Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارگان رسانه‌‌ای اصلاح طلبان ضمن حمایت و ذوق زدگی از تجزیه و تضعیف عراق و شکل گیری یک اسرائیل کوچک در همسایگی جمهوری اسلامی ایران، استدلال هایی را در راستای کم نظیر بودن این حرکت کردهای حامی بارزانی آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، این حرکت غیر قانونی و تجزیه طلبانه مسعود بارزانی و اطرافیانش را حرکتی استقلال طلبانه خواند که نباید نام تجزیه طلبی را بر آن گذاشت چون همه‌‌‌ی خاک عراق از بین نمی‌‌‌رود! و فقط شش استان در این اقدام در گیر شده‌‌اند و این اظهار نظر در حالی است که استاندار عزل شده‌‌ی کرکوک این منطقه را که منطقه‌‌ای نفت خیز و خارج از اقلیم کردستان است را درگیر این ماجراجویی سیاسی – نظامی کرده و خواهان شکل گیری کشوری جدید در مرزهای کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حالی این حرکت را مردمی و بی‌‌نظیر و فاقد حمایت خارجی خوانده است که، رژیم خونخوار اسرائیل به‌‌ صورت رسمی از شکل گیری اسرائیل کوچک در همسایگی جمهوری اسلامی ایران، با هدف استیلای استراتژیک بر نظام اسلامی حمایت نموده و نخست وزیرِ مسعود بارزانی نیز از این حمایت با آغوش باز و ذوق زدگی تقدیر و تشکر نموده است.

این رسانه‌‌ی اصلاح طلب، جدایی کردستان عراق را از این کشور از چند جهت به سود ایران دانسته است. از جمله اینکه در صورت شکل گیری کردستان تجزیه شده از عراق، این کشورِ کوچک مرزِ دریایی نداشته و برای دستیابی به آب‌‌های آزاد نیازمند ایران است، در حالی که ایران تنها راه ارتباطی آن‌ها با دنیای خارج نیست و دلیل دوم اینکه یک عراق کوچک‌‌تر با اکثریت مطلق شیعی مطلوب ایران است در حالی که عراق کوچک و ضعیف بیشتر مطلوب داعش و اسرائیل است تا ایران!

و البته این اتهامی است که دشمنان جمهوری اسلامی می‌‌زنند و آن حاکمیت مطلق شیعیان و دامن زدن به تقسیم بندی‌‌های مذهبی در منطقه است!

نگارنده در ادامه، جدایی طلبی کردهای عراق را حق تعیین سرنوشت می‌‌داند و می‌‌نویسد این حق همان چیزی است که مردم هند در جدایی از بریتانیا و مردم الجزایر به هنگام استقلال از فرانسه اعمال نمودند و بر همگان روشن است که هندوها اهل بریتانیا نبوده‌‌اند و الجزایری‌‌های شهروند فرانسوی نبوده‌‌اند که اصطلاح استقلال طلبی در مورد آنها استفاده شود بلکه انگلستان و فرانسه دو کشور استعمارگری بوده‌‌اند که سالیان سال هندوها و الجزایری ها را به استعمار تحت قیمومیت خود گرفته بودند وهندوستان و الجزایر برا علیه استعمارگران خارجی شوریده و پیروز شدند.

در ادامه، یادداشت نویس با تخطئه‌‌ی مخالفان جدایی طلبی کردهای عراق با استدلال مسخره‌‌ای می‌‌نویسد : علاوه بر این، مرزهای عراق هیچ تقدسی ندارد، مرزهای فعلی عراق و دیگر کشورهای برآمده از عثمانی، همه توسط قدرت های جهانی ترسیم شده است. با توجه به این استدلال آیا ما می توانیم طالب پیوستن کشورهای جدا شده از ایران مانند بحرین و آذربایجان و ... به مرزهای کشور عزیزمان باشیم؟

جالب اینجاست که این رسانه‌‌ی اصلاح طلب در ادامه هم صدایی با رژیم صهیونیستی یک خوش خدمتی دیگر را نیز به این رژیم می کند و می نگارد مهمترین بحث در بحران فلسطین و اسرائیل، تشکیل کشور مستقل فلسطین است که آمریکا و اسرائیل زیر بار آن نمی‌‌روند و مانع می‌‌شوند در حالی که مساله‌‌ی اصلی و بحران در سرزمین های مقدس، اشغال گری و تصاحب زمین های فلسطینیان و تخریب خانه ها و کشتن زنان و بچه های بی گناه فلسطینیان است نه صرفا تشکیل یک کشور کوچک و ضعیف فلسطینی در گوشه ای از سرزمین اصلی فلسطین.

این رسانه‌‌ی اصلاح طلب شاید نمی دانند که همگامی با یک رژیم کودک کش و کمک ضمنی به داعشی که در حال جنگ با عراق است، نه تنها حالشان را خوب نمی‌‌کند بلکه در آینده نیز در پیشگاه این ملت روسیاه تر از علَم های سیاه داعش خواهند بود.

رضا غبیشاوی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود