجا که از ارسال پرونده‌اش به دادسرا باخبر مي‌شود، دست به قلم شد. وي البته در اين نامه تنها به موضوع پرونده خود نپرداخته و به نحوه رسيدگي به پرونده‌هاي رحيمي و بقايي نيز اعتراض کرده است. نکته جالب در نامه رئيس دولت‌هاي نهم و دهم خطاب به لاريجاني قوه قضا، تاکيد او بر کوبيدن لاريجاني قوه مقننه است و مدعي شده که علي لاريجاني قصد کانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده را دارد.
باز هم دغدغه رحيمي و بقايي
رئيس دولت پاکدستان در اين نامه با اشاره به برخي انتقادات از دستگاه قضايي خطاب به آملي لاريجاني نوشته است: يکي از آشکارترين اين موارد نحوه برخورد دستگاه قضا با آقاي رحيمي معاون اول محترم دولت دهم بود. ابتدا و بدون هيچ مقدمه‌اي جنابعالي در رسانه‌ها حکم محکوميت ايشان را صادر کرديد و سپس زير مجموعه حضرتعالي رسيدگي را آغاز کردند و البته نتيجه از قبل معلوم بود. او با اشاره به اينکه مورد آشکار ديگر نحوه برخورد دستگاه قضا با آقاي حميد بقايي معاون محترم اجرايي دولت دهم است، در نامه خود آورده است: نحوه دستگيري و بازداشت موقت، نحوه بازجويي، نوع اتهامات بي اساس، نحوه تفتيش منزل و ضبط وسائل، نحوه اطلاع‌رساني، نحوه تمديد مکرر بازداشت موقت، نحوه رفتار در زندان انفرادي، نحوه رفتار با وکلاي ايشان، نحوه تعيين بازپرس و قاضي، نحوه رفتار و مواضع اعلامي مقامات دادسرا و قاضي تعيين شده از ابتدا و نحوه اعمال محدوديت‌هاي شديد و غير قانوني بر آقاي بقايي و وکلاي ايشان، همه حاکي از اولاً زير پا گذاشتن بسياري از قوانين و مقررات جاري کشور و ثانيا اصرار بر اجراي يک تصميم قبلي براي برخورد و محکوم کردن آقاي بقايي است. وي در اين نامه خاطرنشان کرده است: لابد فراموش نکرده‌ايد که در مجمع تشخيص مصلحت وقتي از علت تمديد چند باره و غير قانوني بازداشت موقت آقاي بقايي سئوال کردم، جنابعالي فرموديد که افرادي جديداً ادعاهايي را مطرح کرده‌اند. سئوال کردم که؛ آيا سندي نيز ارائه داده‌اند که جنابعالي فرموديد خير. وقتي با اشاره به صراحت قانون و سخنان مقام معظم رهبري و حتي سخنان خود حضرتعالي، بر بي اعتبار بودن اين ادعاها و غير قانوني بودن بازداشت موقت به استناد اين ادعاها تاکيد کردم، جنابعالي فرموديد آقاي بقايي فرق مي‌کند.گفته شد که چه فرقي مي‌کند که پاسخي وجود نداشت. در برابر درخواست تجديد نظر در اين رويه غير قانوني، جنابعالي بر ادامه آن تاکيد فرموديد که به شما گفته شد؛ بسيار خوب امروز شما در موضع قدرت قرار داريد و ما کاري نمي‌توانيم بکنيم. مطالب ديگري نيز رد و بدل شد که از آن مي‌گذرم.
گله از برادر بزرگتر نزد برادر کوچکتر
احمدي نژاد در اين نامه تلاش بسيار داشته تا جايي که مي‌تواند گله علي لاريجاني را پيش برادرش صادق لاريجاني بکند و به پرونده قضايي خود هم اشاره کرده و نوشته است: بيش از 4 سال است که مقامات قضايي مدام تکرار مي‌کنند که اينجانب پرونده دارم. دست آخر معلوم شد که دو شکايت به نام اشخاص که مختومه شده و دو شکايت از رئيس مجلس موجب ايجاد پرونده شده است. رئيس دولت پاکدستان مدعي شده است: طي چهار سال گذشته به خصوص بعد از هر سفر استاني و استقبال مردمي و حتي پس از ثبت نام در انتخابات رياست‌جمهوري به‌طور مکرر ادعا شده است که عليه اينجانب پرونده وجود دارد. به گونه‌اي صحبت مي‌شد که گويي حقوق ملت را تضييع و به افراد فراواني اجحاف کرده ام. تا جايي‌که مخالفان و معاندان به‌خصوص بيگانگان صدها داستان و افسانه ساخته و صدها تهمت و افترا به اينجانب و دولت دهم و جمهوري اسلامي زده اند. اينک معلوم شد که موضوع، شکايت آقاي علي لاريجاني از اينجانب است... اگر آقاي علي لاريجاني مي‌خواهد از اينجانب به شما شکايت نمايد آزاد است ولي چرا بايد نام مجلس را وارد اين ماجرا کند. اين عمل خلاف قانون اساسي چگونه قابل توجيه است و آيا نبايد مورد پيگرد قضايي قرار گيرد؟
او همچنين در نامه اش ادعا کرده: شنيده مي‌شود که اخوي حضرتعالي، جناب آقاي علي لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي قصد کانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري آينده را دارند و مهم‌ترين مانع در اين راه را بنده و همکاران بنده تلقي مي‌نمايند. به نظر شما چرا ما بايد قرباني اهداف سياسي شويم. نقش جنابعالي و قوه تحت امر شما در اين ماجرا چيست؟
او چرا نامه مي‌نويسد؟
نامه احمدي نژاد را نمي‌توان بي‌ربط به اظهارات اخير مقامات قضايي در ارتباط با خود او و يارانش دانست اما با اين همه سوي ديگر اظهارات مقامات قضايي در هفته‌هاي اخير نشان مي‌دهد که پرونده محمود احمدي‌نژاد ديگر همچون گذشته براي دستگاه قضايي وقت‌گير نخواهد بود. چه آنکه آنان اکنون همان گزارش‌هايي را که ٤ سال منتظر دستيابي به آن بودند دريافت کرده‌اند و شايد خيلي زودتر بخواهند براي هميشه به رسيدگي به اين پرونده پايان دهند. با اين حال مي‌توان گفت که احمدي‌نژاد، صدور احضاريه ديگري از سوي دادگاه را بيش از هر زمان ديگري به خود نزديک‌تر مي‌بيند. اما موضوع ديگري را نيز مي‌توان به نگراني‌هاي احمدي‌نژاد افزود و آن فرا رسيدن زمان دادگاه يار هميشگي‌ اوست؛ حميد بقايي که به گفته وکيلش چيزي تا زمان حضور او در دادگاه براي پاسخگويي به اتهامات مالي‌اش باقي نمانده است، شايد هدف ديگر وي از نگارش اين نامه باشد. آنجا که او در نامه اخير خود واژه‌هاي آشنايي بکار مي‌برد که همواره از سوي حلقه چندنفره نزديکانش مطرح مي‌شود. آن هم درست زماني که حکم بازداشتي براي آنان صادر مي‌شود يا با قيد وثيقه آزاد مي‌شوند و در مراسم آزادي خود هر آن‌طور که دل‌شان مي‌خواهد بي پروا اظهارنظر مي‌کنند. با اين همه به نظر مي‌رسد اين نامه محمود احمدي‌نژاد هم جزو همان دست نامه‌هايي باشد که سرگشاده نوشته است و فرافکني‌هاي تکراري او ذيل ادعاهاي واهي اش براي فرار از بار مسئوليت اتهاماتي است که نه تنها از سوي دستگاه قضا و ديگر دستگاه‌هاي نظارتي که از سوي افکار عمومي ملت ايران متوجه وي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

دکتر علی رضا حیدری معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه مرکزی در این مراسم گفت: دستورالعمل اساتید نمونه بازنگری و ابتدای سال تحصیلی گذشته به همه دانشگاه ها ابلاغ شد، ۴ یا ۵ ماه فرصت داده شد تا دانشگاه ها افراد واجد شرایط رو معرفی کنند.

وی ادامه داد: تا ۳۰ دیماه فرصت داده شد افراد معرفی شوند. این درحالی بود که برخی از دانشگاه ها تاخیر داشته و تا فرودین نیز پرونده هایی از دانشگاه ها به دبیرخانه ارسال می شد.

معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم گفت: در این دوره ۱۵۰ پرونده بعد از مرحله اول ارزیابی توسط دانشگاه ها ارسال شد برخی دانشگاه نیز اعلام‌کردند بعد از ارزیابی افراد معرفی شده شرایط نداشتند و معرفی نشدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۷ پرونده ارزیابی نهایی شد که تمامی ۸۷ نفر شایسته بودند ولی با توجه به یک سری معیارها ۶۵ نفر عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه انتخاب شدند که امیدواریم کمک بیشتر برای دانشگاه باشند.

کد خبر 6093045 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است