Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: فرهنگ عاشورایی تفکری است دقیقا در جبهه معارض فردگرایی، لیبرالیسم، لذت جویی و منفعت طلبی.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با تجلیل از ۲۰ پیشکسوت هنرمند عرصه دفاع مقدس (صاحبان آثار در عرصه های موسیقی، تئاتر، تالیف کتاب و ترجمه) پیش از ظهر امروز سه شنبه ۴ مهرماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در سخنانی در این برنامه با گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم گفت: همه اجزای دفاع مقدس ما با عاشورا و کربلا پیوند خورده است و ما همه پیروزی هایمان را مدیون آن هستیم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ عملیاتی نبود که بدون زیارت عاشورا شروع شود، گفت: اما آیا اعجاز فرهنگ عاشورایی فقط در جبهه ها مسائل را حل می کند؟ خیر، این فرهنگ در پیشبرد همه عرصه ها کارساز است؛ فرهنگ عاشورایی تفکری است دقیقا در جبهه معارض فردگرایی، لیبرالیسم، لذت جویی و منفعت طلبی.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اضافه کرد: تفکر فداکاری برای دفاع از حقیقت، سطح مقابل تفکری است که انسان را برای لذت جویی شخصی خودش ترغیب می کند. امروز دشمن تلاش می کند این تفکر معجزه آسا، انسان ساز، حرکت بخش و تعالی بخش جوامع را از ما بگیرد. آنها خوب فهمیده اند که اگر ما در دوران دفاع مقدس در مقابل همه قدرتهای شرق و غرب ایستاده ایم، این مدیون و مرهون فرهنگ عاشورایی بوده است.

نقدی گفت: ۲۷۰ شبکه ماهواره ای، رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان با کمک صهیونیست جهانی، هم اکنون دارند علیه ملت ایران کار می کنند تا این فرهنگ عاشورایی را از ما بگیرند، در چنین شرایطی ما دیگر نباید ملتمان را تنها بگذاریم و بیاییم فیلمی بسازیم و پول تهیه فیلمی را بدهیم که زیراب این فرهنگ را بزند و اعتماد به نفس را از ملت ما بگیرد.

وی در توصیه ای به هنرمندان عرصه تولید فیلم گفت: دوربین هایتان را از گل و درخت و جنگل کمی بالاتر بگیرید و حججی ها را هم نشان دهید. نیایید و با پول بیت المال امکانات این مردم را علیه اعتمادشان و روحیه شان به کار بگیرید. شما مسئولیت بسیار سنگینی در این عرصه بر دوش دارید و بدانید که حفظ سرمایه بزرگی به نام عاشورا برای ما مهم است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه همچنین یادآور شد: نباید فرهنگ عاشورایی را به فرهنگ تسلیم تبدیل کنیم. نباید بگوییم ما مسئول به بهشت بردن مردم نیستیم، البته که کسی نمی خواهد مردم را به زور به بهشت ببرد، چون فرهنگ عاشورایی خودش مردم را به سمت بهشت می برد.

نقدی با تاکید بر لزوم تقویت خودباوری در میان هنرمندان به انتقاد از جایگاه برخی جوایز بین المللی در این عرصه پرداخت و گفت: جایزه هایی مثل اسکار و کن به اندازه همان صلح نوبلی ارزش دارند که به آن خانمی دادند که خودش شده است عامل کشتار مسلمانان میانمار.

وی همچنین دولتمردان را به تقویت فرهنگ مردم و تلاش برای کاهش آسیبهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه توصیه کرد و افزود: دولتها بعد از چهار سال که می خواهند گزارش عملکردشان را بدهند، در کنار گزارشهایی که از جاده کشی و شهرسازی و ریل گذاری می دهند، بیایند و بگویند که چقدر میزان جرایم و بزه در جامعه کم شده است، چقدر طلاق را کاهش داده اند. آنها اگر می خواهند بگویند فیلم خوب چه فیلمی است، باید با تعهد صحبت کنند و نه با اهداف انتخاباتی و سیاسی، که فیلم های بد هم در گزینه هایشان قرار بگیرد.

در پایان مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که به همت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از ۲۰ هنرمند پیشکسوت این عرصه با اهدای لوح تقدیر به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جوایزی، به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

حمید شایگان (موسیقی)، علی فریدونی (عکس)، جلیل رسولی (خوشنویسی)، حسن معمار (ادبیات داستانی)، علیرضا حنیفی (تئاتر)، شهریار بحرانی (فیلم)، جمال شورجه (فیلمسازی)، حبیب الله صادقی (هنرهای تجسمی)، هادی عبدالملکی (پژوهش در عرصه دفاع مقدس)، مراد سروری (پژوهش در عرصه دفاع مقدس)، غلامحسین راهپیما (خط)، غلامرضا راغب (موسیقی)

همچنین در این برنامه از رزمندگان و ایثارگران عرصه دفاع مقدس در مجموعه های مختلف تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند