Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@16:19:54 GMT

۳ شرط برای کمک مالی والدین به مدرسه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۵۹۴۹۰

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس گفت: قانونی داریم که والدین می‌توانند کمک مالی به مدرسه داشته باشند اما ۳ شرط دارد.

خبرگزاری فارس: محمدرضا ولی‌زاده رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه‌ای که همیشه داریم از کلیشه‌ها و قالب‌هاست که نسبت به انجمن اولیا و مربیان وجود دارد و تلاش می‌کنیم تا این نگاه‌ها را تغییر دهیم و عملکرد واقعی انجمن اولیا و مربیان را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان گفت: در ابتدای سال تحصیلی انجمن‌ها را تشکیل می‌دهیم و تمامی فرایندها توسط خود والدین طی می‌شود.

ولی‌زاده با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان 14 وظیفه دارد، ادامه داد: 5 بار در این وظایف، لفظ برنامه‌ریزی، 7 بار مفهوم مشارکت و 2 بار از لفظ نظارت استفاده می‌شود و منظور این است که والدین در برنامه‌ریزی، مشارکت و نظارت دیده می‌شوند.

وی افزود: هفته پیوند زمانی است که ما می‌خواهیم جایگاه انجمن اولیا و مربیان را در مدرسه بیان کنیم چرا که برخی والدین فکر می‌کنند که در تربیت فرزندان‌شان تا پشت درِ مدرسه موظف هستند و در داخل مدرسه نقشی ندارند.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس اضافه کرد: هر جا که انجمن اولیا و مربیان در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت دارد، تصمیم‌ها واقعی‌تر بوده و اجرا، رهاورد بیشتری داشته است.

وی در خصوص مشارکت نقدی والدین در امور مدرسه، گفت: قانونی که داریم که والدین می‌توانند در امور مالی مدرسه مشارکت کنند اما 3 شرط دارد اول اینکه خارج از فصل ثبت‌نام باشد، دوم اینکه داوطلبانه باشد و سوم هم در قبال دریافت وجه، رسید رسمی آموزش و پرورش ارائه شود.

ولی‌زاده تصریح کرد: حتی اگر انجمن اولیا و مربیان مدرسه تصویب کرد که پولی از خانواده‌ها برای موضوعی اخذ شود، این تصویب اجباری نیست.

وی تأکید کرد: هفته انجمن اولیا و مربیان برای این است که مردم نسبت به نقش خود آگاهی یابند و نقش خود را ایفا کنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۵۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام کتب درسی آغاز شده است و توصیه می‌کنیم والدین تا بیست‌وپنجم اردیبهشت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان را قطعی کنند.

ابوالقاسم اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ثبت‌نام کتب درسی آغاز شده است و توصیه می‌کنیم والدین تا ۲۵ بیست‌وپنجم اردیبهشت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان را قطعی کنند.

وی افزود: هرچه زودتر ثبت‌نام انجام شود تا محموله‌های کتاب را زودتر تحویل بگیریم و به دانش‌آموزان بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از تیر آغاز می‌شود.

کد خبر 750724

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • کلاس دانش افزایی مربیان کشتی در مازندران
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • مربیان کشتی مازندران در کلاس دانش افزایی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور