Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:52:16 GMT

هشتگرد رنگ و رو می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۹۰۵۱

با افتتاح مترو در پایان سال جاری، اسکان در ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی و اتمام خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد احتمالا تا یکی دو سال آینده هشتگرد رنگ و بوی زندگی می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، حدود یک دهه قبل هشتگرد مرغوب‌ترین شهر جدید اطراف تهران بود، اما به تدریج با افزایش ترافیک در مسیر تهران ـ کرج و طولانی شدن زمان احداث مترو گلشهر به هشتگرد، این شهر اقبال خود را از دست داد؛ تا جایی که روند اسکان در ۵۰ هزار واحد مسکن مهر این شهر به کندی پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مترو هشتگرد به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و با تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان که منتظر کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است می‌توان امیدوار بود رونق قبلی به هشتگرد بازگردد. البته گفته می‌شود اگر دولت ۶۰ میلیارد تومان به پروژه مترو هشتگرد کمک کند مابقی توسط پیمانکار تامین خواهد شد.

بنا به گفته‌ی کارشناسان، شهر جدید هشتگرد کشش ۵۰ هزار واحد مسکن مهر را نداشت ولی دولت قبل تصمیم بر اجرای آن گرفت و عدم برنامه‌ریزی در ایجاد واحدهای مسکن مهر و فراهم نبودن زیرساخت ها مشکلاتی را بوجود آورد، با این حال نیمی از آن افتتاح شد و ۱۲ هزار واحد آن نیز آماده تحویل است و در حال حاضر نیز حدود ۱۰ هزار واحد آن متقاضی ندارد اما به نظر می‌رسد افتتاح مترو شرایط را در هشتگرد تغییر دهد.

هم‌اکنون خط ریلی هشتگرد ۹۴ درصد و ایستگاه آن که گفته می‌شود بزرگ‌ترین ایستگاه مترو کشور است دارای حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است. با این حال وجود معارضین شهری در مسیر مترو موجب طولانی شدن اجرای پروژه شده است. هم‌اکنون در پل حصارک که ۱۱۵ متر از مسیر را شامل می‌شود به دلیل تقاطع با پروژه شهرداری کار به کندی پیش می‌رود و با رفع معارض، مترو به کار خود ادامه خواهد داد. درخصوص تامین اعتبار نیز عنوان شده گزارش مبسوطی تهیه و برای تامین بودجه به ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

روز گذشته حبیب‌الله طاهرخانی ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ـ‌ بازدیدی از پروژه‌های در دست اجرای شهر جدید هشتگرد داشت. در این بازدید که معاون عمرانی استانداری البرز، فرماندار ساوجبلاغ، مدیرکل حمل و نقل و ترافیک، اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و نیز سرپرست و اعضای هیات مدیره شرکت عمران هشتگرد حضور داشتند از پروژه‌های مترو، خط انتقال آب سد طالقان و مسکن مهر معلولان هشتگرد بازدید به عمل آمد.

با توجه به مشکلاتی که درخصوص مشکلات مسکن مهر ۱۰۲۰ واحدی معلولان هشتگرد وجود دارد و سال ۱۳۹۴ اخبار کلاهبرداری شش میلیاردی از این پروژه ارسال شده بود، طاهرخانی قول مساعدت برای افزایش تسهیلات این طرح به ۴۰ میلیون تومان، نصب انشعابات، بازگشت و تزریق وجوه برای اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه را داد و عنوان کرد: هیچ طرحی به اندازه پروژه مسکن مهر معلولان اولویت ندارد.

هم‌چنین روند پیشرفت خط انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد که از ماه‌های گذشته آغاز شده به مراحل پایانی خود رسیده است و گفته می‌شود به زودی بهره‌برداری خواهد شد. آبان ماه سال گذشته وزیر نیرو دستور داد تا مشکل کمبود آب شهر پردیس با تامین ۱۶۰ لیتر آب در ثانیه از طریق سد طالقان رفع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکن ملی خبرنگاران استان در اردیبهشت امسال خبر داد.

رامین الماسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مقدمات کار پروژه مسکن خبرنگاران استان فراهم شده، گفت: پیمانکاران در این زمینه مشخص شده و در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم.

وی افزود: مشکل کار در حال حاضر بحث تامین سهم آورده است که متاسفانه برخی خبرنگاران هنوز آن را پرداخت نکرده‌اند.

الماسی تاکید کرد: پیشروی کار به پرداخت به موقع سهم آورده بستگی دارد و انتظار داریم  سهم آورده از سوی متقاضیان به موقع تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن خبرنگاران در اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: تعهد ما تا مرحله سفت کاری است و این کار ظرف ۹ ماه انجام خواهد گرفت.

الماسی گفت: این پروژه بصورت واحدهای سه طبقه حیاط دار احداث می شود که در هر طبقه هم دو واحد مستقر خواهد شد.

این مسئول گفت: در حال حاضر برنامه داریم تا تکمیل سهم آورده از سوی خبرنگاران، واحدها را با تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی واحدها پیش ببریم.

الماسی در خصوص ثبت نام جدید از خبرنگاران هم گفت: سامانه مسکن ملی بصورت کشوری است و زمانی که سامانه بازگشایی شود، امکان ثبت نام وجود خواهد داشت.

پروژه ۳۰۰ واحدی شهید آوینی کرمانشاه(مسکن خبرنگاران) در انتهای شهرک امام (ره) واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟